بازدید 4845
۸

اگر دولت از رکود عبور کرده مردم را هم عبور بدهد

دبیرکل جبهه پیروان گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر معرفی ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریست را غلط زیادی آمریکا دانست و گفت: این مسئله نشان دهنده گنده‌گویی آمریکا در لفظ و کلام است و آنها هیچگونه اقدام عملی نمی‌توانند انجام دهند.
کد خبر: ۵۹۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 06 June 2016
دبیرکل جبهه پیروان گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر معرفی ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریست را غلط زیادی آمریکا دانست و گفت: این مسئله نشان دهنده گنده‌گویی آمریکا در لفظ و کلام است و آنها هیچگونه اقدام عملی نمی‌توانند انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که صبح امروز در محل سایت تابناک برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر فضای فراکسیون‌های مجلس دهم اظهار داشت: معمولا وقتی احزاب قدرتمند باشند و نمایندگان خود را به پارلمان بفرستند، فعالان پارلمان بیش از دو فراکسیون نخواهند بود و اگر یک فراکسیون اکثریت قاطع را داشته باشد دیگر نیازی به ائتلاف نیست اما اگر چنین نباشد فراکسیون‌های خرد، وزنه تعادل می‌شوند.

باهنر ادامه داد: در کشور ما فراکسیون‌های رسمی به صورت حزبی عمل نمی‌کنند و ما فراکسیون‌های شناوری داریم و زمانی که رقابت رسانه‌ای بود می‌گفتند یک نماینده با لیست خاصی آمده اما در مجلس با جریان مقابل آن همراهی می‌کند اما با این وجود در مجلس دهم سه فراکسیون اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل امکان شکل‌گیری دارد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مشکل مستقلین این است که با وجود تعداد زیاد اما تفرقه‌شان هم زیاد است، افزود: همه طرف‌های مجلس از جمله اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین در شکل‌گیری اولیه مجلس خوب عمل کردند و این هفته نیز فضای رقابت برای کمیسیون ها و تعیین هیأت رئیسه کمیسیون‌هاست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فراکسیون ولایت بر مبنای ریاست لاریجانی تشکیل شده است، گفت: اگر در وضعیت احزاب دقیق شویم ممکن است اعضای هیأت موسس آن نیز با یکدیگر مشکل داشته باشند اما نتیجه و افشره کار مهم است که به صورت واحد پیش می‌رود.

باهنر در ادامه با تأکید بر اینکه تصمیمات مجلس عموما سیاسی نیست و شاید حدود 10 درصد تصمیمات نمایندگان سیاسی باشد، در خصوص انتخابات سال 96 تصریح کرد: ما در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را نیز در پیش خواهیم داشت.

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به مجوز گرفتن بیش از 400 حزب از وزارت کشور برای فعالیت سیاسی یادآور شد: اکثر این احزاب روی کاغذ هستند و فقط 20 درصدشان آن هم در زمان انتخابات فعال می‌شوند و از این رو حدود 7 یا 8 درصد از احزاب کار مستمر انجام می‌دهند که در این زمینه می‌توان به جبهه پیروان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده تکلیف انتخابات ریاست جمهوری و جبهه‌های آن در 3، 4 ماه منتهی به انتخابات مشخص می‌شود درباره حضور احمدی‌نژاد نیز گفت: باید ببینیم که آیا احمدی‌نژاد می‌آید یا خیر و فکر می‌کنم که الان فضای برای بررسی این مسئله زود است.

باهنر ادامه داد: اینکه آقای روحانی یا هر حزب دیگری توقع داشته باشد مخالفی وجود نداشته باشد اینطور نیست و آنها نیز علاقمندند دوره‌ آقای روحانی یک دوره بیشتر نباشد. هر چند که تجربه نشان داده ریاست جمهوری در کشور ما دو دوره‌ای است اما به هر حال در سپهر سیاسی هیچ اتفاقی غیرممکن نیست و ممکن است تا 8-7 ماه‌ آینده برای بالا رفتن احتمال رأی کارهای مثبتی انجام شود.

وی با اشاره به کارهای بر زمین مانده از جمله رکود و اشتغال تأکید کرد: بعضا دولتی‌ها می‌گویند که ما از رکود عبور کرده‌ایم و ما خواهش‌مان این است که اگر دولت از رکود عبور کرده مردم را هم عبور دهد چراکه رکود بسیار سنگین است.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره احتمال رد صلاحیت روحانی در انتخابات 96 که مورد سوال خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد قرار گرفت، گفت:‌ ما هیچ ادله‌ای در این باره نداریم و رقابت‌های سیاسی نباید منجر به بداخلاقی شود؛ برخی می‌گویند دوستداران آقای روحانی این حرف‌ها را راه می‌اندازند اما با وجود ما مخالفت نمی‌کنیم.

دبیرکل جامعه مهندسین درباره گزینه های اصولگرایان برای انتخابات خاطرنشان کرد: اصولگرایان اگر هم گزینه‌ای را داشته باشند نمی‌گویند. البته فعلا گزینه‌ای نداریم چون هنوز تصمیم نگرفته ایم و برای اینکه آیا از گزینه مقابل روحانی حمایت کنیم یا نه فعلا زود است و آرایش سیاسی به زمان نیاز دارد.

وی درباره تعامل مجلس و دولت تصریح کرد: باید از اقدامات مثبت دولت حمایت کرد و این یک تکلیف سیاسی و شرعی است اما در عین حال باید دولت را رصد هم بکنند ولی متأسفانه برخی پیش از ورود به مجلس نذر می کنند که با دولت مخالفت یا موافقت کنند که این منطقی نیست؛ مجلس دهم ظرفیت همکاری بالقوه‌ای برای حل مشکلات مردم با کمک دولت را دارد.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا که کشورمان را بزرگترین حامی تروریسم معرفی کرده است، گفت: ما آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم و معتقدیم در ماهیت آمریکا اتفاق جدیدی نیفتاده و آنها استحاله نشده‌اند، رهبری هم درباره مذاکرات فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست بنابراین ما می‌بینیم که آنها حتی زیر امضاهای خود می زنند.

دبیرکل جبهه پیروان تأکید کرد: این دفعه اول آمریکا نیست که از این غلط‌ها می‌کند و اگر آمریکا احساس کند همین فردا هم می‌تواند جمهوری اسلامی را نابود کند این مسئله را انجام می‌دهد و آن را به فردا موکول نخواهد کرد. از این رو رابطه ما با آمریکا مانند رابطه قبلی است و آنها نیز مدام مباحثی درباره حقوق بشر، تروریسم و موشک و دفاعی ما مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیان کردن این مسائل گنده‌گویی آمریکا در لفظ و کلام است و آنها جرأت هیچگونه اقدام عملی ندارند و این مسئله نیز به دلیل قدرت بالای جمهوری اسلامی است.

باهنر با بیان اینکه اگر دولت فکر می‌کند مشکلات اقتصادی با برجام و پسابرجام حل می‌شود دچار اشتباه شده است،‌گفت: تنها 30 درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم‌هاست و 70 درصد به خاطر عملکرد خود مسئولان است.

نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت:‌آقای لاریجانی برداشت مثبتی از عملکرد دولت نهم و دهم نداردو من هم معدل آن دولت را مثبت ارزیابی نمی‌کنم هر چند نقاط مثبتی دارد که باید تقویت شود.

وی درباره کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: در رابطه با کاندیداتوری ریاست جمهوری در مورد بنده این خواب‌ها تعبیر نمی‌شود و ما با دولت روحانی کار داریم چرا که من در حال حاضر یک بازنشسته هستم.

باهنر درباره اکثریت مجلس دهم خاطرنشان کرد: برای انتخابات هیأت رئیسه در رسانه‌ها نوعی وزن‌کشی وجود داشت و اصلاح‌طلبان از بعد 7 اسفند اصرار داشتند بگویند ما اکثریت را به دست آورده‌ایم لذا ما هم که دیدیدم قانع نمی‌شوند آنها را به دهم خرداد ارجاع دادیم. لذا مشخص شد که اصلاح طلبان اکثریت ندارند و آقای لاریجانی نیز از ظرفیت اصولگرایان محسوب می‌شود هر چند که ممکن است لایه‌های اصولگرایی نقدهایی داشته باشند اما نتیجه نهایی کار مهم است.بنابراین هم رئیس مجلس و هم هیأت رئیسه از جریان اصولگرایی هستند.

باهنر درباره شورای نظارت بر اجرای برجام که از سوی شورای امنیت ملی مأموریت دارد، گفت: مأموریت آنها رصد برجام و عملیات رقبای ما است و این چیزی نیست که بخواهند درباره آن موضع رسانه‌ای بگیرند، آمریکا مرتب بدعهدی می‌کند اما از این شورا نباید توقع داشت که کار رسانه‌ای انجام دهد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و گلایه معظم‌له از ولنگاری فرهنگی و مسئله نفوذ اظهار داشت: رهبری فرمودند که مسئله فرهنگی مهم‌تر از مسائل اقتصادی است لذا مسئولان باید حساس باشند چرا که به فرموده امام علی (ع) اگر کسی در بیرون مرزها به استقبال از دفاع نرود با چکمه دشمن بیداری خواهد شد. بنابراین همانطور که ما مرزهای دفاع خود را کیلومترها عقب برده‌ایم، در مرزهای سیاسی و فرهنگی نیز باید به این مسئله توجه کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
تا این لحظه هیچ عبور و مروری اتفاق نیفتاده. رکود سنگین تر از قبل در خدمت مردم است !!
خیلی خوب گفته. فکر کنم دولت از رکود عبور کرده، برگشته دیده مردم نیستند و خودش تنهایی از رکود گذشته و هنوز مردم مانده اند پشت رکود.
دولت آنطرف رکود ما اینطرف رکود.
حرف حسابه
ماشاءاله چقدر ایشان حرف زده اند. بابا فکرت خیلی راحته
آقای باهنر. باهنرشما و دوستانتان هشت ساله مملکتو هشتصد سال به قهقرا بردید حالامدعی هم هستید تاریخ درموردشما قضاوت خواهد کرد.لطفا درج کنید دیگه چه آرادی بیانیه شما دارید.عه.
عبور کردن همیشه به اراده نیست گاه عبورت می دهند.
گل گفتی همشهری
مگه مسولان کی هستند که 70 درصد مشکلات با عملکرد اوناست؟؟
حقوق میلیاردی مسولان کمر مردم و کشور را خم کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر