بازدید 12316

پرورش اندامهای انسانی در بدن خوک!

دانشمندان آمریکایی در تلاش برای مقابله با کمبود اعضای بدن اهدایی با پرورش اندام انسان در بدن خوک‌ها موفق به تولید جنین‌های نیمه انسان و نیمه خوک شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 07 June 2016
دانشمندان آمریکایی در تلاش برای مقابله با کمبود اعضای بدن اهدایی با پرورش اندام انسان در بدن خوک‌ها موفق به تولید جنین‌های نیمه انسان و نیمه خوک شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سلول‌های بنیادی انسان و دی‌.ان‌.ای خوک را با هم ترکیب کرده و اجازه دادند جنین‌ها طی 28 روز بالغ شوند.

این محققان سپس آزمایشات را خاتمه داده و به تحلیل بافت پرداختند.

آن‌ها بر این باورند حیواناتی که از اندام داخلی انسانی برخوردارند، ممکن است از شکل و رفتار مشابه سایر خوکها برخوردار بوده و همچنین منبع آماده‌ اندام برای پیوند باشند.

چندی پیش خبرها حاکی از آن بود که دانشمندان، تلاش برای تولید جنین را آغاز کرده بودند اما با مخالفت دولتها روبرو شدند. در سپتامبر سال گذشته نیز سازمان بهداشت آمریکا اعلام کرد که از تحقیقات در زمینه کایمراها (موجودات مخلوط) تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد کاربردهای آن در دست نباشد، پشتیبانی نخواهد کرد.

این سازمان اظهار نگرانی کرد که سلول‌های انسانی می‌توانند بر مغز و رفتار حیوان تاثیر گذاشته و آن را بیشتر شبیه انسان کند. پرفسور پابلو راس، زیست‌شناس باروری و رهبر این تحقیق در تلاش برای کاهش این نگرانی‌ها اظهار کرد که احتمال بسیاری کمی وجود دارد که مغز انسان در بدن حیوان رشد کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر