بازدید 3826

لزوم ارائه برنامه‌های بین‌المللی مشترک

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منشاء ریزگردها در کشور مربوط به عراق و عربستان سعودی است، تصریح کرد: باید با ارائه برنامه های بین المللی مشترک، مشکل ریزگردها را رفع کرد.
کد خبر: ۵۹۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 08 June 2016
عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بحران آلودگی هوای کرمانشاه بر اثر ریزگردها، گفت: با وجودی که طی سال های اخیر شاهد تشدید ریزگردها در استان کرمانشاه بودیم ولی تاکنون اقدام عملی مناسب و موثری از سوی مسئولان ذی ربط برای مدیریت این پدیده صورت نگرفت و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نبوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت هیچ گونه برنامه ای برای مدیریت پدیده ریزگردها نداشته که بخواهیم در مورد عملکرد یا برنامه های انجام شده از سوی آن، اظهار نظری داشته باشیم؛ سال هاست مردم کرمانشاه همانند استان های ایلام و خوزستان با معضل ریزگردها درگیر هستند و این موضوع مردم را به شدت کلافه کرده و سلامتی آنها را در معرض خطر جدی قرار داده است.

وی یادآور شد: اگر دولت برنامه ای برای مدیریت ریزگردها دارد بهتر است برنامه های پیشنهادی خود را به مجلس ارائه نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بیش از 90 درصد منشاء ریزگردهای موجود در کشور مربوط به مسائل و مشکلات زیست محیطی کشورهای همسایه به ویژه عراق و عربستان سعودی است، گفت: البته ریزگردها در کشور هم منشاء داخلی و هم خارجی دارند؛ منشاء ریزگردهای خارجی از کشورهای عراق و عربستان سعودی است و داخلی نیز از کویر و بیابان های اطراف کشور بر اثر فرسایش خاک بوجود می آید؛ لذا باید با ارائه برنامه های بین المللی مشترک با کشورهای همسایه همانند از سرگرفتن مالچ پاشی در بیابان های عراق، مشکل ریزگردها را رفع کرد.

مصری یادآور شد: در طی جنگ میان عراق و آمریکا و عراق به کویت به علت تردد تانک ها و وسایل جنگی خاک بیابان ها لخت شد و به همین دلیل در حال حاضر با کوچکترین وزش بادی،  لایحه ای از گرد و غبار بلند شده و به سمت مرزهای کشور و سپس استان ها می آید.

وی ادامه داد: البته قبلا که مالچ پاشی صورت می گرفت، شاهد ریزگردها نبودیم اما بعد از حملات عراق به کویت و آمریکا به عراق نسبت به مالچ پاشی بیابان های اطراف کشور عراق بی توجهی شد و این موضوع موجبات تشدید ریزگردها را رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به علت مشکلات سیاسی موجود در عراق اهمیت این موضوع در اولویت رسیدگی قرار ندارد، تصریح کرد: هر چند مسئولان کشور عراق به راحتی با مالچ پاشی، بیابان زدایی و گسترش پوشش گیاهی می توانند مشکل ریزگردها را برطرف نمایند ولی به علت وجود مشکلات سیاسی، موضوع مدیریت ریزگردها برای آنها از اهمیت کافی برخوردار نیست بنابراین تا مادامی که تلاشی از سوی کشور عراق برای مدیریت ریزگردها انجام نشود ما همچنان با این معضل در کشور روبرو هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار