بازدید 2569

حاتم بخشی سعودی ها در بازار نفت برای جذب مشتریان ایران

امیری خامکانی با اشاره به تخفیف دهی عربستان برای جذب مشتریان اروپایی که خواستار خرید نفت ایران هستند، گفت:هوشیاری ایران و دیگر اعضای اوپک کارشکنی های نفتی عربستان را بی ثمر می کند.
کد خبر: ۵۹۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 08 June 2016
حسین امیری خامکانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت عربستان با بی تدبیری جنگ نفت علیه ایران را شروع کرده است، گفت:کسری بودجه عربستان در سال گذشته ناشی از کارشکنی های این کشور در بازار نفت است، که با دامپینگ در پی افزایش میزان تولید و فروش خود به صورت غیرمعقول است.

نماینده مردم زند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هدف از تاسیس سازمان اوپک حاکمیت خرد جمعی بر بازار نفت، جهت مدیریت تولید و مصرف است، افزود:اعضای اوپک و تولیدکنندگان نفت باید ماهیت وجودی خود را در این روزها نشان داده و با ورود اوپک به این کارشکنی ها نباید به یک کشور اجازه دهد که کشورهای متعدد نفتی را دچار ضرر و زیان کند.

ایران در شرایط پساتحریم خواستار بازگشت  سهمیه خود به پیش از تحریم ها است

امیری خامکانی با بیان اینکه ایران باید به دیپلماسی نفتی خود همچنان ادامه دهد، اظهار کرد:ایران پیش از تحریم ها در این سبد یک سهم مشخصی داشته است، که این سهم را با رعایت کامل مصوبات و توافق های اوپک اجرا کرده است، که به دلیل تحریم ها سهم ایران کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه ایران در شرایط پساتحریم خواستار بازگشت  سهمیه خود به پیش از تحریم ها است، افزود:ایران باید سهم خود را در سبد اوپک حفظ کند و در این راستا انتظار از کشورهای عضو اوپک درک متقابل است، که یقینا با دیپلماسی ایرانی توطیه های عربستان خنثی می شود.

هوشیاری ایران و دیگر اعضای اوپک  کارشکنی های نفتی عربستان را بی ثمر می کند

امیری خامکانی با بیان اینکه عربستان برای جذب مشتریان اروپایی که خواستار خرید نفت ایران هستند، اقدام به تخفیف دهی به آنها می کند، افزود: عربستان بهای نفت خود را برخلاف عرف این فصل، فصلی که تقاضای نفت در اوج خود قرار دارد کاهش داده است.

وی ادامه داد: رقابت اصلی و قدیمی ایران و سعودی‌ها همواره رقابت در بازار نفت بوده که همچنان نیز ادامه دارد و بعد از لغو تحریم‌ها در حالی که ایران به دنبال افزایش صادرات نفت و احیای جایگاه خود در بازار نفت است، عربستان سعودی اقدامات خود برای محدود کردن صادرات نفت ایران را در این بازار آغاز کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی  مجلس نهم، با بیان اینکه با شکست اوپک برای تعیین سقف تولید در نشست اخیر این سازمان، این کشور دور جدیدی از رقابت علیه ایران را در بازار نفت آغاز کرده است، تصریح کرد: این کشور در حال حاضر تخفیف‌های بیشتری در فرمول فروش نفت خود لحاظ کرده است، اما با هوشیاری ایران و دیگر اعضای اوپک این کارشکنی ها ثمری جز پشیمانی برای عربستان نخواهد داشت./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار