بازدید 6583

ممانعت عربستان از بازگشت نفتکش‌ها به ایران

طی هفته‌های گذشته و با بازگشت نفتکش‌های خارجی به ایران، صادرات نفت این کشور به بازارهای جهانی افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۵۹۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶ 10 June 2016
طی هفته‌های گذشته و با بازگشت نفتکش‌های خارجی به ایران، صادرات نفت این کشور به بازارهای جهانی افزایش قابل توجهی را تجربه کرده اس ت.

به گزارش فارس و به نقل از اویل ترایس، تنها چند ماه پیش بازگشت نفتکش‌های خارجی به حوزه صادرات نفت ایران بسیار سخت به نظر می‌رسید اما در حال حاضر ۲۵ ابر نفتکش اروپایی و آسیایی در حال حمل نفت ایران به بازارهای جهانی هستند و به نظر می‌رسد مشکل ایران در جذب نفتکش‌ها بر طرف شده است.

تا پیش از بازگشت این نفتکش‌ها به ایران ۲ عامل اصلی مانع از همکاری شرکت‌های مالک نفتکش‌ها به ایران می‌شد. یکی از این دلایل تهدید عربستان به قطع همکاری با شرکت‌های کشتیرانی بود که با ایران همکاری می‌کنند.

از دیگر دلایل عدم بازگشت نفتکش‌ها به ایران می‌توان به مشکل بیمه این کشتی‌ها و عدم پوشش کافی بیمه کشتیرانی برای صادرات نفت ایران اشاره کرد. پیش‌تر حداکثر سقف پوشش بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت ایران ۷۰ میلیون دلار بود که در حال حاضر و با حل موقتی این مشکل به حدود ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

هم اکنون با بازگشت ابر نفتکش‌های بین‌المللی، یک سوم از کل صادرات نفت ایران توسط این نفتکش‌ها انجام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار