بازدید 3583
چورکین:

فشار به دمشق راهکار مشکلات سوریه نیست

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که وارد کردن فشار به دمشق راه حل مشکلات سوریه به شمار نمی رود.
کد خبر: ۵۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 06 June 2016
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که وارد کردن فشار به دمشق راه حل مشکلات سوریه به شمار نمی رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که فشار به دمشق راه حل مشکلات سوریه نیست و تمام طرف های مذاکرات باید از خود انعطاف پذیری نشان دهند.

چورکین در نشستی که روز دوشنبه با همکاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا و با حضور «فدریکا موگرینی» هماهنگ کننده سیاست خارجی این اتحادیه برگزار شد، گفت: ذکر این نکته ضروری است که فشار به دمشق به نتیجه دلخواه منجر نخواهد شد و کسانی که باید به آنها فشار وارد شود حامیان تروریست ها از جمله جبهه النصره هستند.

وی همچنین تصریح کرد که تمام طرف های مذاکره کننده سوری باید از خود انعطاف پذیری نشان دهند. چورکین در عین حال موضع برخی از اعضای هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوری در مذاکرات را مانع اساسی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه برشمرد.

چورکین افزود: نمایندگان جناح تندروی هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوری به دستیابی به توافق فکر نمی کنند و تمام اندیشه ها و اقدامات آنها بر سرنگونی مقامات کنونی سوریه متمرکز است. با این وجود اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که این آقایان تنها بیان کننده آرای مخالفان سوری هستند، امری که مبالغه آمیز است.

وی در عین حال با اشاره به اهمیت باز نگه داشتن کانال های گفتگو بین اتحادیه اروپا و مقامات سوریه تاکید کرد که مسکو از دیدار فدریکا موگرینی با بشار الجعفری رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه در حاشیه مذاکرات حل بحران سوریه در ژنو که ماه مارس گذشته برگزار گردید استقبال می کند و آنرا یک ضرورت می داند.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین از کشورهای اروپایی عضو گروه بین المللی حمایت از سوریه خواست برای به ثمر رساندن تلاش های مشترک روسیه و اتحادیه اروپا برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه تلاش کنند.

چورکین در عین حال تاکید کرد که مسکو امیدوار است اتحادیه اروپا از نفوذ خود بر آنکارا برای تضمین مشارکت کردها در روند مذاکرات حل بحران سوریه استفاده نماید.

وی گفت: ما امیدواریم شرکای اروپایی ما از نفوذ خود برای حل این موضوع و دیگر مشکلات حادی که ناشی از سیاست های خودخواهانه و تخریب کننده آنکارا در مورد سوریه است بهره گیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی