بازدید 62736
۵

به نخستین آهنگ ساخته شده توسط هوش مصنوعی گوگل گوش کنید +ویدیو

امروز (سه شنبه) غول بزرگ اینترنت یعنی گوگل از یک ملودی 90 ثانیه ای با پیانو رونمایی کرد که اولین قطعه هنری هوش مصنوعی این شرکت در قالب پروژه Magenta است.
کد خبر: ۵۹۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 07 June 2016
امروز (سه شنبه) غول بزرگ اینترنت یعنی گوگل از یک ملودی 90 ثانیه ای با پیانو رونمایی کرد که اولین قطعه هنری هوش مصنوعی این شرکت در قالب پروژه Magenta است.

به گزارش «تابناک» این پروژه که هفته قبل در Moogfest – فستیوال چهار روزه موسیقی و تکنولوژی در کارولینا - معرفی شد، یک تلاش مبتنی بر هوش مصنوعی است تا اقدام به ساخت موسیقی و هنرهای تجسمی، از ابتدا و با اصالت کامل کند. پروژه ای که مبتنی بر موتور هوش مصنوعی متن باز گوگل به نام TensorFlow است و گوگل از آن برای اضافه کردن قابلیت های گفت وگو و تشخیص اشیا به محصولات خود استفاده می کند.

به اولین آهنگ ساخته شده توسط هوش مصنوعی گوگل گوش کنید


نکته جالب توجه اینکه علاوه بر ساخت موسیقی و قطعات هنری، هدف بزرگتر این پروژه ایجاد انجمنی از هنرمندان، برنامه نویسان و محققان هوش مصنوعی در کنار هم است. این موضوعی است که «داگلاس اک» یکی از محققان ارشد پروژه Magenta در مورد آن بیان کرده است.

اما امروز اولین قطعه هنری موسیقایی ساخته شده توسط هوش مصنوعی گوگل منتشر شده است؛ هرچند در ابتدا این آهنگ چندان چیز پیچیده ای به نظر نمی رسد و به خصوص ملودی آن ساده تصور می شود، اما نکته اساسی این است که در ساخت و ترکیب این ملودی و آهنگ به هیچ وجه دست و عقل انسانی دخیل نبوده است.

آن گونه که Quartz نوشته است، رسیدن به این نقطه بسیار دشوار است، زیرا حتی برای پیشرفته ترین نمونه های هوش مصنوعی بسیار دشوار است که حتی از روی قطعه ها و آثار هنری فعلی کپی برداری کنند، چه برسد به آن که خود از ابتدا یک قطعه هنری یا موسیقی را خلق کنند.

اکنون به آهنگ ساخته شده توسط هوش مصنوعی گوگل گوش کنید:

تعداد بازدید : 6769
دانلود




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
این یعنی هوش مصنوعی هنوز در حد هوش یک کودک دو ساله هم نیست.
پسندیدم
ششمین قدرت سایبری دنیا...!
این ملودی درون پردازنده ی کامپیوتر ساخته شده. عکسی که گذاشتید اینجور نشون می ده که گویا روبوت نشسته پشت پیانو.

یک سری قواعد نت ها و ساخت آهنگ به هوش مصنوعی داده شده و اون تونسته بصورت رندوم یک قطعه تحت این قواعد بسازه.

البته من ادعا نمی کنم که اون قواعد ساده است. نه خیلی سخته.
ترسناک!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر