بازدید 35304
بسته خبری «تابناک»؛

هواپیمایی هما مشتری باشگاه مارسی فرانسه/باب اسفنجی پرسپولیس جهانی شد/درآمد ماهیانه اعضای "مجلس خبرگان رهبری" چقدر است؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«مهدی هاشمی بر بالین مادر حاضر شد»،«فراکسیون ولایت منشعب می شود؟»،«عضو شورای شهرتهران که دنبال ربودن تیم لیگ برتری برای زادگاهش است»،«فرمانداری بروجرد در آماده باش»،«انتقاد هاشمی از بد اخلاقی های برخی رسانه ها »و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 09 June 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


هواپیمایی هما مشتری باشگاه مارسی فراتسه
نشریه معتبر فرانس فوتبال نوشته است که یک بنیاد غیر دولتی ایرانی، متقاضی جدی خریداری باشگاه المپیک مارسی در لیگ اصلی فوتبال فرانسه شده است. شبکه خبری معروف فرانسه24 در گزارشی به کند و کاو درباره این خبر پرداخته و با چند کارشناس صحبت کرده است.  این شبکه گفته اگر این خبر صحت داشته باشد، میلیون‌ها نفر به طرفداران مارسی در خاورمیانه اضافه خواهد شد. اخبار تکمیلی می گوید این خریدار، نزدیک به «هواپیمایی ملی ایران» است و 500 میلیون یورو برای مالکیت باشگاه پرطرفدار فرانسوی هزینه خواهد کرد! اهمیت موضوع و رقم بالا، فرانس فوتبال و حتی رسانه‌های غیر ورزشی فرانسه رو به تکاپو انداخته است! در حال حاضر چندین مالک ایرانی در باشگاه های معروف اروپا تیمداری می کنند که آخرین شان فرهاد مشیری در اورتون انگلیس است.

فرمانداری بروجرد در آماده باش
بعد از آنکه طی ۱۲ ساعت گذشته بروجرد ۹ بار لرزید ، فرمانداری بروجرد اطلاعیه‌ای صادر کرد. طبق اطلاعیه فرمانداری ویژه بروجرد، تمام دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد بحران این شهرستان آمادگی کامل نیروهای خود را به منظور مقابله با حوادث احتمالی اعلام و امکانات را آماده سازی کرده اند. این اطلاعیه می افزاید: اعضای ستاد بحران شهرستان بروجرد تا اطلاع ثانوی و رفع کامل هشدارها باید در حوزه مدیریتی و فعالیتی خود حضور داشته باشند. بیشتر نگرانی مردم بروجرد از وقوع زلزله های مکرر امروز ناشی از آن است که 10 سال قبل در 11 فروردین سال 1385 زلزله ای به قدرت 6.1 ریشتر این شهرستان را تکان داد، زلزله ای که با پیش لرزه های کوچک آغاز و در نهایت به زلزله ای بزرگ ختم شد.

انتقاد هاشمی از بد اخلاقی های برخی رسانه ها
آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مجمع ادواری وزرا با تبریک ماه مبارک رمضان، اصل تفکر تشکیل اینگونه مجامع را برای تبادل تجربیات، بسیار مفید و ارزنده خواند. وی گفت: رشد آگاهی و هوشیاری مردم، مسئولیت بیشتری برای مسئولان ایجاد می‌کند تا جامعه را به سمت سازندگی، اخلاق گرایی، و وحدت و برادری بیشتر هدایت کنند. از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقی‌های سیاسی موجود در سطح گروه‌ها و رسانه‌های وابسته که هدف بدنام کردن مخالفین، وسیله را برای آنان توجیه می‌کند، متاسفم ، نباید اجازه دهیم تا اختلافات به خصومت و کینه بیانجامد چرا که منجر به سست شدن پایه‌های اخلاق و فرهنگ در جامعه و نهایتاً ناامیدی مردم می‌شود. از اولویت‌های بسیار مهم مجلس دهم باید ، کمک به دولت برای رفع مشکلات اقتصادی بویژه رکود، بیکاری جوانان و نقدینگی باشد.

عصبانیت مشاور روحانی از منتقدانش
یکی از روزنامه ها به نقل از اکبر ترکان نوشت: رهبر معظم انقلاب با تبیین 5 شاخص انقلابیگری، در واقع خواستند هر یک از ما به ارزیابی خود نشسته و ببینیم که آیا رفتارها و رویکردهای ما مطابق این چارچوب‌های اعلام شده هست و انقلابی تعریف می‌شود یا خیر، نه اینکه نسبت به دیگران مطالبی را بیان کنیم. کدام یک از تخریب‌ها و رفتارهای مخالفان آقای روحانی مطابق تقواست؟ آیا معنای تقوای سیاسی این است که مردم را نسبت به دولت دلسرد کنیم یا به جای اینکه به داوری عملکردهای خود بنشینیم، مدام درباره دیگران قضاوت‌های نادرست کنیم. اینها عصبانی هستند و باید به آنها گفت عصبانی باش، اما بدانید که با عصبانیت‌های خود کاری از پیش نمی‌برید. حالا اگر از مردم کوچه و بازار بپرسید، همه از اینکه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران رفع شده و این ساختار ظالمانه فرو ریخته است، خوشحال هستند، آیا کسانی که با تعامل سازنده با جهان مخالف هستند، خواهان بازگشت آن شرایط هستند؟ آیا دوباره می‌خواهند با سیاست‌های پوپولیستی خود کشور را اداره کنند؟ اینها در برابر آقای روحانی هر کاری که توانستند کردند و دیگر کاری نیست که آنان به آن دست نزده باشند. کدام رئیس جمهوری است که در صدا و سیما به آن اهانت شده باشد؟ پس اینها از همه ابزارهای خود برای تخریب آقای روحانی و عصبانی کردن ایشان استفاده کرده‌اند. اما نتوانستند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

باب اسفنجی پرسپولیس جهانی شد
روز گذشته سوشا مکانی، دروازه بان سابق پرسپولیس به دلیل نوع پوشش شش ماه از حضور در تیم ملی فوتبال محروم شد و این مسئله بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی با تیتر «فوتبالیست ایرانی «شلوار باب اسفنجی» پوشید. حالا محروم شده» این خبر را منتشر کرده و نوشت: یک فوتبالیست ایرانی پس از آنکه ماه گذشته عکس هایی از وی منتشر شد که شلوار زرد «باب اسفنجی» به تن داشت، شش ماه از حضور در تیم ملی ایران محروم شد. این تصاویر سوشا مکانی را در یک بلوز آبی و شلوار تنگ زرد خال خالی نشان می دهد که رسانه های ایران آن را به شخصیت اصلی کارتون باب اسفنجی تشبیه کرده اند. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران این نوع پوشش را «نامناسب» خوانده و او را محروم کرد. فاکس نیوز در گزارش خود از تیتر «دروازه بان ایران به دلیل تخلفاتی شامل پوشیدن شلوار باب اسفنجی محروم شد» استفاده کرده و به نقل از خبرگزاری نیمه رسمی ایسنا به پوشش این اخبار پرداخته است.

درآمد ماهیانه اعضای "مجلس خبرگان رهبری" چقدر است؟
عضو مجلس خبرگان رهبری درباره هجمه های وسیع رسانه های ضد انقلاب پیرامون دریافت حقوق بالای اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و بنده آن را قویاَ تکذیب می کنم.آیت الله محسن مجتهد شبستری درباره هجمه های وسیع رسانه های ضد انقلاب پیرامون دریافت حقوق بالای اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و بنده آن را قویاَ تکذیب می کنم.این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری حقوقی ندارند از این رو انتشار این دسته از اخبار تنها به منظور منحرف کردن افکار عمومی صورت می گیرد.این مطلب در میزان منتشر شده است.

بیشترین واژه‌های سرچ شده در گوگل از آغاز ماه رمضان
سمبوسه، حلیم و فلافل بیشترین واژه های جستجو شده در گوگل از آغاز ماه رمضان تاکنون را به خود اختصاص داده اند.بخش جستجوی گوگل نشان می دهد که دستور تهیه غذاهای سمبوسه، حلیم و فلافل بیشترین سرچ را از آغاز ماه رمضان امسال تاکنون داشته اند.سمبوسه که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین ایران شناخته شده است، مثلث خمیری معروفی است که از سیب زمینی، پیاز و ... پر شده و سرخ می شود.حلیم نیز یک خورشت متشکل از گوشت ، عدس و گندم است. حلیم در اصل یک غذای عربی است.بریانی و نان ترکی رتبه های بعدی سرچ گوگل را در اختیار دارند.

مهدی هاشمی بر بالین مادر حاضر شد
مهدی هاشمی فرزند آیت‌الله رفسنجانی پس از مرخصی از زندان برای عیادت از مادر در بیمارستان حاضر شد.وی با اشاره به روند درمان مادرشان اظهار داشت: وضعیت جسمانی مادرم در شرایط خوبی بوده و تحت نظر پزشک معالج هستند.وی افزود: مادرم در وضعیت بهبودی خوبی قرار داشته و انشاءالله به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شود.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

اولویت اول لاریجانی؟
حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، گفت: کمیسیون فرهنگی با عنوان اولویت اول رئیس مجلس در میان کمیسیون‌های تخصصی برای عضویت مطرح است.وی افزود: رئیس مجلس عضویت در کمیسیون فرهنگی را در اولویت کاری خود داشت.فارس این خبر را منتشر کرد.

پاسخ رهبر انقلاب درباره افطار عمدی روزه

متن سوال منتشر شده و پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به آن به شرح زیر است:

سؤال: اگر فردی به‌خاطر عذری قوی، پنجاه درصد احتمال دهد که روزه بر او واجب نیست و به همین دلیل روزه نگیرد، ولی بعداً معلوم شود که روزه بر او واجب بوده، از جهت قضا و کفّاره چه حکمی دارد؟

جواب: اگر افطار عمدی روزه ماه مبارک رمضان به مجرد احتمال عدم وجوب روزه بر وی باشد، در فرض سؤال علاوه بر قضا، کفّاره هم بر او واجب است. اما اگر افطار به علت ترس از ضرر باشد و ترس هم منشأ عقلایی داشته باشد، کفّاره واجب نیست، ولی قضا بر او واجب است.

فراکسیون ولایت منشعب می شود؟

محمد حسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر گفت: فراکسیون ولایت، فراکسیون فراگیر و اکثریت مجلس است و باید به کار خود ادامه دهد.نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: هر نوع انشعاب از این فراکسیون را درست نمی دانیم چون این فراکسیون با دقت تشکیل شده و همه کسانی که عضو این کمسیون شدند به امید این بودند که این فراکسیون اکثریت است و می توانند تا پایان مجلس با آن همراهی کنند.سخنگوی کمیته هفت نفره اصولگرایان با بیان اینکه اعتقاد راسخ به ادامه کار فراکسیون ولایت داریم گفت: حتما هیات رئیسه فراکسیون ولایت انتخاب خواهد شد و به عنوان فراکسیون اکثریت ادامه کار خواهیم دادیم.نقوی تصریح کرد: ضرورتی برای جدا شدن اصولگرایان از این فراکسیون وجود ندارد اگر کسی اصولگرا نیست برود فراکسیون دیگری تشکیل دهد همه اصولگرایان عضو این فراکسیون هستند اگر کسی می خواهد از فراکسیون ولایت خارج شود اختیار با خودش است.

تکذیب خبر درگذشت مهدی کروبی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با ایرنا خبر بستری شدن مهدی کروبی را در بیمارستان شهدای تجریش تکذیب کرد. اسماعیل رمضان روز پنجشنبه ادامه داد: موضوع بستری و فوت کروبی که امروز در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده به هیچ عنوان صحت ندارد . برخی شبکه های اجتماعی امروز از بستری و درگذشت کروبی به علت ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش خبر داده بودند. کروبی از اوایل اسفند 89 تاکنون در حصر خانگی به سر می برد.


عضو شورای شهرتهران که دنبال ربودن تیم لیگ برتری برای زادگاهش است  
خبرهایی مبنی انتقال باشگاه نفت تهران به شهر انزلی با پرچمداری نماینده شورای شهر تهران احمد دنیا مالی به گوش می رسد. نماینده ورزشی شورای شهر تهران که اهل اشهر انزلی است و با ریاست فدراسیون قایقرانی به شهرت رسید، این روزها در نوک پیکان جریانی است که می خواهد یکی از سهمیه های لیگ برتری پایتخت را به گیلان منتقل کند. آن هم برای بالا کشیدن تیمی که از افتخارات چیزی کم ندارد و تن دادن به خرید امتیاز تیم برای آن یک ننگ محسوب می شود. ناصر فریادشیران مربی فوتبالی که یک دهه پیش با دسترنج و تلاش شبانه روزی اش این تیم قدیمی را تا لیگ دسته اول بالا آورد و یکی از ارکان بقای این تیم شد، بار دیگر سردمدار مخالفت با انتقال و حراج امتیاز نفت تهران است. فریاد شیران می گوید : دنیامالی به جای تلاش برای رشد و توسعه ورزش به طور خاص فوتبال در پایتخت 17 میلیونی ، با نفوذ سیاسی و فشارهای بیرونی همچون دو نماینده اراکی مجلس احمدی بی غش و لطفی ، بدنبال ربودن باشگاه نفت تهران  از پایتخت است. حتی نامه هایی به رئیس جهمور و وزیر ورزش ، همچنین وزیر نفت و .... تحویل داده و در این بین آقایان رضائیان و نواصر زاده  به جد پیگیر و در جلسات  انتقال به عنوان نماینده از سوی باشگاه ملوان  حاضر می شوند.این مطلب در تابناک ورزشی منتشر شده است


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها