بازدید 2866

قیمت نفت از مرز 51 دلار بالاتر رفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت انتشار آمار کاهش ذخایر نفت آمریکا، نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت، برای سومین روز افزایش یافت و بشکه‌ای 51.54 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۵۹۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 08 June 2016
قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت انتشار آمار کاهش ذخایر نفت آمریکا، نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت، برای سومین روز افزایش یافت و بشکه‌ای 51.54 دلار فروخته شد.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهایی مبنی بر کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا و همچنین نگرانی در مورد حملات به صنعت نفت نیجریه و تقاضای قوی از سوی چین برای نفت خام، قیمت نفت برای سومین روز افزایش یافت و به بالاترین رقم در حدود 8 ماه گذشته رسید.
هر بشکه نفت برنت 10 سنت افزایش یافت و 51.54 دلار فروخته شد. روز گذشته نفت برنت به 51.57 دلار، بالاترین رقم از 12 اکتبر رسید.
نفت خام آمریکا با 9 سنت افزایش بشکه‌ای 50.45 دلار معامله شد. این نوع نفت روز گذشته به 50.58 دلار رسیده بود که بیشترین قیمت از 9 اکتبر به شمار می‌رود.
آمارهای آمریکن پترولیوم در روز گذشته نشان داد که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به 3.6 میلیون بشکه کاهش یافته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا، آمارهای رسمی را امروز بعدازظهر منتشر می‌کند.
آمارهای تجاری چین نیز نشان داد که واردات نفت این کشور در ماه می به نسبت مدت مشابه سال گذشته 38.7 درصد افزایش یافته است که بیشترین رشد در 6 سال گذشته به شمار می‌رود.
نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت در جهان و انتظارات برای متوازن‌سازی مجدد بازارهای جهانی نیز از عوامل تقویت‌کننده قیمت ها عنوان شده است.
هنوز نگرانی در مورد تقاضای جهانی برای نفت وجود دارد. بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال 2016 را کاهش داد و آن را 2.4 درصد اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل