بازدید 4029
ضمن تاکید بر تحکیم روابط مطرح شد؛

توافق نتانیاهو و پوتین برای ممنوعیت فروش موشک‌های "اسکندر" به کشورهای خاورمیانه

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش آماده است به نوبه خود در راستای حل عادلانه و فراگیر درگیری‌‌های اسرائیل و فلسطین گام بردارد.
کد خبر: ۵۹۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 08 June 2016

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مسکو تاکید کرد که اوضاع امروز تلاش فعالانه مشترکی را از جمله در چارچوب کمیته چهارجانبه بین‌المللی صلح می‌طلبد و مسکو آماده مشارکت در این زمینه است.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که مذاکراتش با نتانیاهو درباره مسائل مختلف بین‌المللی  از جمله اوضاع کنونی خاورمیانه و به ویژه اوضاع سوریه بود.

همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم

پوتین تاکید کرد: مذاکرات‌مان با نتانیاهو سازنده و باز بود و مسکو تصمیم دارد با اسرائیل در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری کند و و اسرائیل به خوبی تروریسم را می‌شناسد نه اینکه تنها درباره آن شنیده باشد و اسرائیل و روسیه در این زمینه دو هم‌پیمان هستند.

رئیس جمهور روسیه همچنین به این مساله اشاره کرد که روسیه و اسرائیل مهارت‌های زیادی در زمینه مبارزه با ترویسم دارند و مسکو تصمیم دارد این همکاری را محکم‌تر کند.

استقبال از مذاکرات اسرائیل و ترکیه و احیای روابط

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: روسیه کنار موضع مثبت مذاکرات کنونی میان ترکیه و اسرائیل می‌ایستد و مسکو هر گامی از سوی کشورها و ملت‌ها را که تاثیر مثبتی بر اوضاع جهان بگذارد، تایید می‌کند.

وی در عین حال به سفر نتانیاهو به مسکو به مناسبت 25 سالگی روابط دیپلماتیک دو طرف اشاره کرد و گفت:‌ روابط روسیه و اسرائیل در زمینه‌های اقتصادی تجاری، فنی، و گردشگری در سطح عالی است.

پوتین تصریح کرد: ما در روسیه اهمیت زیادی برای روابط با اسرائیل قائل هستیم نه فقط به خاطر اینکه اسرائیل دولت محوری در خاورمیانه است بلکه به خاطر اینکه روابط تاریخی میان دو طرف است.

رئیس جمهور روسیه افزود:‌ سفر نتانیاهو به روسیه مثمرثمر بود و به نفع روابط دو طرف خواهد بود. شهروندان اسرائیلی که از اسرائیل به روسیه می‌آیند عامل اصلی این تقویت روابط هستند و ما به ارتباط میان رهبران دو طرف ادامه خواهیم داد.

پوتین همچنین پیشنهاد ایجاد منطقه تجارت آزاد را میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اسرائیل مطرح کرد.

بنيامين نتنياهو نیز روابط اسرائیل و روسیه را خوب و شاهد تغییرات قابل ملاحظه خواند و گفت:‌ مذاکرات ما روی آینده این روابط متمرکز بود.

نتنياهو عنوان داشت: اسرائیل و روسیه توافقنامه‌های متعددی در زمینه‌های تضمین اجتماعی و مسائل گمرکی و بخش انرژی امضا کردند.

او تاکید کرد که به بررسی ادامه روابط نظامی میان اسرائیل و روسیه با هدف اجتناب از مشکلات و حوادث با توجه به حضور نظامی روسیه در سوریه پرداخته است.

نتانیاهو فاش کرد که با پوتین توافق کرده است که موشک‌های بالستیک پیشرفته و قدرتمند "اسکندر" را که روسیه به کشورهای طالب آن در خاورمیانه می‌فروشد، ممنوع کند.

وی گفت: این تصمیم دارای ابعاد امنیتی و اقتصادی است به طوریکه چندین میلیارد دلار از بودجه امنیتی اسرائیل را باقی خواهد ماند چون ما ناگزیر بودیم سامانه‌هایی را برای رویارویی با این موشک‌ها خریداری کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی