بازدید 2046

روند صعود طلای جهانی ازسرگرفته شد

طلای جهانی در معاملات صبح روز دوشنبه به بالاترین سطح در دو هفته گذشته صعود کرد و به بزرگترین افزایش قیمت یک روزه ای که پس از انتشار آمار ضعیف اشتغال آمریکا در روز جمعه داشت، افزود.
کد خبر: ۵۹۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 06 June 2016
طلای جهانی در معاملات صبح روز دوشنبه به بالاترین سطح در دو هفته گذشته صعود کرد و به بزرگترین افزایش قیمت یک روزه ای که پس از انتشار آمار ضعیف اشتغال آمریکا در روز جمعه داشت، افزود.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و در سطح 1246.10 دلار ایستاد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار آمریکا 0.1 درصد رشد کرد و به 1244.50 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 30.30 دلار یا 2.5 درصد افزایش یافت و در 1242.90 دلار بسته شد و بزرگترین افزایش یک روزه در 11 هفته گذشته را رقم زد و پس از چهار هفته کاهش متوالی، حدود 2.2 درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه صعود کردند در حالیکه دلار آمریکا پس از انتشار آمار اشتغال ماه مه که ضعیف‌ترین رشد اشتغال را در بیش از پنج سال گذشته نشان داد نزدیک به پایین‌ترین سطح یک ماه گذشته باقی ماند.

طلا در چند هفته اخیر از زمانی که گزارش نشست آوریل بانک مرکزی آمریکا منتشر شد و نشان داد مقامات این بانک آماده هستند در صورت اطمینان از سلامت اقتصاد این کشور نرخهای بهره را در ماه جاری یا آینده افزایش دهند، تحت فشار فروش قرار گرفت. سخنرانی دو هفته قبل رییس بانک مرکزی آمریکا هم این احتمال را تقویت کرد. اما وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد اقتصاد این کشور ماه گذشته 38 هزار شغل ایجاد کرده است که ضعیف‌ترین رشد ماهانه در شش سال گذشته و بسیار پایین‌تر از رقم 158 هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود. این آمار باعث شد معامله گران و سرمایه گذاران احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه جاری یا ماه آینده را منتفی بدانند. دلار بلافاصله پس از انتشار این گزارش ریزش پیدا کرد و از قیمت طلا حمایت کرد.

طلا به افزایش نرخها حساس است زیرا بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی بدون بازده است لطمه می‌زند و رقابت این فلز با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه را دشوار می‌کند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی خواهد کرد.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.71 درصد افزایش یافت و به 881.44 تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر سخنرانی روز دوشنبه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند تا نشانه‌های بیشتری از زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره دریافت کنند.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.02 درصد افزایش، به 16.42 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و 984.55 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.01 درصد افزایش یافت و 554.53 دلار بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار