بازدید 2214

دولت در امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی با ترکیه عجله کرد

دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این که دولت در زمینه امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی با ترکیه عجله کرد گفت: در این شرایط که رکود دائما تعمیق می شود، این عجله باعث بدتر شدن شرایط شده است.
کد خبر: ۵۹۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 08 June 2016
دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این که دولت در زمینه امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی با ترکیه عجله کرد گفت: در این شرایط که رکود دائما تعمیق می شود، این عجله باعث بدتر شدن شرایط شده است.

به گزارش تسنیم، محمد مهدی رئیس زاده درباره تجارت چمدانی گفت: یکی از مبادی ورود چمدانی کالا به کشور از طریق ترکیه است که هر روز تعداد زیادی پرواز بین دو کشور انجام می شود.

دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران افزود: طبق قانون صادرات و واردات هر مسافر، مجاز است 80 دلار با استفاده از معافیت حقوق ورودی گمرک کالا وارد کند. البته دستورالعمل های ریز دیگری نیز وجود دارد که تشخیص آن با ماموران گمرک است مثلا می توان آن 80 دلار را افزایش داد اگر به عنوان مصرف شخصی باشد و برای مصارف تجاری، قلمداد نشود.

وی به پروازهایی که به مقصد دبی صورت می گیرد، اشاره کرد و اظهار داشت: برخی افراد با استفاده از معافیتی که دارند می توانند این کالاها را بیاورند. البته مبحث تجارت چمدانی برای مصارف شخصی افراد نیست بلکه بخشی است که سازماندهی شده کار می شود و حتی تبلیغات و آگهی هایش را در روزنامه ها می بینیم. در واقع مجموعه هایی وجود دارند که حتی  هزینه های سفر افراد را نیز تامین می کنند تا کالایی که خودشان می خواهند را وارد کنند.

 رئیس زاده در مورد تعرفه های  ترجیحی با ترکیه گفت: نزدیک به ده سال دولت ها در حال مذاکره بر سر تجارت ترجیحی دو کشور بودند که نهایی نشده بود و اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور در زمان این دولت رخ داد.

وی افزود: البته این تجربه تلخ یک خروجی خوب داشت و آن اینکه الان به بخش خصوصی بها داده می شود و از تشکل ها و انجمن ها درباره امضای تعرفه ترجیحی استعلام می کنند.

دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه با انتقاد از عجله دولت برای امضای قرارداد تعرفه ترجیحی با ترکیه اضافه کرد: در این شرایط که رکود دائما تعمیق می شود، این عجله باعث بدتر شدن شرایط شده است. در مورد تعرفه ترجیحی ترکیه حتی اداره کل تخصصی مربوطه در وزارت خانه از این موضوع بی اطلاع بود و با ما هیچ گونه مشورتی نشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان