بازدید 3331

پدیده وزنه برداری به مسابقات جهانی می رسد؟

فدراسیون وزنه‌برداری در تلاش است با توجه به پایان محرومیت سعید علی‌حسینی در سال آینده، این وزنه‌بردار مجوز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ مالزی را کسب کند.
کد خبر: ۵۹۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 08 June 2016

این روزها دغدغه پدیده سال های گذشته وزنه برداری این است که بتواند مجوز حضور در مسابقات جهانی 2017 مالزی را کسب کند.

 به گزارش تابناک ورزشی، سرانجام پس از مدت‌ها کش و قوس و با توجه به تغییر قوانین وادا، محرومیت سعید علی‌حسینی، وزنه‌بردار فوق‌سنگین کشورمان که پس از دومین بار ارتکاب به دوپینگ مادام‌العمر و سپس به مدت 12 سال از حضور در میادین محروم شده بود، به 8 سال کاهش یافت تا این وزنه‌بردار از 24 اکتبر سال 2017 (دوم آبان ماه 1396)‌ بتواند به میادین بازگردد.

از طرفی مشکل موجود در این میان تقارن پایان محرومیت علی‌حسینی با زمان مسابقات جهانی 2017 در پنانگ مالزی است که شاید مانع اصلی حضور این وزنه‌بردار در این مسابقات باشد.

بر اساس اطلاعاتی که در سایت فدراسیون جهانی آمده است محرومیت علی‌حسینی بعد از اعمال قانون جدید وادا 24 اکتبر سال 2017 به پایان می‌رسد، این در حالی‌ است که مسابقات جهانی در همین سال از 17 تا 25 اکتبر در پنانگ مالزی برگزار خواهد شد به همین منظور فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان در تلاش است تا چند روزی از فدراسیون جهانی برای بازگشت علی‌حسینی تخفیف بگیرد تا این وزنه‌بردار مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند.

گفته می‌شود در همین راستا مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در جریان رقابت‌های بین‌المللی جام فجر صحبت‌های مقدماتی را با تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، انجام داده‌اند.

به گزارش فارس، بر اساس قوانین سابق وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) استفاده از مواد نیروزا برای بار اول محرومیت 2 ساله و برای مرتبه دوم محرومیت مادام‌العمر را در بر داشت، اما بعد از تغییر قوانین بار اول 4 سال، مرتبه دوم 8 سال و مرتبه سوم محرومیت مادام‌العمر را شامل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل