بازدید 1764

استراتژی اقتصادی برجام اشتباه بود

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به عدم حل معضل رکود در کشور با گذشت 3 سال از آغاز به کار دولت یازدهم گفت: متأسفانه دولتمردان طی سه سال گذشته برای حل معضل رکود فقط حرف زده‌ و عملکرد خاصی نداشته‌اند.
کد خبر: ۵۹۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 06 June 2016
لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور به ویژه معضل رکود گفت:‌ نظام استکبار تمام توان خود را به کار گرفته که جمهوری اسلامی ایران را مهار کند و سپس به دنبال براندازی نظام ما برود و در این میان راهبرد آمریکا کاهش نقاط قوت و افزایش نقاط ضعف ماست.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف ما امروز موضوع اقتصاد به ویژه معضلاتی مانند رکود و بیکاری است.

فروزنده با بیان اینکه ظرفیت و نیروی توانمند برای حل این مشکلات در کشور وجود دارد، اظهار داشت: متأسفانه مدیریت دولت برای حل این مشکلات مدیریت خوبی نیست و ما نمی‌دانیم دولتی که فرماندهی ستاد مقاومتی را بر عهده گرفته چه برنامه روشنی برای اجرای آن دارد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به وظایف دولت در زمینه اقتصادی مانند حل معضل قاچاق، واردات و اصلاح نظام بانکی و حل مشکل رکود گفت:‌ متأسفانه دولتمردان فقط درباره حل این مشکلات خوب حرف می‌زنند و بخشنامه صادر می‌کنند ولی در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

فروزنده با تأکید بر لزوم ارائه گزارش از عملکرد اقتصادی دولت به مردم گفت: دولت باید با تعریف شاخصه‌های مشخص هم‌اکنون به مردم گزارش دهد که از چه نقطه‌ای کار را شروع کرده و هم‌اکنون در چه نقطه‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد:‌دولت به عنوان نهاد اصلی در زمینه حل مشکلات اقتصادی باید زودتر از دیگر بخش‌ها حرکت خود را آغاز کند تا قوای دیگر مانند مجلس بتوانند اقدامات حمایتی خود را انجام دهند ولی متأسفانه یکی از نگرانی‌های جدی ما این است که دولت بیشتر حرف می‌زند تا عمل.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره به وعده‌های برجام دولتمردان گفت: استراتژی برجامی دولت در زمینه اقتصاد غلط بود و آنها به آمریکایی‌ها اعتماد کردند در حالیکه رهبری از روز اول تأکید فرمودند که من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم چون آمریکایی‌ها بدعهد بوده و به هیچ وعده‌ای عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دولتمردان هنوز نپذیرفته‌اند که راهبرد اقتصادی آنها در برجام اشتباه بوده و نباید به دشمن اعتماد می‌کردند، گفت: اگر همین استراتژی ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده نیز شاهد رخ دادن اتفاق خاصی نخواهیم بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر