بازدید 11421

واکنش وزارت خارجه آمریکا به رد درخواست ویزا

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بامداد چهارشنبه درباره اقدام تهران در عدم صدور ویزای سفر به ایران برای سه نماینده کنگره آمریکا اظهار نظر کرد.
کد خبر: ۵۹۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 08 June 2016
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بامداد چهارشنبه درباره اقدام تهران در عدم صدور ویزای سفر به ایران برای سه نماینده کنگره آمریکا اظهار نظر کرد.

به گزارش فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه گفته نظری درباره اقدام وزارت خارجه ایران در رد درخواست روادید سفر سه قانونگذار آمریکایی به ایران ندارد.

 دفتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه درخواست سه نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی برای سفر به ایران را رد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: «وزیر امور خارجه از محتوای نامه مورخ 24 فروردین 1395 شما در مورد درخواست روادید ادعایی تان مطلع شد... برخلاف آنچه شما تصور کرده‌اید، وظیفه اعضای کنگره آمریکا دیکته کردن و تحمیل سیاست به دیگر کشورها نمی‌باشد. این امر قطعا در مورد سیاست‌های مربوط به صدور روادید ایران نیز صادق است. به خاطر داشته باشید که به عنوان اعضای کنگره آمریکا، شما یک قدرت جهانی نیستید.»

«لی زلدین» نماینده نیویورک، «مایکل پمپئو» نماینده کانزاس و «فرانک لوبی یندو» نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا که هر سه جمهوریخواه و از مخالفان توافق هسته‌ای با ایران هستند، پیش از این در نامه‌ای از وزارت خارجه ایران خواسته بودند که برای بازدید از زندانیان آمریکایی به آنها ویزای سفر به ایران اعطا شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت: «ما از جواب ایران به درخواست‌های ویزای برخی اعضای کنگره مطلع هستیم. این جواب به ما داده شد و ما آن را برای اعضای کنگره ارسال کردیم. نظر خاصی درباره پاسخ ایران به اعضای کنگره نداریم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده اضافه کرد: «همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم ما هیچ توانایی‌ای در داخل ایران برای پشتیبانی از اعزام یک هیأت کنگره به آنجا نداریم، و با توجه به هشدار جدید مسافرتی (صادر شده درباره ایران)، برنامه‌ای برای دخالت در تقاضای این نمایندگان برای اخذ روادید از ایران نداشته‌ایم و نداریم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان