بازدید 2954

حمله مسلحانه در قزاقستان جان ۶ تن را گرفت

وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد بر اثر حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک واحد نظامی گارد ملی و تعدادی از مغازه‌های فروش اسلحه در شهر «آق تپه» این کشور 6 نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۵۹۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 06 June 2016
وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد بر اثر حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک واحد نظامی گارد ملی و تعدادی از مغازه‌های فروش اسلحه در شهر «آق تپه» این کشور 6 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش فارس به نقل از «تنگری نیوز»، عصر روز گذشته بر اثر حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک واحد نظامی گارد ملی و تعدادی از مغازه‌های اسلحه فروشی در شهر «آق تپه» قزاقستان 6 نفر جان خود را از دست دادند.

«الماس سعدوبایف» سخنگوی وزارت کشور قزاقستان گفت: در نتیجه حمله افراد مسلح به مغازه اسلحه فروشی «پلادا» شهر آق تپه نگهبان این مغازه کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

این نماینده رسمی وزارت کشور قزاقستان در ادامه افزود: افراد مسلح به جز حمله به مغازه اسلحه فروشی به یک واحد نظامی گارد ملی قزاقستان نیز حمله کردند، که بر اثر آن یک افسر، یک سرباز کشته و 9 سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این درگیری ها 3 نفر از مهاجمان کشته، یکی از آنها زخمی و چند نفر دیگر در محاصره مقامات انتظامی این کشور قرار دارند.

برخی از خبرگزاری ها تعداد مهاجمان را 10 نفر عنوان کردند و در این زمینه نوشتند: در جریان حملات مسلحانه در شهر آق تپه قزاقستان 5 نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

تاکنون هویت مهاجمان مشخص نشده است، اما به گفته سعدوبایف،این افراد از گروه‌های افراطی می‌باشند.

آق تپه یکی از شهرهایی قزاقستان است که برای اولین بار در آن حملات مسلحانه صورت گرفته است.

17 می سال 2011 «رحیم جان مخت اف» یک ساکن 25 ساله این شهر خود را در مقابل ساختمان کمیته امنیت ملی قزاقستان منفجر کرد، که در نتیجه وی کشته و 3 شهروند قزاق دیگر زخمی شدند.

پس از این در شهرهای «آتیرائو»، «آستانه»، «آلماتی» و «تراز» نیز یک سری از حملات مسلحانه به وقوع پیوست که مقامات انتظامی قزاقستان در این حملات را متعلق به گروه افراطی با نام «سربازان خلافت» عنوان کرد.

دولت قزاقستان در سال 2012 یک عملیات گسترده ضد تروریستی در این کشور را راه اندازی کرد که در نتیجه بیشتر تروریست‌ها کشته و تعدادی از آن ها مورد بازداشت قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها