بازدید 2739

سه راهکارعبور لبنان از چالش ها

شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سه پیروزی بزرگ معادله ارتش، ملت و مقاومت در حفظ امنیت و ثبات لبنان تاکید کرد که سه راهکار پیش روی لبنانی ها برای عبور از چالش ها و شرایط سخت کنونی قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 09 June 2016
به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم که در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی حزب الله در انتخابات شوراهای شهر شهرک کفرفیلا در جنوب لبنان سخن می گرفت، افزود: معادله ارتش ، ملت و مقاومت سه پیروزی بزرگ در تاریخ لبنان رقم زده است.
وی خاطرنشان کرد: نخستین پیروزی درسال 2000 میلادی با آزادسازی جنوب لبنان از اشغال صهیونیست ها و تبدیل لبنان از یک کشور ضعیف به کشوری قوی در منطقه و جهان، رقم خورد.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: دومین پیروزی این معادله وارد کردن ضربه های شدید به صهیونیست ها و تکفیری ها دو تروریسم خطرناک در جهان و منطقه است و به همین دلیل امروز شاهد هستیم با وجود تحولات و تغییرات شتابان در منطقه به ویژه سوریه، لبنان در امنیت و ثبات به سر می برد.
شیخ نعیم قاسم ، ثبات امنیت در لبنان را سومین پیروزی معادله ارتش، ملت و مقاومت خواند و اظهارداشت:اگر داعش می توانست در مناطق و مرزهای شرقی لبنان و سوریه مانند القلمون و القصیر تحرکاتی داشته باشد اکنون باید از امارات تکفیری ها در لبنان و انفجار خودروهای بمب گذاری شده بجای برگزاری انتخابات شوراهای شهر صحبت می کردیم.
وی گفت: اگر اسرائیل همچنان بخش های وسیعی از خاک لبنان را اشغال کرده بود امروز مزدوران آن ترور و آشوب را برای تخریب اوضاع داخلی لبنان و ناامن کردن آن در دستور کار داشتند.
معاون دبیرکل حزب الله افزود: فراهم شدن زمینه برگزاری امن انتخابات شوراهای شهر، کلید خوردن نهضت عمرانی و بازسازی لبنان از برکات پیروزی های معادله ارتش ، ملت و مقاومت است.

** دلایل معطل ماندن کارها در لبنان
شیخ نعیم قاسم « دل بستن گروهی از لبنانی ها به تحولات در سوریه » را از دلایل معطل ماندن کارها در لبنان در پنج سال گذشته دانست.
وی خاطرنشان کرد: این گروه که قادر نیستند معادله های سیاسی را در داخل لبنان تغییر دهند و نمی توانند با قدرت موثر طرف مقابل که مبتنی بر مقاومت است رویاروئی کنند ، از طرف های خارجی کمک می خواهند و در نتیجه لبنان وارد مرحله رکود و تعطیلی شده است.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد که اولویت این گروه ازلبنانی ها هدف قرار دادن مقاومت در عرصه های سیاسی و نظامی است در حالی که برای نجات لبنان باید با مقاومت همکاری و دست خود را به سوی دست های مقاومت دراز کنند.
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه« احدی نمی پذیرد، لبنان به عقب بازگردد»، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم اسرائیل باردیگر لبنان را اشغال کند و مزدورانش در داخل دست به ترور بزنند و یا داعش خودروهای بمب گذاری شده را در مناطق مختلف لبنان منفجر کند.

** سه راهکار عبور لبنان از چالش ها
وی در بخش دیگری از سخنان خود ، «تصویب قانون جدید ، به روز و عادلانه انتخابات پارلمانی مبتنی بر نسبیت » را یکی از راهکارهای عبور لبنان از شرایط کنونی و چالش های سیاسی دانست و گفت که اما برخی درصدد هستند تا بین سلاح مقاومت و انتخابات پیوند بزنند و مانع از تصویب این قانون عادلانه شوند.
معاون دبیرکل حزب الله افزود: آنها در حالی سلاح مقاومت را بهانه می کنند که خود می دانند این سلاح برای نبرد با تروریسم صهیونیستی و تکفیری است و تاکنون فقط در همین دو نبرد از آن استفاده شده است.
شیخ نعیم قاسم،دومین راهکار را انتخاب رئیس جمهوری و فعال سازی پارلمان براساس تفاهم و توافق دانست و افزود: طرفی در لبنان نباید به این فکر کند که برنده جامع و کامل باشد.
وی سومین راهکار را توافق لبنانی ها بر اصل اولویت دفاع از لبنان در رویاروئی با تروریست های تکفیری و صهیونیستی با تکیه بر معادله ارتش، ملت و مقاومت دانست.
معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ما می خواهیم شرکای لبنانی یکدیگر را مطمئن سازند تا احدی از احتمال وارد شدن خنجر از پشت نگران نباشد.
شیخ نعیم قاسم با تاکید به اینکه «باید احساس کنیم در یک کشور زندگی می کنیم»، تصریح کرد:با صراحت می گویم، در لبنان بحران اعتماد و اطمینان وجود دارد و برای پایان یافتن این بحران همه طرف ها باید از مطالبات خود کوتاه بیایند ، همکاری کنند و به یکدیگر اطمینان بدهند و این گونه است که می توانیم لبنان را نجات دهیم و گام های رو به جلو برداریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر