بازدید 2206

بخش نامه‌هادست انداز مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم اصفهان در مجلس، با بیان اینکه بسیاری از مسئولان اعتقادی به تحقق اقتصاد مقاومتی ندارند، گفت: عدم اعتقاد به اقتصاد مقاومتی شکاف میان سرمایه دار و فقیر زیاد می کند.
کد خبر: ۵۹۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 08 June 2016
احمد سالک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت بهبود شرایط اقتصادی کشور، گفت: اولین نکته در بهبود شرایط اقتصادی شناسایی دقیق مدیریت نیابتی رکود است تا به این ترتیب سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و راهکارهای آن در مسیر تحقق قرار بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تشکیل کارگروهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، افزود: اگر روند فعالیت ها در این کارگروه ها با یک کار کارشناسی دقیق و مشارکت دادن مردم در اقتصاد مقاومتی همراه شود به طور حتم کشور را از بخشی از این رکود نجات خواهد داد.

 برای تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع موانع رشد تولید ملی صورت بگیرد

وی با بیان اینکه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع موانع رشد تولید ملی صورت بگیرد، تصریح کرد: از جمله این موانع رشد تولید داخلی بانک ها هستند، بانک ها امروز پول خرید و فروش کرده و  در مسائل تولید و اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری کمتری می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اظهار نگرانی از فعالیت ضد تولید بانک ها در سال های اخیر، گفت: بانک ها به مصادره بسیاری از واحدهای صنعتی روی آوردند این معنا و مفهومش تعطیل شدن تولید و در نتیجه رشد بیکاری است.

وی با بیان اینکه در اصفهان بیش از 9 هزار واحد صنعتی وجود دارد که نصف آن ها تعطیل شده اند، افزود:علت عمده تعطیلی واحدهای تولیدی بانک ها هستند زیرا با دریافت بدون وقفه دیرکردو جریمه به کسی رحم نمی کنند.

بخش نامه های متضاد مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را ناهموار کرده است

سالک با اشاره به موانع دیگر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: حرکت بخش نامه های متضاد وزارت خانه های زیرربط در مباحث اقتصادی موضوع دومی است که مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را ناهموار کرده است.

وی ادامه داد: عدم مدارا با سرمایه گذار برای اخذ مالیات نکته سومی است که مسیر تحقق اقتصاد را با موانع مواجه کرده است.

سالک با بیان اینکه مجموعه مشکلات پیش روی تولید سبب می شود که سرمایه گذار فرار کرده  و پای مسائل اقتصاد مقاومتی نیاید، گفت: مهم ترین اولویت در بحث اقتصاد مقاومتی توجه به رفع موانع تولید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم اعتقاد مدیران اجرایی به تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: عدم اعتقاد به اقتصاد مقاومتی شکاف زیاد بین سرمایه دار و فقیر را موجب می شود./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل