بازدید 10618
محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با «تابناک»؛

پایداری‌ها راهی جز نرم شدن ندارند/ از احمدی‌نژاد در انتخابات 96 حمایت نمی‌کنم

محمدرضا باهنر امروز به پرسش های تابناک در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96، سرنوشت اصولگرایان و انتخابات مجلس دهم پاسخ دهد. آنهایی که تجربه گفت‌وگو با این مهندس سیاستمدار را دارند، می‌دانند که شنیدن پاسخ‌های رک و صریح از زبان او بسیار سخت است. با این حال، تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم، گفت‌وگوی بی‌پرده‌ای با یکی از چهره‌های کارکشته سیاسی بعد از انقلاب داشته باشیم.
کد خبر: ۵۹۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 06 June 2016
این روزها، دبیرکل جامعه مهندسین و رئیس یکی از تشکل‌های بزرگ اصولگرایان، دور از بهارستان به سایر امورات سیاسی‌اش می‌پردازد. محمدرضا باهنر که نامش با لابی در مجلس گره خورده، بعد از چند دوره حضور در مجلس شورای اسلامی ترجیح داد در رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم شرکت نکند و به سامان دادن امورات دیگر بپردازد. هرچند همین تصمیم سیاسی او هم منجر به این شد که خیلی‌ها از برنامه او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پیش ‌روی سخن بگویند؛ موضوعی که خود امروز آن را تکذیب و حتی اعلام کرد، تکلیف ریاست جمهوری سه یا چهار ماه مانده به انتخابات مشخص می‌شود.

به گزارش «تابناک»، امروز رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، مهمان تابناک بود تا در حضور خبرنگاران سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌ها، کنفرانس مطبوعاتی‌اش را برگزار کند؛ اما پیش از کنفرانس خبری در گفت‌وگوی تفضیلی با تابناک به سؤالات متعددی در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96، سرنوشت اصولگرایان و انتخابات مجلس دهم پاسخ داد. آنهایی که تجربه گفت‌وگو با این مهندس سیاستمدار را دارند، می‌دانند که شنیدن پاسخ‌های رک و صریح از زبان او بسیار سخت است. با این حال تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم، گفت‌وگوی بی‌پرده‌ای با یکی از چهره‌های کارکشته سیاسی بعد از انقلاب داشته باشیم.

خلاصه مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو با باهنر را در ادامه می‌خوانید و متن کامل این گفت‌وگو به زودی در تابناک منتشر خواهد شد.

* دولت روحانی به خوبی تا اینجا به وعده‌هایی که داده عمل کرده و در برخی از آنها هم موفق بوده که شاید در رأس آن بتوان برجام را دانست. تنها عاملی که ممکن است هشت ساله شدن ریاست جمهوری او را تهدید کند، ماجرای رکود کشنده‌ای است که در فضا حاکم است. اگر تا پایان سال، دولت بتواند از طریق پسابرجام یا تکانه های اقتصادی رونقی را به وجود بیاورد و روزنه های امیدی دیده شود، به نظر من دولت آقای روحانی هم مثل بقیه دولت ها دو دوره ای می شود.

* شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما معمولا در دو سه ماه منتهی به انتخابات شکل می‌گیرد؛ بنابراین، در حال حاضر اصولگرایان برنامه خاصی برای انتخابات ندارند؛ اما دوسه ماه مانده به انتخابات اوضاع کلا عوض شد. الان هم آقای روحانی و آقای احمدی نژاد برای انتخابات فعال شده اند، ولی بقیه فعالان سیاسی در حال رصد کردن هستند.

پایداری‌ها راهی جز نرم شدن ندارند/ از احمدی‌نژاد در انتخابات 96 حمایت نمی‌کنم

* اینکه می گویید پایداری این گونه شده است، ما در سی سال گذشته این اتفاقات را داشته ایم. اوایل انقلاب حتی در جریان ها جابه جایی ایجاد می شد. مثلا ما یکسری آدم های کلیدی داشتیم که در سال 60 چپ (چپ اقتصادی) و 68 راست افراطی بودند. پایداری که می فرمایید، این ها ریشه و اساسشان از نظر شکل گیری سه، چهار سال بیشتر نیست. وقتی روز اول یک حزب تشکیل می شود مثل سنگ ریزه هایی که با سنگ شکن خرد می شود، اول تیز هستند و به مرور که در رودخانه غلت بخورند، نرم می شوند. ما هم یک موقع هایی تند بودیم، بعد کم کم عادت کردیم نرم و متعادل شویم. درمورد پایداری ها هم هنوز دیر نشده است، کمااینکه در این دوره هم احساس کردیم مواضعشان خیلی نرم تر شده اند. مثلا یکسری از نیروهای تندی که در مجلس نهم بودند، عملا از پایداری کنار گذاشته شدند.

* تحرکات احمدی‌نژاد صد در صد سیاسی و انتخاباتی است اما اینکه ایشان تأیید صلاحیت می‌شوند یا نه را نمی‌توانم بگویم و شورای نگهبان باید پاسخ بدهد. آقای جنتی هم که به پیش‌بینی من و شما عمل نمی‌کند.

* در رابطه با کاندیداتوری ریاست جمهوری در مورد بنده این خواب‌ها تعبیر نمی‌شود و ما با دولت روحانی کار داریم، چرا که من در حال حاضر یک بازنشسته هستم.

* (در واکنش به حرف‌های دیروز لاریجانی در خصوص اینکه احمدی‌نژاد با عملکردش دیگر برای مردم جاذبه ندارد): درمجموع بله، آن هایی که در سیاست هستند و کار می کنند آن مشکلات جدی را که در زمان احمدی نژاد به وجود آمده و هنوز هم ادامه دارد،  کاملا حس می کنند. اما این آدم ها نباید تصور کنند که همه کشور این گونه فکر می کنند، چون هر کسی مخاطب خاص خودش را دارد که روی مسائلی حساسیت دارد یا ندارد.

* (در واکنش به حمایت از احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌ رو و خط قرمز بودن مشایی): من خط قرمزی ندارم، من از ایشان حمایت نمی کنم. وقتی حمایت نمی کنم خط قرمز نمی خواهد.

متن کامل این گفت‌وگو تا ساعاتی دیگر در تابناک منتشر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی