بازدید 29365

ذرت مکزیکی فروشی با درآمد پزشکی!

ذرت مکزیکی فروشی چند سالی است که در سطح شهر‌ها پدیدار شده و در آمد‌های جالبی به نسبت شرایط کاری خود دارد.
کد خبر: ۵۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 07 June 2016
ذرت مکزیکی فروشی چند سالی است که در سطح شهر‌ها پدیدار شده و در آمد‌های جالبی به نسبت شرایط کاری خود دارد.

به گزارش میزان، ذرت مکزیکی یکی از تنقلات و خوردنی های خوبی به شمار می آید که چندسالی است که وارد ایران شده و مردم مهمان‌نواز ما از این مهمان مکزیکی به خوبی استقبال کرده‌اند.
 
مجید بحرینی به عنوان نخستین فردی شناخته شد که ذرت شیرین را وارد ایران کرد و در جشنواره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی دانشجویی به همراه چهار نفر از دوستانش، طرح ذرت مکزیکی را ارائه داد.
 
پس از معرفی ذرت مکزیکی توسط وی در جشنواره، عرضه این محصول در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها آغاز و با استقبال روبرو شد.
 
که پس از این اتفاق شغل جدیدی به نام ذرت مکزیکی فروشی در سطح شهر پدیدار شد.
 
برای پیدا کردن یک شغل که بتوان آن را با سرمایه اندک راه اندازی کرد، نیازی نیست کار خاصی انجام بدهید، همین که اطرافتان را نگاه کنید، بوی وسوسه انگیزی به مشامتان می‌رسد.
 
بوی قارچ و ذرت پخته که به محض ترکیب شدن با کره و پنیر کشدار پیتزا، شما را مجاب می‌کند دست در جیب مبارک کنید و یک لیوان ذرت مکزیکی خریداری کنید.
 
همین وسوسه انگیز بودن خوردن ذرت مکزیکی، یکی از مزیت هایی است که شما را متقاعد می‌کند با هزینه محدودی وارد این کار شوید و یک شغل پر در‌آمد بدست بیاورید.
 
جالب است بدانید ذرت مکزیکی که در چند سال اخیر توانسته جای خوراکی های پرطرفداری همچون بستنی سنتی و فالوده شیرازی را بگیرد به دلیل نوع تهیه به شیوه مکزیکی چنین نامی را برای آن برگزیده اند و این در حالی است که ذرت به خودی خود شیرین است.
 
بر این اساس وسایل اولیه برای خرید یک بخارپز با کانتر آن چیزی حدود ۶۰۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد، علاوه بر آن تقریبا جایی که اجاره می‌کنید، نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کرایه ماهانه دارد.
 
بخاطر داشته باشید حتما برای اجاره جایی را در نظر بگیرید که در مسیرهای اصلی و پر رفت و آمد باشد. اگر بتوانید گوشه دو متری یک مغازه در مسیر پر رفت و آمد را اجاره کنید، خیلی بهتر از این است که ۵ متر مغازه داشته باشید در یک جای دور از دسترس. پس با یک حساب سر انگشتی می‌توانید با ۱ میلیون تومان، استارت اولیه کار را بزنید. غیر از این، فقط تهیه مواد اولیه باقی می‌ماند.
 
سود این کار مثل هزینه خرید مواد اولیه بسیار متفاوت است، ممکن است در جایی قرار داشته باشید که روزی ۱۰۰هزار تومان فروش کنید و تنها مبلغ کمی از آن، به عنوان سود به شما برسد، اما گاهی در مسیری قرار می‌گیرید که آنقدر پر رفت و آمد است که ممکن است سود روزانه شما از مرز ۳۰۰ هزار تومان نیز بگذرد.
 
با این تفاسیر این شغل بیشتر در کنار مراکز تجاری و پر تردد آزمایش خود را پس داده به طوری که با پرس و جو از چند نفر از کسبه این شغل به موضوع بسیار جالبی پی بردیم که این افراد در کنار پرداخت ماهانه حداقل 1 تا 10 میلیون تومان هزینه فضا و مواد اولیه، سود خالص 7 میلیونی به جیب می زنند.
 
مردمان کشور ما در این چند سال ثابت کرده‌اند در هر جایی برای لذت بردن از طعم ذرت مکزیکی حاضرند پول خرج کنند.  
 
در کنار تمام این موارد مزیت دیگر این شغل پنهان ماندن این مشاغل از چشم مالیاتی‌ها است.
 
این در حالی است که یک جوان در کشور بعد از سپری کردن یک پرسه چندین ساله برای تحصیل و خدمت سربازی و پیدا کردن یک شغل با در آمد حقوق پایه 850 هزار تومان حداقلی باید مالیات هم پرداخت کند و در نهایت یک حقوق بخور و نمیری برای گذران زندگی خود کسب کند.
 
براساس گزارش میزان، شرایط کاری این رسته از کسبه در کشور نشان می دهد که تامین شغل برای جوانان نیازمند خلاقیت و نوآوری این چنینی است که بتوانند از حداقل سرمایه درآمد میلیونی ماهانه کسب کنند و این تنها یکی از شغل هایی است که در کشور بدون داشتن تحصیلات و مدارک عالی و با شرایط آسان می توان درآمدهای میلیونی کسب کرد و زندگی خوبی داشت.
 
در این شرایط روی آوردن مردم حتی به یک چرخ دستی برای فروش ذرت مکزیکی کار عاقلانه به نظر می‌آید!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۵
منم لیسانس برقم
تو کشور ما برای خورد و خوراک پول بیشتری خرج میشه و درامد تو همین هست!
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
در کشور ما تفریح کمه و مسافرت های خارجی هم هزینه زیاده هرچند مسافرت های داخلی هم هزینه اش تقریبا با مسافرت های خارجی برابری می کنه. پس مردم به غیر از خورد و خوراک راهی دیگه ندارند تا کمی شاد باشند
چرا همش با پزشکی مقایسه می کنین؟
الان اینو پزشکا می خونن می گن درآمد ما باید با ذرت مکزیک فروش یکی باشه و باز تعرفه ها و زیر میزی ها رو زیاد می کنن
چرا با مهندسین، اساتید و .... مقایسه نمی کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
مردم ما عادت کردند درآمداشونو با پزشکا مقایسه کنن بی اونکه از درس خوندن ها و کشیک دادن های پزشکا باخبر باشند
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
پزشک های ما هم عادت کردند که خودشون را بالاتر از همه ببینند. در حالی که فقط یک سری کتاب را حفظ کردند و کیشیک دادند و یک کار روتین را چندین بار انجام داده اند.
و البته با دریافتی ۶۰ برابر حداقل حقوق هم راضی نیستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
اگه درست درسشونو ميخوندن كه اين همه اشتباهات پزشكي رايج نميشد !
پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
آخه بی انصاف، تو چه میدونی برای اینکه یک نفر بشه پزشک، چه سختی هایی میکشه.
ضمنا به جرأت میگم رشوه و زیر میزی در جامعه‌ی مهندسین به مراتب بیشتر از جامعه‌ی پزشکیه. یه سر بزنی نظام مهندسی حساب دستت میاد.
با کلیات مطلب موافقم ولی با تیتر خبر به شدت مخالفم. در چند سال اخیر اخلاق حرفه پزشکی به شدت زیر سواله و اکثرا از سودا گران مرگ هم بدتر شدند و بدون دریافت دستمزدهای نجومی هیچ کاری انجام نمیدن و جان و سلامت مردم مراجعه کننده سر سوزنی براشون مهم نیست. فقط تا کسی اعتراض کنه یاد گرفتن مظلوم نمایی کنن و همیشه هم پیروز شدن
الان کجای این کار جای مقایسه داشت ؟ جز حسودی؟
فروش ذرت مکزیکی در مکان های تفریحی نظیر نمک آبرود چالوس پاساژهای مبل یافت آباد بوفه های بیمارستان های دولتی شلوغ سواحل کیش نزدیک حرم در قم و مشهد بازار تهران ترمینال های شهر های بزرگ
می تواند تا ماهی 30 میلیون تومان درامد نصیب فروشنده کند
مردم برای همه چیز پول خرج می کنند اما وقتی به دکترها می رسند یکهو بی پول می شن و آه و ناله شان از چندغاز ویزیت پزشکان بالا می ره. البته این علامت توسعه نیافتگی فرهنگی ست که مردم به سلامت خود کمتر از خوردن ذرت مکزیکی اهمیت می دهند. همان کره ذرت مکزیکی پدر رگهایشان را درخواهد آورد. نوش جان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
هرچي كمتر پيش پزشك بري سلامت تري!
غير از اينه كه وقتي ميري يا تشخيص اشتباهه يا 1000 جور مرض ميبندن به آدم كه تلكه كنن ؟
توسعه نيافته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
اي بميري از كي تا حالا 50000 تومان ويزيت منهاي ساير هزينه ها ناچير است1 ميليون 1 ناقابل مي گيرند يك دندان پر ميكنند آخي طفلك ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
چندرغاز ویزیت پزشکان. مفهوم چندرغاز را هم فهمیدیم.
ما مردم کلا برای شکم خوب خرج میکنیم
من فوق لیسانس ژنتیک هستم . در یکی از ادارات دولتی ماهیانه 900 هزارتومان حقوق می گیرم . با شرایط بسیار عالی در خارج از ایران می تونستم کار کنم که به خاطر کشورم برگشتم ولی پشیمانم و در صدد رفتن مجدد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
الکی میگه :)
یکی که مکزیک رفته بود می گفت اصلا در مکزیک همچین چیزی وجود ندارد .
روزی که بیماری سختی گرفتی به ذرت فروشی مراجعه میکنی ؟...بزرگش نخواننداهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد ذرت فروشی شغل شریفی است هزارمرتبه شرف داردبرشغلی که میتوان باان بمردم توهین کرد ومردمرا مسخره کرد ازغضب خدابایدترسید.
چون ابروریزی میشه که بدانی یک استاد دانشگاه 1/5 آن درامد نداره
این مقایسه عقلانی نیست یه جراح چشم تو نیم ساعت عمل 5میلیون به جیب میزنه در صورتی که اگر مغازه ذرت مکزیکی فروشی روزی صد تا هم بفروشه تقریبا میشه پانصد تومان که همش هم سود نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
تازه باید میانیگن درآمد را حساب کرد آیا میانگین درآمد پزشکان با بقیه جامعه اصلا قابل مقایسه هست؟
همين الان دارم استفا ميدم از كارم برم دنبال اين شغل پردرآمد و بي دردسر. ممنون از اطلاعات خوبي كه بهم دادين.!!
الان مهندسین ما که در آمدشون کمتر از یک کارگر ساده هست مهندسن افراد سازنده هستند رد پای مهندسین را در همه مصنوعات بشری می توانید ببینید از خودرو هواپیما محصولات الکترونیک ساختمان و غیره در حالیکه بقیه رشته ها صرفا مصرف کننده هستند با این حال این روزها این مشاغل حساس مهندسی در ایران کمتر کاربرد دارند.
خب مگه اشكالي داره. بگذار همه درآمدشون خوب باشه.
البته ارایشگران هم برخیهاشون با درامد پزشک عمومی برابری میکند ...
پزشکان هم بسیار گران میگیرن و من حتی یکبار هم به پزشک نرفته ام ...
مشکل جوانان ایرانی اینه که حوصله تلاش برای رسیدن به هدف را ندارند. وگرنه شغل هایی که با سرمایه اندک بازدهی مناسبی داشته باشند فراوان است.
7 میلیون درامد ماهانه تقریبا برابر 2000 دلار ماهانه است که حداقل حقوق زندگی است.
حداقل حقوق (850 هزار تومان ) خیلی کم و مسخره است!
با پزشكان مقايسه نكنيد كدوم پزشك 7 ميليون در امد دارد. بگيد يك دهم پزشك يا هفت برابر يك كارگر يا معلم و ....
همين باعث مي شه كه دوستان پزشكمان تعرفه ها رو بالا و بالاتر ببرند
به طور کلی در دنیای امروزی، درآمد قشر پائین و ضعیف جامعه کمتر از درآمد قشر متوسط و همینطور همه از قشر مرفه درآمدشان کمتر است. برعکس خیلی از کشورها در ایران درآمد قشر ضعیف بیش از متوسط است. بطور مثال یک بار تخلیه چاه در منزل با متوسط زمان 15 دقیقه حدود 200 هزار تومان هزینه دربر دارد که ابزار مورد استفاده یک وسیله کمتر از یک میلیون تومان است. یا کسی که آنتن منزل شما را تنظیم می کند یا واشر کولر شما را عوض می کند برای کی کار کوچک 30 تا 40 هزار تومان درخواست می کند. در اصل اینجا همه چیز درهم و برهم است!
ما مردم خیلی بدبختی داریم
باسلام واقعا شغل خوبی میباشد اما به شرطی که عواملی چون شهرداری که این روزها در سایتهای مختلف فیلم و کیلیپ شان موجود میباشد مزاحمت ایجاد نکنند امید وارم تمامی جوانان کشور بتوانند با این گونه کاسبی درآمد خوبی به دست اورند
پزشک عمومی ، درآمدم یک و نیم میلیون در ماه
اگه مثل همه جیز که وارد میشه یکمی هم مثل قدیما دکتر هندی و حالا از نوع چینیش و وارد میکردند درامد پزشکی هم بر میگشت سر جای خودش .
میانگین درآمد پزشکان با میانگین درآمد هیچ شغلی قابل مقایسه نیست.

ضمنا در هیچ جای دنیا این اختلاف درآمدی بین پزشک و بقیه جامعه نیست :(
مزیت دیگر این شغل پنهان ماندن این مشاغل از چشم مالیاتی‌ها است.
بهتر نیست در زمینه ای که اطلاعات نداریم اظهار فضل نکنیم؟
میزان معافیت مالیاتی همیشه بیشتر از حداقل حقوق بوده است.
در سال 1395 حداقل حقوق حدود 850 هزار تومان است و میزان معافیت مالیاتی ماهیانه یک میلیون و سیصد هزار تومان که سالیانه می شود پانزده میلیون و ششصد هزار تومان.
جناب لیسانس برق جنابعالی هم می تونید ذرت مکزیکی بفروشید چه اشکالی داره که فروشنده ذرت مکزیکی تحصیلات عالیه داشته باشه؟
به نظر من استاندار درآمد در زمان فعلی با توجه به هزینه های موجود نباید کمتر از 5 میلیون باشد و تازه با این درآمد که ممکنه از نظر خیلیها زیاد باشه میشه مثل یک فرد عادی در کویت و یا قطر زندگی کرد
باعث شرمه که جوان کشور که میتونه سازنده باشه بره ذرت بفروشه.
اقا من خودم يه دكه ذرت مكزيكي جلوي يه پاساژ دارم اره خداييش درامدش خيلي خوبه ولي دارم ماهي 7 ميليون اجاره ميدم اخر ماه چيزي حدود 3 ميليون شايد واسه منو كارگرم بمونه
تابی جان کامنت های مربوط به مسائل بی اهمیت را چه خوب منعکس میکنی
ایکاش کمی شجاعتر بودی
ذرت مکزیکی بوی بدی می دهد
نویسنده بر اساس کدام مذاق می گوید بوی خوب و آن را با بستنی مقایسه می کند.
ذائقه مردم بهتر از این ها را برمی گزیند.
ما در وسط خاورمیانه خیلی هم خوشبختیم
نکته جالب و شاید بی ربط اینکه در مکزیک چنین ذرتی وحود نداره!!!!!
سلام حداقل حقوق 850 با دلار 3000 تومنی دولتی چند دلار میشه؟میشه 283 دلار تو کجای دنیا اینقدر حداقل حقوقه؟
مملكت لبو فروشان است اينجا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل