بازدید 1862

برجامِ بی فرجام ریسک‌پذیری معامله‌گران بورس را کاهش داد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه در چند سال گذشته دولت فقط چشم امید به برجام داشته تا شاید با رفع تحریم ها معجزه ای در اقتصاد کشور رخ دهد و حالا که اجرای برجام با کندی روبرو شده، ریسک‌پذیری معامله گران در بورس کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۹۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 07 June 2016

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه در چند سال گذشته دولت فقط چشم امید به برجام داشته تا شاید با رفع تحریم ها معجزه ای در اقتصاد کشور رخ دهد و حالا که اجرای برجام با کندی روبرو شده، ریسک‌پذیری معامله گران در بورس کاهش یافته است.
احمد حمیدی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در شرایط کنونی، معاملات بازار سهام با نوعی ریسک گریزی سرمایه داران برای شرکت در دادوستدهای بازار همراه شده است که دلیل آن را باید در برخی موارد چون نامشخص بودن روند اجرای برجام و رفع تحریم ها و نیز سیاستهای نامشخص دولت در برنامه های اقتصادی و خروج اقتصاد از رکود جستجو کرد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته در کنار حل این ابهامات، تعیین تکلیف مواردی چون رشد قیمت جهانی نفت و کالاها و نیز کاهش غیردستوری نرخ سود و در پی آن کاهش تسهیلات ارائه شده به بنگاهها می تواند سناریوهایی برای بازگشت رونق به بورس باشد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به برخی شایعات منتشر شده در خصوص ورود سرمایه گذاران خارجی و بستن قرارداد با شرکتهای بزرگ از جمله خودرویی ها بنظر می رسد این روزها بازار سهام از این گونه خبرهای پسابرجامی اشباع شده و معاملات بورس دیگر از این خبرها اثرپذیری ندارد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته فقط چشم امید به برجام داشته ایم تا شاید با رفع تحریم ها معجزه ای در اقتصاد کشور رخ دهد و به رونق برسیم و بر این اساس حالا که اجرای برجام نیز به کندی روبرو شده، ریسک‌پذیری معامله گران در بورس کاهش یافته است.
وی تصرح کرد: امضاء تفاهم‌نامه‌های مختلف میان شرکت‌های ایرانی و خارجی زمانی می تواند موجب رونق پایدار اقتصاد و بازار سرمایه شود که در پی آن سرمایه، تکنولوژی و دانش روز دنیا وارد صنایع و بنگاههای تولیدی ما شود و امضای چند کاغذ به خودی خود نمی تواند راهگشای اقتصاد بی رونق کشور باشد.
این کارشناس بازا سرمایه اذعان داشت: عدم گشایش در بخش مالی و ارزی نیز از جمله دیگر موانع ورود سرمایه خارجی به کشور است که این روزها اجرای برجام را با مانع مواجه کرده است.
وی در خصوص وضعیت فصل مجامع نیز گفت: به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور و نیز افت قیمت‌های جهانی و عدم تاثیر پذیری اقتصاد از اجرای برجام و رفع تحریم ها این روزها شاهد انتشار گزارشات مثبت و قابل توجهی در بورس نیستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار