بازدید 2178

هند و قطر 7 سند در حوزه انرژی امضاء کردند

نخست وزیر هند در سفر به دوحه قطر به فعالان اقتصادی این کشور اطمینان داد که شرایط را برای ورود سرمایه‌های این کشور به هند بهبود بخشیده و قوانین موجود را در این راستا تغییر می‌دهد.
کد خبر: ۵۹۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 06 June 2016
نخست وزیر هند در سفر به دوحه قطر به فعالان اقتصادی این کشور اطمینان داد که شرایط را برای ورود سرمایه‌های این کشور به هند بهبود بخشیده و قوانین موجود را در این راستا تغییر می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از لایومینت، هند و قطر با امضای 7 سند، توافق کردند تا همکاری‌های اقتصادی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

در آخرین روز سفر دو روزه نخست‌وزیر هند به قطر دو کشور با امضای سندهای همکاری راه ورود شرکت‌های قطری به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت هند را تسهیل کرده و قرارداد تبادل اطلاعات نسبت به تامین مالی تروریسم و پولشویی را امضا کردند.

هند همچنین با قطر توافق کرد تا همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی را از طریق گسترش تشکیل شرکت‌های مشترک در حوزه‌های پتروشیمی و همچنین اکتشاف در هند و دیگر کشورها افزایش دهند.

این سفر مودی پس از سفر وی به عربستان،‌امارات و ایران صورت گرفت و پس از قطر نیز این مقام هندی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش گلف‌تایمز هند به طور خاص به قطر و در مجموع به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اطمینان داد از سرمایه‌گذاری‌ این کشورها در هند حمایت جدی خواهد کرد.

هند قصد دارد تا در حوزه‌های هوانوردی، خرده‌فروشی، تولید مواد غذایی، گردشگری و سلامت سرمایه گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس را جذب کرده و حتی قوانین تجاری را با هدف جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به هند برای این کشورها تسهیل کند.

به گفته رئیس بانک دوحه، هند در زمینه سرمایه‌گذاری در این کشور به میزان بیش از حد معمول به قطر اطمینان داده است و به طور حتم ما احساس راحتی بیشتری برای ورود به هند داشته و سرمایه‌های بیشتری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به هند ورود خواهند کرد.

نخست‌وزیر هند در دیدار با فعالان اقتصادی قطر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هند را برای آنها تشریح کرده و آزادی بازار که طی دو سال گذشته در هند ایجاد شده است را برای قطری‌ها ترسیم کرد.

بنا به گفته برخی سرمایه‌گذاران قطری مودی در این دیدار نسبت به ارائه زمین برای فعالیت‌های تولیدی و همچنین رفع دیگر موانع موجود بر سر راه ورود سرمایه‌های قطر به هند به سرمایه‌گذاران اطمینان داده و از آنها دعوت کرده است تا به صورت هدفمند در بخش‌های مختلف اقتصاد هند سرمایه‌گذاری کنند.

مودی همچنین به قطری‌ها اطمینان داد تا قوانین موجود در این کشور را با هدف تسهیل فعالیت آنها در هند تغییر دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها