بازدید 3176

عملیات در قلب تل‌آویو اولین آزمون «لیبرمن» وزیر جنگ جدید

تحلیلگران، عملیات استشهادی در تل‌آویو را اولین آزمون برای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی توصیف می‌کنند و می‌گویند این، نشانِ زنده بودن انتفاضه است.
کد خبر: ۵۹۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 09 June 2016

عملیات شهادت‌طلبانه‌ای که چهارشنبه شب (دیشب) در قلب تل‌آویو انجام شد اولین عملیات علیه اسرائیلی‌ها در ماه رمضان و هم‌چنین اولین عملیات پس از تکیه «آویگدور لیبرمن» بر کرسی وزارت جنگ به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش وبگاه اسرائیلی «المصدر»، اولین گام لیبرمن پس از تصدی وزارت جنگ این بود که به مناسبت ماه رمضان به هزاران فلسطینی مجوز ورود به اسرائیل را داد اما این اقدام پس از عملیات دیشب در تل‌آویو لغو شد و رژیم صهیونیستی در اولین اقدام پس از عملیات مذکور از لغو مجوز ورود 83 هزار فلسطینی به اسرائیل خبر داد.

نظامیان رژیم صهیونیستی هم‌چنین شهر «یطا» در جنوب الخلیل (محل سکونت دو عامل استشهادی) را محاصره کردند و برای تخریب منازل یکی از آنها آماده می‌شوند.

از سوی دیگر صبح امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم جلسه اضطراری تشکیل دادند تا وضعیت امنیتی را بررسی کنند.

کارشناسان اسرائیلی: انتفاضه هنوز زنده است

تحلیلگران اسرائیلی معتقدند که این عملیات نشان می‌دهد انتفاضه سوم همچنان به قوت خود باقی است و حتی برخی اعتقاد دارند که عملیات‌ها خطرناک‌تر و منحصر به فردتر شده است و فلسطینی‌ها برای انجام این عملیات‌ها از سلاح سرد به سلام گرم روی آورده‌اند.

«آلکس فیشمن» تحلیلگر روزنامه «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد: این پدیده (عملیات‌های استشهادی در اسرائیل) به حضور فلسطینی‌ها غیرقانونی در اسرائیل بازمی‌گردد یعنی فلسطینی‌هایی که بدون مجوز وارد اسرائیل می‌شوند اما نمی‌توان جلوی این امر را گرفت؛ با این حال نیروهای امنیتی باید تلاش‌های بیشتری برای توقف آن کنند.

اسرائیلی‌ها تا این لحظه معتقدند که دو فلسطینی مذکور مرتبط به گروهی خاص نبوده‌اند بلکه به صورت فردی این عملیات‌ها را انجام داده‌اند.

دو پسرعمو به نام‌های « محمد احمد موسى مخامره» (21 ساله) و « خالد محمد موسى مخامره» (21 ساله) از اهالی شهر «یطا» واقع در جنوب الخلیل عاملان این عملیات هستند.

این دو عامل استشهادی که لباس‌هایی رسمی پوشیده بودند با ورود به مرکز تجاری «شارونا» ناگهان شروع به تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها کردند که تا کنون کشته شدن 4 صهیونیست و مجروحیت 9 تن دیگر اعلام شده است؛ یکی از کشته‌شده‌ها افسری عالی‌رتبه است.

سلاح‌های این دو نفر از نوع «کارلو» و «ام 16» بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار