بازدید 3833

«نتانیاهو» از «پوتین» پرواز آزادانه جنگنده‎های اسرائیلی در سوریه و لبنان را خواستار شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو از وی خواست تا اجازه دهد نیروی هوایی اسرائیل آزادانه در لبنان و سوریه عمل کنند.
کد خبر: ۵۹۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 08 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته(سه شنبه) در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین درباره آزادی عمل جنگنده‎های اسرائیلی در سوریه و لبنان گفت‎و‎گو کرد.

«زئیف الکین» وزیر اسرائیلی در امور قدس در این باره گفت: بنیامین نتانیاهو از رئیس جمهور روسیه خواست به جنگنده‌های اسرائیلی اجازه بدهد تا در سوریه و لبنان آزادانه عمل کنند.

به گزارش پایگاه فلسطینی «عرب 48»، الکین به عنوان تنها فردی بود که در سفر نتانیاهو به روسیه به عنوان مترجم در این دیدار حضور داشته است.

وزیر اسرائیل در امور قدس افزود: روابط محکمی بین نتانیاهو و پوتین وجود دارد و نخست وزیر اسرائیل از این روابط قوی تا جایی که بتواند برای منافع تل آویو اقدام می کند.

وی درباره هماهنگی امنیتی اسرائیل و روسیه گفت: امروز این روسیه است که نیروهای سوریه را مدیریت می کند نه آمریکا و  اگر خواستار حمایت از آزادی عمل نیروی هوایی خود در لبنان و سوریه هستیم باید به منافع امنیتی و سیاسی خود اهتمام ورزیم. بنابراین باید باید سراغ روس ها رفت.

روسیه سامانه اس-400 را چند ماه گذشته پس از سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه در 30 مایلی مرز سوریه با ترکیه مستقر کرده است. استقرار این سامانه در پایگاه هوایی «حمیمیم» در نزدیکی «لاذقیه» می‌تواند پوشش کامل و مناسب پدافند هوایی را در این منطقه ایجاد کند.

اسرائیل نگران است که با استقرار سامانه موشکی «اس 400» نتواند همچون گذشته پشتیبانی لجستیکی در جبهه شمالی و جنوبی سوریه انجام دهد و از این موضوع احساس نگرانی عمیقی دارد.

استقرار این سامانه موشکی در پایگاه نظامی «حمیمیم» در لاذقیه باعث شده تا اسرائیل همچون گذشته نتواند از تروریست‌های جبهه‌النصره و داعش در مناطق مختلف سوریه حمایت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار