بازدید 3339

«دلار و تحولات نیجریه» عامل عبور قیمت نفت از مرز 50 دلار

قیمت نفت خام برنت با رشد با 58 سنت (معادل 1.17 درصد) افزایش به بشکه ای 50 دلار و 23 سنت رسید.
کد خبر: ۵۹۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 06 June 2016

قیمت نفت خام برنت با رشد با 58 سنت (معادل 1.17 درصد) افزایش به بشکه ای 50 دلار و 23 سنت رسید.

به گزارش ایرنا، قیمت نفت که در روزهای اخیر و پس از نزدیک شدن به برگزاری نشست 169 اوپک، در مرز بشکه ای 50 دلار متوقف شده بود، امروز (دوشنبه) بالا رفت و تلاش کرد که در کانال 50 تا 60 دلاری تثبیت شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری آمریکایی اینوستینگ، در معاملات امروز (تا ساعت 11 و 17 دقیقه به وقت گرینویچ) قیمت نفت برنت، 58 سنت (معادل 1.17 درصد) افزایش یافت و به بشکه ای 50 دلار و 23 سنت رسید.قیمت نفت دبلیو. نیز با 53 سنت رشد به بشکه ای 49 دلار و 15 سنت افزایش یافت.

کارشناسان، کاهش ارزش دلار و بروز مشکل در صادرات نفت نیجریه را از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در روز جمعه (14 خردادماه) با ١٥ سنت افزایش، به ٤٥ دلار و ٧٣ سنت برای هر بشکه رسید.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: کاهش ارزش دلار احتمال رشد تقاضای نفت را بالا برد و حمله به تأسیسات نفتی نیجریه، عرضه نفت در بازارهای جهانی را محدود کرد؛ با این همه، بروز نشانه هایی از بازگشت رشد به تولید نفت آمریکا سبب شد، رشد قیمت نفت محدود شود.

پس از سقوط قیمت نفت از بشکه ای 110 دلار به زیر 30 دلار در ماه های اخیر، سبب شد که بسیاری از شرکت های تولیدکننده نفت شیل در آمریکا، متضرر شده و ده ها چاه حفاری مربوط به این نوع نفت، تعطیل شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار