بازدید 2031
۱

اصناف هرگز به دنبال فرار مالیاتی نیستند

نایب رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: واحدهای صنفی هرگز فرار مالیاتی ندارند و باتوجه به اعتمادی که با سازمان امور مالیاتی ایجاد شده است حداکثر همکاری را خواهیم داشت.
کد خبر: ۵۹۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 06 June 2016
نایب رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: واحدهای صنفی هرگز فرار مالیاتی ندارند و باتوجه به اعتمادی که با سازمان امور مالیاتی ایجاد شده است حداکثر همکاری را خواهیم داشت.
ابراهیم درستی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: بحث صندوق مکانیزه فروش هم مطرح شده است و باید به تعداد سه میلیون واحد صنفی فراهم شود تا به سرانجام برسد.وی گفت: اصناف هرگز به دنبال کم اظهاری یا فرار مالیاتی نیستند بلکه خواهان شفاف بودن عملکردها و رعایت اصل عدالت در دریافت مالیات هستند.
درستی افزود: اینکه توافق بر سر درصد خاصی بسته می شود عادلانه نیست چون اصناف در رده های مختلف درآمد یکسانی ندارند و کسانی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بیشتری بپردازند و برخی هم که درآمد کمتری دارند باید مالیات کمتری بدهند.
وی گفت: همه واحدهای صنفی حتی واحدهایی که پروانه کسب و کار ندارند دارای دفتر مالیاتی هستند و باتوجه به رکود اقتصادی پیش بینی می کنیم که در صورت شفاف شدن نظام مالیاتی، مالیات پرداختی برخی واحدها کاهش نیز پیدا کند.
نایب رئیس اتاق اصناف افزود: پرداخت مالیات را وظیفه خود می دانیم و این امنیتی که امروز کشور ما دارد و دولت و حکومت برای تامین آرامش و امنیت و جامعه تلاش می کند باید تامین هزینه شود و نمی توانیم از پرداخت نکردن مالیات دفاع کنیم.
درستی گفت: اما انتظار ما هم این است که رفتار نهادهای مالیاتی شفاف باشد و ما آماده همکاری هستیم.
بنابراین گزارش به منظور شفاف سازی مبادلات تجاری و فعالیتهای مالی، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادی و قانون مالیات بر ارزش افزوده و اجرای تبصره یک ماده 71 قانون نظام صنفی و ماده 121 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش (POS) مورد نظر سازمان امور مالیاتی قرار گرفت. صندوق فروش عبارت است از رایانه ای که دارای نرم افزار فروشگاهی بوده و بمنظور ثبت اطلاعات خرید و فروش روزانه، نگهداری هزینه و موجودی کالا در یک واحد شغلی مورد استفاده قرار می گیرد.
هدف از بکارگیری سامانه فروش، مدیریت خرید، فروش، هزینه و موجودی کالا توسط صاحبان مشاغل و صدور الکترونیکی برگه فروش است.
صندوق فروش انواع مختلفی دارد که هر حرفه، متناسب با نوع فعالیت خود و میزان بودجه اش، مبادرت به انتخاب و خرید آن می کند.
بنابراین، به خوبی روشن است که صاحبان مشاغل مختلف با هر میزان بودجه می توانند به راحتی از این وسیله ی ارزشمند استفاده کنند و کارهای خود را با رونق بیشتری به پیش برده و از سردرگمی و خستگی در امور خود به نحو چشمگیری بکاهند. 
صندوق های فروش مزیتها و قابلیت های بیشماری دارند، که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود: 
الف) مزایا: صرفه جویی در وقت و هزینه ها، بالابردن دقت و نظم در کار، کاهش درصد اشتباه به پایین ترین حد ممکن، سرعت در پردازش محاسبات، شفافیت در ارایه ی خدمات. 
ب) قابلیتها: سازگاری ساختار آن با کاربران مختلف، دسترسی به گزارش های واقعی روزانه، امکان شناسایی اقلام پرمصرف و پرفروش، تناسب با دفاتر، نرم افزارها و سامانه های حسابداری. لازم به ذکر است که هر سال، با توجه به اولویتهای در نظر گرفته شده از سوی سازمان، تعدادی از صنوف ملزم به نگهداری اینگونه صندوق ها می شوند که بالطبع دستاوردهای بسیاری را به همراه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الان یک بازاری تهران از یک کارمند معمولی کمتر مالیات میدهد، بعد شما میگویید اصناف فرار مالیاتی ندارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل