بازدید 3577

تداوم پیشروی‌های ارتش سوریه در رقه و احساس خطر داعش

ارتش سوریه از آغاز عملیات خود تاکنون ۶۰کیلومترمربع در رقه را از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد کرده است.
کد خبر: ۵۹۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 09 June 2016

به گزارش خبرنگار تسنیم، ارتش سوریه و همپیمانانش به پیشروی‌های خود در حومه غربی رقه در شمال سوریه ادامه دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود، به‌سمت شهر الطبقه در حومه غربی شهر رقه پیشروی کردند و چهارراه الطبقة ــ الرصافه ــ أثریا را به کنترل خود در آوردند و همزمان جنگنده‌های روسی و سوری، مواضع گروه تروریستی داعش در این منطقه را به‌شدت بمباران کردند.

ارتش سوریه از آغاز عملیات خود تاکنون، 60 کیلومترمربع در رقه را از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد کرده است. هدف اصلی ارتش سوریه آزادسازی فرودگاه نظامی الطبقه از چنگال داعش است.

و خبر دیگر اینکه گروه تروریستی داعش از شهر منبج در شمال حلب به‌سمت شهر الباب عقب‌نشینی کرده است. با توجه به پیشروی ارتش سوریه به‌سمت الطبقه و پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه از سمت منبج در شمال رقه و فشارهایی که داعش از این دو سمت با آن روبه‌رو است، شهر الباب به پایگاه اصلی داعش در حومه شرقی یا شمالی حلب تبدیل خواهد شد.

ظاهراً داعش خطری را که در کمین نیروهایش در شهر منبج است احساس کرده است، لذا سریعاً سلاحهای سنگین خود را از سمت منبج به‌سمت شهر الباب منتقل کرده است. داعش همچنین زندانیان خود را با استفاده از 5 اتوبوس بزرگ به شهر الباب منتقل کرده است. از دو روز قبل تاکنون حدود 20هزار نفر از اهالی شهر منبج کوچ کرده‌اند که این امر نشان دهنده نبردهای شدیدی است که ممکن است داعش در منبج وارد آن شود، در عین حال داعش تلاش می‌کند که حضورش را در شهر الباب در شرق حلب تقویت کند.

یک منبع میدانی گفت که داعش در سه جبهه می‌جنگد؛ جبهه اول شهر الطبقه است که ارتش سوریه در حال پیشروی به‌سمت آن است و جبهه دوم منبج است. جبهه سوم نیز شهرک مارع است که صحنه درگیری‌های شدید بین گروه تروریستی داعش و سایر گروههای مسلح دیگر است.

این منبع گفت که از اولویت‌های داعش این است که نبرد خود با سایر گروههای مسلح در شهرک مارع در حومه شمالی حلب را به عقب بیندازد و احتمالاً این تصمیم به‌درخواست ترکیه صورت گرفته باشد.

وی همچنین افزود که ارتش سوریه در فاصله 5کیلومتری جنوب شهر الباب قرار دارد و نیروهای خود را برای جلوگیری از هرگونه ضدحمله داعش علیه نیروهای سوری تقویت می‌کند، زیرا هنگامی که داعش زیر فشارهای میدانی قرار گیرد در لاک دفاعی فرو می‌رود و سپس برای ضدحمله خود را آماده می‌کند.

این منبع پیش‌بینی کرد که ممکن است که طی هفته آینده داعش ضدحمله‌هایی برای تقویت موقعیت خود در شهر الباب انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل