بازدید 2613

دفتر نتانیاهو اظهارات لاوروف درباره پذیرش طرح صلح عربی را تکذیب کرد

دفتر بنیامین نتانیاهو اظهارات سرگئی لاوروف درباره پذیرش طرح صلح عربی توسط نتانیاهو را تکذیب و ادعا کرد که در دیدار نتانیاهو و ولادیمیر پوتین اصلا حرفی از طرح صلح عربی به میان نیامد.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 09 June 2016

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل آمده است که «به هر حال، نمی‌توان طرح صلح عربی را به اسرائیل دیکته کرد، بلکه این طرح موضوعی برای بحث میان اسرائیل و کشورهای منطقه برای پیشبرد روند سازش منطقه‌ای با کشورهای عربی است.»

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که «در دیدار نتانیاهو و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اصلا حرفی از طرح صلح عربی به میان نیامد و نخست وزیر اسرائیل در گذشته اعلام کرده است که طرح صلح عربی؛ به ویژه در سایه تحولات دراماتیک منطقه از سال 2002 تاکنون، نیازمند بازبینی و اصلاح است.»

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده بود که بنیامین نتانیاهو در جریان سفر اخیرش به مسکو، آمادگی خود برای پذیرش طرح صلح عربی را بدون هر گونه تغییر و اصلاح اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ریاض مالکی همتای فلسطینی خود که روز چهارشنبه در مسکو برگزار شد، خاطرنشان کرد که نتانیاهو در پایان گفتگوهایش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها به بررسی طرح صلح عربی پرداخت و آن را طرحی مقبول توصیف کرد.

لاوروف تصریح کرد که «این طرح کامل، تمامی ابعاد روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی؛ از جمله فلسطین را شامل می‌شود و نیازی به اعمال هیچ گونه تغییرات در آن نیست. اگر همه ما قبول کنیم که این سند مورد قبول تمامی طرف‌ها برای ادامه مذاکرات سازش است، باید جزئیات روند سازش و نحوه توالی اقدامات در این زمینه برای تحقق صلح نهایی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی و همچنین طرف‌های عربی و اسرائیل را مشخص کرد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین با تاکید بر اینکه من در سخنان نتانیاهو هیچ درخواستی برای ایجاد اصلاحات و تغییرات روی طرح صلح عربی نشنیدم، خاطرنشان کرد که در گزارش کمیته چهارجانبه بین‌المللی که در حال تهیه است، توصیه‌هایی برای جلوگیری از وخامت اوضاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها ارائه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این گزارش به احیای روند سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی کمک کند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که هدف از این گزارش کمیته چهارجانبه بین‌المللی احیا و به روز کردن چارچوب قانونی بین‌المللی برای صلح میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی است.

لاوروف تاکید کرد: ما اصولا از هر طرحی که در این مرحله حساس به ما کمک کند، استقبال و حمایت می‌کنیم تا این منازعه را به سمت آرامش و فراهم کردن شرایط برای از سر گیری مذاکرات مستقیم سوق دهیم و در همین راستا، مسکو در کنفرانس صلح پاریس در تاریخ 3 ژوئن شرکت کرد.

البته اشاره به این مساله لازم است که لاوروف و همتایان انگلیسی و آلمانی وی در کنفرانس پاریس که شاهد حضور 23 وزیر خارجه از کشورهای مختلف بود، حضور پیدا نکرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی