بازدید 2452

تبعیض مردم شهرستان‌ها را آزار می‌دهد

معصومه آقاپورعلی شاهی
کد خبر: ۵۹۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 06 June 2016
معصومه آقاپورعلی شاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (17 خردادماه 95) در نطق میان‌دستور خود، اظهارداشت: من به نمایندگان محترم می‌گویم که ایران، تهران نیست. خواهش می‌کنم به معضلات شهرستان‌ها توجه کنید.

وی افزود: مردم شهرستان در کمبودها و حداقل‌ها زندگی می‌کنند اما چیزی که آنها را آزار می‌دهد تبعیض است، بیایید عادلانه و منصفانه در شاخه بودجه و اعتبارات تصمیم بگیرید.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: من به چشم خود دیدم که آرزوی گروهی از زنان در این شهرستان فقط راه بین‌ روستایی است، اینها حداقل‌ها است.

وی در خصوص درآمدها گفت: مرکز ثروت کشور روستاها و شهرهای کوچک است. در شهرهای کوچک بسیاری از افراد به دانشگاه‌ها راه پیدا کردند اما به جای اینکه از دانشگاه‌ها به محل کار بروند به خانه‌ها باز می‌گردند. بیکاران فرهیخته گران‌قیمت این کشور سرمایه‌های ملی هستند.

آقاپورعلی شاهی بر همین اساس اضافه کرد: در شهرستان، با امکانات بسیار محدود ما می‌توانیم GNP کشور را چند برابر کنیم؛ در کشورهای توسعه یافته تنها روستاها و شهرهای کوچک می‌توانند مرکز ثروت کشور باشند. ما آیا در داخل کشور نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم؟ در شهرهای کوچک ما خسارت‌هایی را پرداخت کرده و هزینه‌هایی را متحمل می‌شویم که اگر کمی توجه کنیم این هزینه‌ها در کشوربه یک دهم تقلیل پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از نطق خود عنوان کرد: آیا اگر یک سوم بودجه تشریفات و سمینارها را به جاده‌های نامناسب شهرستان‌ها اختصاص دهیم بسیاری از مسائل حل نخواهد شد؟ 92 درصد از زنان تحصیلکرده شهرستان شبستر بیکار هستند، اگر به اینها توجه نشود چند سال دیگر وازدگی تحصیلی خواهیم داشت. رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت درآمدزایی و ارتباط با دانشگاه‌های کشور باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: محوریت مجلس دهم باید تغییر کند، از شعارزدگی دور شویم و به سمت توسعه اقتصادی برویم. مجلس دهم دیگر مجلس سیاسی نیست، این شکاف‌ها باید به حداقل رسیده و گودال‌ها پر شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار