بازدید 10755

آموزش رزمندگان خارجی در یگان ویژه ندسا

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: یگان ویژه ندسا هم عملیاتی و هم آموزشی است، آن هم آموزش در طیف وسیع برای نیروهای مختلف داخل و خارج کشور و همه کسانی که توسط شهید ناظری در ایران آموزش دیدند از محور مقاومت بودند.
کد خبر: ۵۹۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 06 June 2016
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: یگان ویژه ندسا هم عملیاتی و هم آموزشی است، آن هم آموزش در طیف وسیع برای نیروهای مختلف داخل و خارج کشور و همه کسانی که توسط شهید ناظری در ایران آموزش دیدند از محور مقاومت بودند.

به گزارش فارس، روز پاسدار امسال مصادف شد با شهادت سردار محمد ناظری، فرمانده‌ای که افراد زیادی را برای پاسداری از انقلاب اسلامی و جهان اسلام تربیت کرد و آموزش داد.

شهادت این فرمانده، بهانه‌ای شد تا به همراه شاگردانش در یگان ویژه دریایی سپاه به «فارور» -جزیره‌ای که با نام «حاج محمد» جان گرفته بود- برویم؛ جزیره‌ای که 9 سال پیش سردار ناظری آن را در حالیکه خالی از سکنه و فاقد هرگونه امکاناتی بود برای آموزش تکاوران ندسا انتخاب کرد.

انتخاب جانشین سردار ناظری برای فرماندهی یگان ویژه، سردار علی فدوی فرمانده ندسا را هم به جزیره کشانده بود و آنچه در ادامه می خوانید گفت‌وگوی دریادار علی فدوی در ساختمان فرماندهی یگان ویژه دریایی سپاه در جزیره فارور است.

***
سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این گفت‌وگو پیرامون شخصیت سردار شهید محمد ناظری فرمانده یگان ویژه دریایی سپاه اظهار داشت: شهید ناظری پاسدار انقلاب اسلامی بود و بر موضوع پاسداری بابصیرت اصرار داشت.

وی افزود: این پاسداری یک شاخصه مشترک بین همه ندارد و اگر این شاخصه در فرد بالا برود، آن فرد می‌شود شهید همت، خرازی، کاظمی، زین‌الدین و....

* التزام نداشتن برخی مسئولین به امام مشکل شیعه است

فدوی ادامه داد: بصیرت خاصی که در طول تاریخ شیعه نبودنش مشکل ایجاد کرده، التزام نداشتن به امام به عنوان نقطه عطف اسلام و شیعه است. یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد نبود این بصیرت در افرادی است که جایگاهی در انقلاب دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر کسی بفهمد امام دارد، دیگر حرف دیگران برایش اهمیتی ندارد و نمی‌تواند بگوید که امام ما نظرش این است و من نظرم چیز دیگری است، این حرف یعنی آن بصیرت وجود ندارد و آقای ناظری در این خصوص بسیار حساس بود.

* عیدهای نوروز سردار ناظری با بسیجیان در فارور

وی در ادامه تصریح کرد: طیف وسیعی به واسطه داشتن بصیرت و پاسداری از انقلاب در محدوده نظر شهید ناظری قرار می‌گرفتند. ناظری بر این قائل بود که باید به باطن توجه کرد و روالش نیز همین بود که این روال را در سازمان هم ایجاد کرده بود، لذا در یگان ویژه دریایی، هم پاسدار با لباس سبز داریم و هم بسیجی دائمی با لباس خاکی و بسیجی غیردائم به‌اضافه بسیجیانی که فقط در زمان‌های بسیار کمی می‌توانند در این یگان فعالیت کنند و شهید ناظری همین را هم غنیمت می‌شمرد و از آنها استقبال می‌کرد.

فدوی تأکید کرد: همیشه در زمان عیدهای نوروز که همه کار را تعطیل می‌کردند،‌ شهید ناظری برای آموزش بسیجیانی که فقط در این زمان امکان حضور در جزیره فارور را داشتند در آنجا می‌ماند و این 14 روز را در کنار این 200 بسیجی می‌گذراند.

آموزش رزمندگان خارجی در یگان ویژه ندسا/ بکارگیری زیردریایی‌های خاص در دستورکار سپاه

وی افزود: ناظری از نیروهایی بود که از اول در عین حال که یک نیروی عملیاتی بود، کار آموزش را نیز به صورت دائم انجام می‌داد، آن هم آموزش افرادی که خودشان می‌خواستند در مکان‌های دیگری منشأ باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: شهید ناظری آموزش را در دانشگاه امام علی(ع)، دانشگاه امام حسین(ع) و بعد در یگان هوابرد ادامه داد و از زمانی که یگان ویژه را در ندسا تشکیل دادیم، این شاخصه بروز عینی و کامل داشت.

* آموزش ویژه رزمندگان محور مقاومت توسط سردار ناظری در فارور

فدوی اظهار داشت: یگان ویژه ما هم عملیاتی و هم آموزشی بود، آن هم آموزش در طیف وسیع برای نیروهای مختلف داخل کشور و خارج کشور و همه کسانی که توسط شهید ناظری در ایران آموزش دیدند از محور مقاومت بودند و انواع آموزش‌هایی که نیاز داشتند با محوریت نیرهای ویژه را می‌دیدند.

وی با اشاره به تأثیر کلامی سردار ناظری گفت: خارجیانی که زبان فارسی را نمی‌فهمیدند، الگوی کلامی‌شان را از ناظری می‌گرفتند و بدون اینکه معنی جمله را بفهمند، جملات او را تکرار می‌کردند.

* تیپ‌های «واکنش سریع» سپاه در راهند

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ایجاد تیپ‌های واکنش سریع در سپاه، گفت: قرار است چند یگان در سپاه رسماً به عنوان تیپ واکنش سریع معرفی شوند که یکی از آنها یگان ویژه ندسا است که به عنوان تیپ ویژه واکنش سریع این نیرو معرفی می‌شود.

وی افزود: البته یگان ویژه ندسا خصوصیت تیپ واکنش سریع را هم دارد و مقاطع مختلفی پیش آمده که ما ظرف چند ساعت برای اعزام به مکان‌های بسیار دور آماده شده‌ایم.

فدوی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه از زمان تشکیل در سال 65 تا الان کارویژه‌های زیادی کرده که قریب به اتفاق آن هم در رابطه با آمریکایی‌ها بوده و خیلی موارد نادری مربوط به غیرآمریکایی‌ها می‌شده است.

* ندسا بدنبال زیردریایی‌هایی متفاوت از تعریف معمول زیرسطحی در دنیا

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تهدیدات زیرسطحی در آب‌های جنوب، گفت: رصد کردن زیر سطح الزاماً نیاز به داشتن زیرسطحی ندارد و راه‌های مختلفی وجود دارد که ما هم به‌دنبال آن هستیم و موفق هم بوده‌ایم و روی آن کار می‌کنیم.

فدوی تأکید کرد: از طرفی هم داشتن زیردریایی که در برنامه‌های ندسا است، ولی نه زیردریایی با روال معمول که دنیا، آمریکا و روس‌ها تعریف کرده‌اند، اصولا یکی از مشخصه‌های ندسا ایجاد یک تئوری و تعریف جدید از توان دریایی است.

آموزش رزمندگان خارجی در یگان ویژه ندسا/ بکارگیری زیردریایی‌های خاص در دستورکار سپاه

وی ادامه داد: تعریف از توان دریایی در ندسا متناسب با همه مشخصه‌های انقلاب اسلامی است که دو مشخصه بسیار مهم دارد، یکی توانمندی و مختصات پاسداران انقلاب اسلامی و دوم تهدید جمهوری اسلامی که امریکاست.

* کسی مطابق قوانین ما عمل نکند در تنگه هرمز اعمال حاکمیت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه در خصوص موضوع بستن تنگه هرمز اظهار داشت: کنترل تنگه هرمز مطابق با همه قوانین مصوب داخلی جمهوری اسلامی که خیلی از آنها با حقوق کنوانسیون و حقوق بین‌الملل دریاها مطابقت دارد، در اختیار جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور ساحلی است.

فدوی تأکید کرد: مطمئناً اگر کسی مطابق این قوانین عمل نکند، ما اعمال حاکمیت می‌کنیم و مهم نیست چه کسی باشد، همان طور که بارها در مقابل آمریکایی‌ها این کار صورت گرفته است، برای مثال در سال 94، سه، چهار موضوع پیش آمد که یکی از آنها ابلاغ حکم دادگاه محلی بندر لنگه علیه شرکت مرسک بود.

وی افزود: مرسک یک شرکت بین‌المللی است که نزدیک به 700 کشی دارد و اتفاقاً بعد از ابلاغ این حکم اولین کشتی این شرکت که به این منطقه آمده بود، آمریکایی بود و البته این موضوعی سیاسی و نظامی نبود. این پرونده 10 سال به طول انجامیده بود و این حکم ابلاغ شد و ما این کشتی را در تنگه هرمز در حضور ناوشکن، شناور گشتی و هواپیمای آمریکایی گرفتیم و این توانمندی فقط در نیروی دریایی سپاه وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما 4 بار علیه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اعمال حاکمیت و آنها را بازداشت کردیم، در حالی که هیچ کس در دنیا جرأت این کار را ندارد.

* سالهاست اجازه عبور شناورهای نظامی آمریکا و متحدینش از برخی آبراه‌ها را نمی‌دهیم

فدوی تأکید کرد: سال‌های طولانی است که شناورهای نظامی آمریکا و متحدان آنها نمی‌توانند از آبراه‌های مشخص‌شده‌ای که بر روی نقشه است، استفاده کنند. چون آن آبراه‌ها در آب‌های بین‌المللی نیست و جزو آب‌های سرزمینی ما محسوب می‌شود، لذا همه کشتی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، ولی به لحاظ اینکه عبور  آمریکایی‌ها مصداق عبور بی‌ضرر نیست، بلکه به مصداق شر مطلق است، سال‌های طولانی اجازه عبور به آنها را نداده‌ایم.

* توان ندسا، مانع اسکورت آمریکایی در تنگه هرمز

وی خاطرنشان کرد: مدتی قبل موضوعی پیش آمد و آمریکایی‌ها گفتند می‌خواهیم کشتی‌های آمریکایی را در تنگه هرمز اسکورت کنیم، اما آنها چون فهمیده بودند و می‌فهمند که اگر قرار شود این کار صورت بگیرد و ما اعمال حاکمیت کنیم، آنها قادر به جلوگیری نیستند، لذا رسماً اعلام کردند که هیچ کشتی آمریکایی اسکورت نمی‌شود.

* برخی سعی در انحراف مردم داشتند؛ احتمال جنگ از سوی آمریکا کذب است

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم امروز این است که یک سری از افراد کتمان حقیقت کردند و سعی در انحراف افکار عمومی و مردم داشتند، مبنی بر اینکه احتمال وقوع جنگ وجود دارد و سرمنشأ آن هم آمریکایی‌ها هستند، در حالی‌که این موضوع کاملاً برعکس است و سال‌های طولانی است آمریکایی‌ها به شرایطی رسیده‌اند که مواظب‌ترین کشور برای این‌که تیری در خلیج فارس شلیک نشود، هستند، چون آنها اطمینان دارند اگر تیری شلیک شود، ضرر و زیانش با منافع آنها قابل مقایسه نیست.

* کسانیکه گفتند فلان کار را کردیم که جنگ نشود، توبه کنند

فدوی ادامه داد: یک ماه و چند روز پیش وزیر دفاع آمریکا در پایگاه ظفره امارات که در اختیار آمریکایی‌هاست، اعلام کرد که ما و متحدان بین‌اللملی و منطقه‌ای‌مان به دنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که مقابل توان ایران بازدارنده باشد. این یک مطلب کلیدی و مهم است و خلاف حرف‌هایی بود که برخی افراد برای اهداف و غرایضی می‌زدند و می‌گفتند که ما فلان کار را کردیم که از جنگ جلوگیری کنیم، در حالی که اصلاً چنین چیزی نبود.

وی گفت: نه‌تنها احتمال جنگ نبود، بلکه شرایط بازدارنده ما به‌نحوی بود که دشمن به‌دنبال ایجاد بازدارندگی برای خود بود، لذا این افراد باید از این حرف و انحرافی که ایجاد کرده‌اند، توبه کنند. در دنیا کتمان واقعیت و دروغ و فریب افکار عمومی بزرگ‌ترین گناه است، هرچند که مسلمان هم نیستند، ولی این موضوع قبیح‌ترین و زشت‌ترین کار در یک کشور است که اگر مشخص شود فردی این‌کار را کرده، کم‌تر از یک ساعت استعفا می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر