بازدید 4868
نشست خبری

کی روش:انتقادم از وزارت ورزش درست بود/دیگر به خاطر مصدومیت بازیکنان گریه نمی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از عملکرد تیمش در دیدار مقابل قرقیزستان ابراز رضایت کرد و گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که کسی به‌خاطر مصدومیت بازیکنان اشک نمی‌ریزد.
کد خبر: ۵۹۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 08 June 2016
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:چمن ورزشگاه آزادی مثل ماراکانا و سن‌سیرو نیست، اما در ایران بهترین است.
به گزارش تابناک ورزشی،کارلوس کی‌روش پس از پیروزی 6 بر صفر مقابل قرقیزستان در نشست خبری گفت: عذرخواهی می‌کنم به خاطر تعویق حضورم در نشست خبری این آخرین بازی فصل بود و باید هماهنگی‌هایی برای  آینده بازیکنان انجام می‌شد. بازی تمرینی خوبی بود. بازی آخر فصل بود و بازیکنان این فرصت را به دست آوردند که بازی خوبی را تجربه کنند. قدم آخر ما برای بازی با قطر در کمتر از 2 هفته دیگر برداشته می‌شود و از همین الان باید برنامه‌ریزی‌هایی که در نظر گرفته‌ایم اجرایی کنیم، در واقع جام جهانی برای تیم ملی ایران از 15 روز دیگر شروع می‌شود.

وی در مورد اینکه قرقیزستان آن حریفی بود که بازیکنان ایران محک جدی بخورند، گفت: بسیار خوشحال و راضی هستیم و متشکریم از این تیم که قبول کردند که به ایران بیایند و بازی کنند. البته منتظر حمایت مالی شما هستیم(خبرنگاران) که در ابعاد حمایت مالی بهتر بتوانیم بازی‌های بهتر داشته باشیم و با حمایت مالی شما تیم‌هایی که در رده‌بندی فیفا بهتر هستند در ایران بازی کنیم. یک بار دیگر عرض می‌کنم و شما بعد از 5 سال باید بدانید که این واقعیت فوتبال ایران است و باردیگر باید از قرقیزستان برای حضور در ایران تشکر کنیم.
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که 2 ماه پیش از وزارت ورزش شدیدترین انتقادها را مطرح کردید و اکنون بعد از گذشت این مدت زمان این انتقادها را دارید، گفت: فکر می‌کنم در آن زمان کار درستی را انجام دادم. در آن زمان کار درستی را کردم و صحبت‌های درستی را انجام دادم و این دقیقا مثل یک کشتی است که وقتی پر از آب می‌شود و به قعر دریا می‌رود کار سختی است که دوباره آن را به سطح آب برگردانیم. در حال حاضر شاهد حمایت‌های تاج و ساکت و تمامی کسانی بودیم که از تیم ملی حمایت می‌کردند. شما در یک خبرگزاری مهم مشغول به کار هستید و خودتان واقعیت‌ها را به اندازه ای که من می‌دانم، می‌دانید. این سوال باید بعد از 2 ماه پیش این صحبت ها را انجام می‌دادم اگر با این دقت این صحبت‌ها را انجام می‌دادم وضعیت بهتر می‌شد. اردوی آینده ما در ماه ژوئن است که فدراسیون در تلاش برگزاری این اردوست.
وی افزود: فکر می‌کنم پیام من به طور شفاف به همگان رسیده و جام جهانی برای ما شروع شده و باید مقابل قطر و چین باید بازی کنیم و هر کسی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند خوشحال می‌شویم.
سرمربی تیم ملی در مورد ترکیب تیم ملی در این دیدار و اینکه به خواسته‌اش رسیده یا نه، گفت: تجربه مهم است، وقتی بازیکنی مثل میلاد محمدی دارید که دو بازی ملی دارد و در بازی اول استرس داشت و در این بازی استرسش کمتر شد و یا ماهینی و طیبیی، با اینگونه بازی‌ها بازیکنان جوان که تجربه کمتری دارند تجربه بین المللی به دست بیاورند و پیشرفت کنند.

کی روش ادامه داد: وقتی شما پیراهن‌های پرسپولیس و استقلال را می‌پوشید قبل از پوشیدن ۵۰ گرم وزن دارد شاید پیراهن تیم ملی هم ۵۰ گرم وزن داشته باشد ولی بعد از پوشیدن ارزش و وزنش زیاد می‌شود. امروز وقتی قوچان نژاد مصدوم است و تیموریان کاپیتان تیم ملی در این اردو نیست شاهدیم که کسی در کشور گریه نمی‌کند. مطالب و مسایل در حال تغییر است. زمانی که من به تیم ملی آمدم همه به خاطر مصدومیت دروازه‌بان گریه می‌کردیم و وقتی مدافعی نبود همه به لرزه می‌افتاندند اما امروز ۶ مدافع در تیم ملی داریم که حاضرند جان شان را برای تیم ملی بدهند. دلیل این مساله این است که قدم به قدم با کارهایی انجام دادیم به اینجا رسیدیم. شاید بهترین بازی را نکردیم اما نتیجه و پیشرفت حاصل شده است.
وی افزود: صعود به جام جهانی تا یک سال و چهارماه آینده مشخص می‌شود. چندین و چند بازی خواهیم داشت که امکان مصدومیت داریم. امروز قوچان نژاد نبود اما طارمی، انصاری فرد و آزمون می‌توانند بازی کنند و این نشان از پیشرفت تیم ملی داشت.
کی روش در مورد کیفیت زمین چمن ورزشگاه آزادی گفت: در ۵ سال گذشته هر بازی که در ورزشگاه آزادی کردیم تجربه خوبی داشته‌ایم. اگر می پرسید سطح این چمن با ورزشگاه‌های بزرگ دنیا مثل ماراکانا و سن سیرو و رئال مادرید رقابت می‌کند باید بگویم خیر اما این بهترین چمن کشور است. گلایه من کلمه مناسبی نیست بلکه باید بگویم درخواست من یک زمین تمرین است چون زمین تمرین مکانی است که باید رویش کار کنید و در ورزشگاه به اهداف‌تان می‌رسید. این موضوع را تشبیه می‌کنم به حضورم در پرتغال، در این کشور دو زمان داریم؛ قبل از کی روش و بعد از کی روش. در ایران می‌خواهم قبل و بعد از کی روش زمان داشته باشیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل