بازدید 37660
بسته خبری «تابناک»؛

احتمال زلزله با ریشتر بالا در سال 96!/ هر دقیقه جلسه علنی مجلس چند میلیون؟/ کنایه سنگین کمال تبریزی به فراستی و افخمی/ وضعیت اقتصادی طلاب؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کنایه رئیس دادگستری تهران به برادر رئیس جمهور»،«خسارت مالی مینو خالقی جبران می شود!»،«پیش بینی یک احمدی نژادی از انتخابات 96»،«صدور حکم پرونده جوانفکر»،«احتمال زلزله با ریشتر بالا در سال 96!»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 08 June 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علت بستری شدن عفت مرعشی در بیمارستان

اطلاعیه دفتر ایت الله هاشمی رفسنجانی در پی بستری شدن عفت مرعشی: متن این اطلاعیه به شرح زیر است: پیرو تماس‌های مکرر تلفنی برخی از هموطنان عزیز و رسانه‌های جمعی، در خصوص چرایی و چگونگی بیماری سرکار خانم عفت مرعشی، همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی، به اطلاع می‌رساند که ایشان به خاطر بیماری اثنی عشر در یکی از بیمارستان‌های تهران، بستری شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است. حال عمومی ایشان خوب است و انشاءالله پس از دوران نقاهت، مرخص خواهند شد.


پاسخ حجاریان به ادعای BBC درباره امام (ره)

سعید حجاریان با اشاره به اسناد ادعایی در خصوص پیام امام خمینی به دولت کندی که هنگام حصر در قیطریه منتشر شده، گفت: در جریان گزارش اخیر بی‌بی‌سی ادعا شده که امام از طریق آیت‌الله شیخ خلیل کمره‌ای پیغامی را به دولت کندی فرستاده است؛ در حالی که نکته مهم در این میان آن است که اساسا شیخ خلیل کمره‌ای در طول حصر امام امکان ملاقات با ایشان را نداشته است. در دوران حضور امام در منزل آقای روغنی در قیطریه همسر امام لیستی بیست نفره را به سیف عصار مسئول پرونده امام در ساواک می‌دهد تا این افراد برای ملاقات بتوانند به محل اقامت امام بیایند؛ اما از این لیست بیست نفره فقط چند نفر از نزدیکان امام همچون مرحوم آیت‌الله پسندیده و آیت‌الله اشراقی امکان حضور پیدا می‌کنند و لذا اصلا آقای کمره‌ای ملاقاتی با امام نداشته است که بخواهد پیغامی از طرف ایشان ببرد.شاه همانگونه که در قضیه دکتر امینی نیز نمایان بود، نسبت به جناح دموکرات آمریکا و دولت کندی حساسیت داشت و این امر دلیل دیگری بر عدم امکان ارسال چنین پیغامی به کندی از طرف امام محسوب می‌شود. خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی که این گزارش را منتشر کرده، نماینده سابق این شبکه در تل آویو بود که گرایش شدیدی به صهیونیست‌ها دارد؛ اتفاقا به همین دلیل او را از این سمت عزل کرده و به نمایندگی در آمریکا فرستادند و اکنون به قول خودش به دنبال اسناد رفته است، در حالی که حتی یک سند هم در مورد رابطه امام با کندی منتشر نکرده است؛ او اگر راست می‌گوید این سند را منتشر کند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


کنایه رئیس دادگستری تهران به برادر رئیس جمهور

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران گفت: بعضی از سیاسیون با برخی از هتاکان به نظام و انقلاب عکس یادگاری می‌گیرند، این امر دهن کجی به نظام اسلامی و حاکمیت است. در تمام کشورهای دنیا زندانی‌های امنیتی زندانیان مخالف حکومت هستند. مبادا زندانی‌ای بیشتر از موعد قانونی خود در زندان بماند. مبادا کسی که اصلاح شده و شرایط برخورداری از تسهیلات حقوقی از جمله آزادی مشروط را دارد از این حقوق برخوردار نشود. این نگرش خوشبختانه در قوه قضاییه در حال ایجاد است. . ایسنا این خبر را منتشر کرد.


خسارت مالی مینو خالقی جبران می شود!

شایعاتی هست که خانم مینو خالقی با برخی سیاسیون ملاقات کرده و به او وعده داده شده خسارت مالی حضور ناکامش در انتخابات مجلس را دریافت خواهد کرد.مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت: من از صحت این خبر مطمئن نیستم اما شایعاتی هست که خانم مینو خالقی با برخی سیاسیون ملاقات کرده و به او وعده داده شده "خسارت مالی" حضور ناکامش در انتخابات مجلس را دریافت خواهد کرد. اگر چنان ملاقات و چنین وعده ای درست باشد، این پول لابد از بیت المال و نه طبعا جیب مبارک آقایان پرداخت خواهد شد. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


دیپلمه ها بیشتر ازدواج و طلاق دارند

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفته دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱ درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است. تویسرکانی هم چنین گفته ۶۷درصد ازدواج ها در مردان مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است و ۶۵درصد ازدواج ها در زنان به زنان با همین تحصیلات اختصاص دارد. به گفته معاون قوه قضائیه ۶۸درصد طلاق در مردان، مربوط به دیپلم و زیر دیپلم بوده است که در زنان این میزان ۶۵درصد بوده است. خبرگزاری مهر این خبر را منتشر کرد.


جنجال در باشگاه تراکتور 

ادموند اختر پیرامون اتفاقات رخ داده پس از عقد قرارداد داخلی مدافع ملی پوش ارمنستان با باشگاه تراکتورسازی و فسخ این قرارداد اظهار داشت: برای من جای تعجب است که چطور چیزی بالغ بر 300 هزار ایرانی که حدود 200 هزار نفر آنها آذری زبان های کشورمان هستند در ارمنستان زندگی و بیزنس می کنند آن وقت عده معدودی در حدود 20 نفر از افراد خط گرفته با مسموم کردن جو می خواهند رابطه بین مردم کشور ارمنستان و استان آذربایجان شرقی ایران را تیره و تار نشان دهند.وی افزود: این گناهی نابخشودنی است که به اعتقاد من حتی می تواند از سوی مسئولان ذیربط قابل پیگیری باشد. من با توجه به سفرهای متعددم به ارمنستان اطلاع دارم حدود سه، چهار تن از کارمندان سفارت ایران در ارمنستان هم آذری زبان هستند. فوتبال حرفه ای شده و قطعا مردم شریف آذربایجان ایران هم نسبت به چنین اتفاقی با خنده و تمسخر مواجه خواهند شد. کاپ این خبر را منتشر کرد.


انتقاد روحانی از برخی رسانه ها

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر تلاش مضاعف برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی که به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده، اظهارداشت: برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا در سایه این تلاش به اهداف تعیین شده دست یابیم. رییس جمهوری همچنین به نقش ارزشمند رسانه ها در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداخت و ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها در پرداختن به اقتصاد مقاومتی صرفا انتظارات جامعه را افزایش داده و در مقابل، نقش تلاش و کوشش همگانی و امید به آینده را کمرنگ می‌کنند که این اساسا خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.


پیش بینی یک احمدی نژادی از انتخابات 96

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اظهار داشت: اصولگرایان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با انسجام و برنامه ریزی خواهند آمد. اصولگرایان تجربه خوبی بابت نتایج انتخابات مجلس و ریاست جمهوری 92، بدست آوردند که به بازسازی گفتمانی و سازماندهی مجدد نیروهایشان و همچنین حضور قوی و جدی در انتخابات ریاست جمهوری کمک می کند.وی تصریح کرد: نیروهای ارزشی و انقلابی اصولگرایان باید بازنگری در گفتمان خودشان داشته باشند. این دوستان باید مواردی که باعث شد حداقل در بعضی از حوزه ها از جمله تهران مردم از آنها روی برگرداندند را تجزیه و تحلیل کنند.این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: ما در سال 92 یک اشتباه تاکتیکی داشتیم که منجر به شکست شد ولی الان می توان این موضوع را بازسازی کرد و به وحدت رسید.میرتاج الدینی در پاسخ به این سوال که ایا امکان این وجود دارد که اصولگرایان روی همان افرادی که 92 کاندیدا شدند سرمایه گذاری کنند، گفت: خیر، احتمالا نیروهای جدید وارد گود انتخابات خواهند شد.این گفت و گو را انتخاب منتشر کرده است.


هر دقیقه جلسه علنی مجلس چند میلیون؟

با نگاه به مشروح مذاکرات مجلس در سال 93 می‌توان دریافت که خانه ملت در سال 93 از روز 17 فروردین ماه تا 25 اسفندماه جلسه علنی داشته و در مجموع 112 نشست علنی برگزار کرده است. البته در برخی از روزهایی که مجلس جلسه علنی داشت، این نشست‌ها به‌دلیل بررسی طرح‌ها و لوایح مهم و زمان‌بر مثل لایحه بودجه، در دو شیفت کاری برگزار شده است.با جمع ساعات و دقایق برگزاری جلسات علنی در سال 93 پی می‌بریم که مجلس حدود 28501 دقیقه جلسه علنی داشته است.همچنین بودجه مجلس شورای اسلامی در سال 93 در دو بخش اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تعریف شده است که در بخش اعتبارات هزینه‌ای، ردیف‌های بودجه‌ای برای برنامه‌های قانون‌گذاری، برنامه‌های نظارت و... وجود دارد.براین اساس سرجمع بودجه‌های مصوب مجلس در سال 93 رقمی در حدود 496 میلیارد تومان است که براساس گزارشات دیوان محاسبات کشور و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عملکرد مالی اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای رقمی در حدود 506 میلیارد و 841 میلیون تومان است.با محاسبه این ارقام و تقسیم میزان بودجه مجلس بر ساعاتی که جلسه علنی برگزار شده است، می‌توان به ارقام زیر رسید:این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


وضعیت اقتصادی طلاب؟

آیت الله علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و موسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت؛ امروز، اکثر طلاب زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نه‌فقط اشخاص طلاب، بلکه حوزه زیر خط فقر است. این خبر را مهر منتشر کرده است.


استقبال یک اصلاح طلب از حضور احمدی نژاد در انتخابات

عبدالله رمضان‌زاده در گفت‌وگویی گفت؛ از آمدن چهره‌ای مثل احمدی‌نژاد در عرصه رقابت استقبال می‌کنم بالاخره او تا به امروز پاسخگوی تخلفات خود و دولت‌های نهم و دهم نبوده است و با کاندیداتوری و حضور در عرصه رقابت امکان این پاسخگویی فراهم خواهد شد و این بهترین فرصت برای ملت است که دیگر از چنین افرادی رودست نخورند. با همه این ها شخصا معتقدم که احمدی‌نژاد دیگر در عرصه انتخابات ورود نمی‌کند.این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.


وجدان عمومی جامعه هاشمی را قبول دارد

«غلامحسین کرباسچی در گفت و گویی بیان داشت که آیت‌الله هاشمی چهره‌ای نیست که با این تبلیغات بتوان ارزش‌های او را تخریب کرد. ما اسم او را از سال 41 شنیده‌ایم و از بسیاری از کسانی که امروز زیاد حرف می‌زنند و شاید آن روزها اصلا به دنیا هم نیامده بودند، جلوتر حرکت می‌کرده است. در حال حاضر هم فکر و عقاید او برای جمهوری اسلامی از خیلی از منتقدانش جلوتر است و چیزهایی را می‌بیند که خیلی از اندیشه‌های ساده، آنها را نمی‌بینند. کسانی که از یک جناح خاصی هستند یا ماموریتی از عده‌ای برای تخریب ایشان دارند، در جامعه جایی ندارند و خوشبختانه وجدان عمومی و آشنایی‌های سیاسی کشور در حدی است که با این تخریب‌ها، چهره ایشان از بین نمی‌رود.این گفت و گو را روزنامه وقایع التفاقیه منتشر کرده است.


صدور حکم پرونده جوانفکر

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت گفت: حکم پرونده علی اکبر جوانفکر مشاور رئیس جمهور سابق صادر شد. حکم پرونده «علی اکبر جوانفکر» صادر شدقاضی حسینی سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: حکم پرونده «علی اکبر جوانفکر» مشاور رئیس جمهور سابق صادر شد. وی افزود: حکم صادره به زودی ابلاغ می‌شود. میزان این خبر را منتشر کرده است.


کنایه سنگین کمال تبریزی به فراستی و افخمی

کمال تبریزی کارگردان سینما و تلویزیون در باره برنامه هفت گفت: آقاي فراستي يك بار ديگر از ادبيات نامناسب در برنامه «هفت» استفاده كرده بود. آن موقع تيرش به آقاي كيميايي خورده بود و چون پخش برنامه زمان مديريت آقاي ضرغامي بود، برخورد تندي با عوامل شد و خيلي سريع آقاي فراستي را كنار گذاشتند و از آقاي كيميايي هم عذرخواهي كردند. بعد از تجربه كردن هشت سال دولت نهم و دهم، ديگر تقريبا مي‌توانيم بگوييم اين‌طور صحبت كردن براي برخي آدم‌ها راحت شده است. اگر من كلمه «دياثت فرهنگي» را در سريال «سرزمين كهن» استفاده كنم، مدير شبكه سه قطعا اين كلمه را حذف مي‌كند. اينكه فيلمي نقد شود، حتي منفي و ناعادلانه و كسي را هم نياورند كه در مقابل نقدهاي منفي از فيلم دفاع كند، از نظر من اهميت ندارند. اما بي‌احترامي و توهين كردن به تربيت خانوادگي و اخلاق آدم‌ها برمي‌گردد. به نظر من اين چيزها به گذشته آدم‌ها و نوع تربيت‌شان برمي‌گردد، به چيزهايي كه از بچگي آرام آرام با آن بزرگ شده‌اند و رسيده‌اند به اينجا. چه مي‌شود كه آقاي فراستي و افخمي به خودشان اجازه مي‌دهند چنين تعابيري را استفاده كنند؟ خب قطعا برمي‌گردد به نياز روحي‌‌شان براي مطرح شدن و به پا كردن جنجال.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


تغییر 6 عضو شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک

دوره مسئولیت 6 عضو شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک به پایان می‌رسد. شورای نگهبان قانون اساسی متشکل از 12 عضو، شامل 6 فقیه و 6 حقوقدان است که طبق قانون اساسی اعضای فقهای شورای نگهبان را رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌کنند. مدت حکم صادره برای اعضای فقهای شورای نگهبان 6 ساله است که در جدیدترین احکام صادره شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 92 شاهد تمدید احکام سه عضو فقیه شورای نگهبان شامل آیت الله محمد یزدی، آیت الله مومن و آیت الله هاشمی شاهرودی بودیم که طبق آن 3 سال از دوره مسئولیت آنان باقیمانده است. فارس این خبر را منتشر کرده است.


درخواست یک روحانی برای شلاق زدن احمدی نژاد!

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در مورد محمود احمدی‌نژاد گفت: اصولگرایان اگر بخواهند در انتخابات روی احمدی‌نژاد بازی کنند، در اشتباه هستند. احمدی‌نژاد در تمام هشت سال ریاست جمهوری خود یک‌ بار کلمه اصولگرایی را بر زبان جاری نکرد. بنابراین چرا اصولگرایان باید خود را خرج احمدی‌نژاد کنند؟اصولگرایان نباید روی احمدی‌نژاد بازی کنند، چنانچه تا به‌ حال نیز این کار را نکردند. افرادی مثل ابوترابی، حدادعادل، رحماندوست، آل‌اسحاق، باهنر یا زاکانی آیا برای انتخابات 96 اصلاً از احمدی‌نژاد اسم می‌برند؟ مشخصاً خیر. تمام این‌ها شایعاتی است که از وعده ماهانه 250 هزار تومان شروع شد.مگر قحط‌الرجال است که احمدی‌نژاد را با این‌ همه حاشیه انتخاب کنند؟ آدم سالم زیاد داریم! نه این که احمدی‌نژاد سالم نباشد، احمدی‌نژاد نه دزد است و نه... ولی به خاطر این زبانش باید خواباند و شلاقش زد. احمدی‌نژاد به شیخ ثمری گفته که «مراجع فقط شکم و زیر شکم خود را می‌فهمند!» تا به‌ حال در این مملکت کسی این غلط‌ها را نکرده است.این گفت و گو را رویداد 24 منتشر کرده است


احتمال زلزله با ریشتر بالا در سال 96!

حجت‌الاسلام محمد زارع‌فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ضرورت ترمیم کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: فصل خانه تکانی تمام شد و هنوز کابینه تغییری نکرده است بنابراین تا دیر نشده آقای روحانی وزرای فَشَل را بیرون بیندازد.وی افزود: اگر دولت درون کابینه‌اش زلزله‌ای صورت ندهد خرداد 96 زلزله‌ای با ریشتر بالاتری دولت یازدهم را نابود خواهد کرد.دبیرکل حزب مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: امروز وضعیت رکود و بن‌بست اقتصادی به دلیل وزرایی است که توانی برای اقدامی و یا ایده‌ای برای ارائه ندارند.حجت‌الاسلام فومنی تأکید کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی، خروج از رکود، و رفع بیکاری نیازمند وزرایی هستیم که در وهله اول جوان و باانگیزه باشند؛ بنابراین حالا که دولت زمزمه‌های عبور را شنیده است به فکر چاره‌ای بی‌افتد.وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد آن چیزی که وزرا می‌گویند با این چیزی که ما لمس می‌کنیم تفاوت دارد.دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به افطاری‌های سیاسی نیز، گفت: ما رسما اعلام می‌کنیم که پول‌هایی که قرار است برای ضیافت افطاری خرج شود را به فقرا، جوانان و جهت رفع بیکاری آنان اختصاص بدهیم.فارس این خبر را منتشر کرده است.


نقش علم الهدی در انتخاب نام جدید تیم ابومسلم

پس از حاشیه‌های متعددی که از حدود دو سال قبل برای تغییر نام تیم سیاه‌جامگان مشهد ایجاد شده بود، سرانجام روز گذشته توافق بر سر نام جدید این تیم صورت گرفت. با اینکه گفته می‌شد، نام تیم سیاه‌جامگان به «مشهد‌الرضا» تغییر پیدا می‌کند و حاشیه‌های زیادی بر سر این نام مقدس ایجاد شد، مسئولان باشگاه با هماهنگی آیت‌الله علم‌الهدی تصمیم جدیدی گرفتند. بر این اساس نام تیم سیاه‌جامگان به «مشهد» تغییر یافت.محمدرضا عباسی، مالک باشگاه سیاه‌جامگان درباره انتخاب این نام می‌گوید: «پس از تذکر آیت الله علم الهدی، علما و متدینین مبنی بر تغییر نام باشگاه سیاه جامگان ابومسلم، ما نیز برای پایان دادن به این موضوع تصمیم گرفتیم تا این اتفاق هرچه سریعتر رخ دهد. در جلسه ای که با هیات مدیره مان داشتیم تصمیم گرفتیم چون این تیم در مشهد بازی می کند و برای مردم مشهد به میدان می‌رود اسمش مشهد باشد تا اسم تیم به نام شهر مشهد تغییر کندوی ادامه داد: آیت الله علم الهدی در انتخاب نام باشگاه، هیچ گونه نقشی نداشته و این تصمیم تنها با نظر هیئت مدیره باشگاه، انتخاب شده است. قرار دادن نام شهر بر روی باشگاه ورزشی مورد عجیب و غیر معمولی نیست، باشگاه بارسلونا، گوانجو چین و نمونه هایی از مورد هستند. بنابرین قراردادن نام "مشهد” برو روی این باشگاه ورزشی یک موضوع بسیار طبیعی بوده و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که بتوانیم نام شهرمان را ارتقا بدهیم.فتن این خبر را منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل