بازدید 11194
سومین ‌‌افطار‌‌ رمضان 1437 با «تابناک»؛

فیلم: حضرت علی (ع) چگونه افطار می‌کردند؟

در سومین افطار ماه مبارک رمضان همچون شب‌های پیشین اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید، سپس نوای ربنا را از حنجره یک کودک خوش صدا خواهید شنید و در ادامه، نوبت به نیم نگاهی به یکی از مشاغل دشواری است که در این ماه و زیر آفتاب سوزان، با تعطیلی گره نخورده و بسیاری از برخی شهروندان کشورمان با زبان روزه، در این زمینه کار می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 09 June 2016
فیلم: حضرت علی (ع) چگونه افطار می‌کردند؟
نوای اذان مغرب سومین روز پربرکت رمضان 1437 هجری قمری شنیده می‌شد تا جان‌هایی که در این روزهای پرحرارت‌، روحشان را در تنور ایمان صیقل می‌دهند، بار دیگر در این لحظات متبرک به خدا نزدیک‌تر شوند. 

توصیه شده که در وقت افطار، دعاهاى وارده خوانده شود، از جمله دعای «اَللّهُمَّ لَکَ صُمْتُ وَعَلى رِزْقِکَ اَفْطَرْتُ وَعَلَیْکَ تَوَکَّلْتُ»؛ خدایا براى تو روزه گرفتم و با روزى تو افطار کنم و بر تو توکل کنم تا خداوند به او ثواب هر کسى را که در این روز روزه داشته عطا کند یا دعاى «اَللّهُمَّ رَبَّ النّورِ الْعَظیمِ» را که سیّد و کفعمى روایت کرده‌اند بخواند.

از امیرالمؤمنان علی ـ علیه‌السلام ـ روایت شده است که حضرت هنگام افطار این دعا را زمزمه می‌کردند: «بِسْمِ اللّهِ اَللّهُمَّ لَکَ صُمْنا وَعَلى رِزْقِکَ اَفْطَرْنا فَتَقَبَّلْ مِنّا اِنَّکَ اَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ»؛ خدایا براى تو روزه گرفتیم و با روزى تو افطار می‌کنیم؛ پس از ما بپذیر که به راستى تو شنوا و دانایى.


در سومین افطار ماه مبارک رمضان همچون شب‌های پیشین اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید، سپس نوای ربنا را از حنجره یک کودک خوش صدا خواهید شنید و در ادامه نوبت به نیم نگاهی به یکی از مشاغل دشواری است که در این ماه و زیر آفتاب سوزان، با تعطیلی گره نخورده و بسیاری از برخی شهروندان کشورمان با زبان روزه، در این زمینه کار می‌کنند.

باری که روی دوش ماموران کفن و دفن و به ویژه مأموران دفن اموات در ماه مبارک رمضان است، سنگین تر از هر زمان خواهد بود. کافی است یک بار برای دفن عزیزی همراهی کرده باشید، تا علاوه بر تأمل روحی، فشار کاری این شغل سخت را نیز تجربه کرده باشید. حال دفن مکرر اموات در هر روز زیر آفتاب سوزان قبرستان‌هایی چون بهشت زهرا در هنگامی که ماه رمضان و روزه داری در پیش باشد، دو چندان می‌شود که از این جهت باید به ایشان خسته نباشید گفت.

فیلم: حضرت علی (ع) چگونه افطار می‌کردند؟

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان استاد آقاتی را خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز سوم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز سوم ماه رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ وباعِدْنی فیهِ من السّفاهة والتّمْویهِ واجْعَل لی نصیباً مِنْ كلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِكَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ»؛ خدایا روزى كن مرا در آن روز هوش و خودآگاهى را و دور بدار در آن روز از نادانى و گمراهى و قرار بده مرا بهره و فایده از هر چیزى كه فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده‌ترین بخشندگان‌.

سپس نوبت به شنیدن نوای «باز هم مرغ سحر» می‌رسد. در پایان اینکه، بسیاری از بزرگان علاوه بر آدابی ویژه برای روزه‌داری در این ماه، آدابی ویژه برای افطار داشتند و از آن جمله، زنده یاد علامه طباطبایی است.

روایت شده، علامه طباطبایی در ماه رمضان، روزه خود را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت فاطمه معصومه افطار می‌کرد؛ یعنی هنگام غروب، پیاده به حرم مطهر مشرف می‌شد و پس از بوسیدن ضریح، به خانه می‌رفت و افطار می‌کرد.

تعداد بازدید : 50
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها