بازدید 2882

خروج 21 هزار میلیارد تومان وام از شبکه بانکی

مجموعه بانک‌ها در ماه ابتدایی سال بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند.
کد خبر: ۵۹۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 08 June 2016
مجموعه بانک‌ها در ماه ابتدایی سال بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند.
به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمار اعلامی بانک مرکزی باز هم از رشد تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی خبر می‌دهد. این در حالی است که در مجموع در فروردین سال جاری 21.2 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 8500 میلیارد تومان نسبت به ماه مشابه سال گذشته وام بانکی پرداخت شده است. این رقم 67.7 درصد رشد دارد.
بنا بر این گزارش، در حال حاضر از مجموع 21 هزار میلیارد تومانی که بانکها به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند حدود 68.9 و به عبارتی 14.6 هزار میلیارد تومان آن به تامین سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی اختصاص داشته است. این البته موضوع مورد تاکید به شبکه بانکی در دو سال اخیر بوده تا بتواند با ارائه تسهیلات بیشتر به حوزه‌های تولیدی، موجبات حرکت در این بخش و افزایش رونق اقتصادی را فراهم آورد.
این در حالی است که اخیرا ولی الله سیف-رئیس کل بانک مرکزی- در رابطه با میزان تسهیلات دهی بانکها بر تخصیص بهینه منابع محدود نظام بانکی تاکید کرده و گفته که  تسهیلات بانکی باید به گونه ای تخصیص داده شود که بر دستاوردهای  بدست آمده در تورم و نقدینگی آثار منفی نداشته و منابع محدود به صورت اثربخش در اقتصاد تزریق شود.
وی، البته اشاره‌ای به تعداد 10 هزار واحدی بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور داشته و عنوان کرده که در صورتی که تنها 10 درصد تسهیلات جدید شبکه بانکی که رقم آن در حدود 16 هزار میلیارد تومان است به بنگاه های کوچک و متوسط اختصاص یابد، این بنگاه ها احیا می شوند و می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. وی از بانک‌ها خواسته تا در این رابطه به طور مرتب به بانک مرکزی گزارش عملکرد ارائه کنند.
اما به روال گذشته بخش صنعت و معدن، بیشترین سهم را تسهیلات بانکی دریافت کرده به گونه ای که بالغ بر 8500  میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اختصاص داده شده است، از این رقم حدود 5000 میلیارد تومان به سرمایه در گردش این بخش تعلق دارد.  
بر این اساس رقمی در حد 723 میلیارد تومان، مسکن و ساختمان 1260 میلیارد، بازرگانی 2700 میلیارد و خدمات 11 هزار و 200 میلیارد تومان از مجموع 21 هزار میلیارد تومانی وام های بانکی را دریافت کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل