بازدید 1842
۱

آغاز غربالگری اول ابتدایی‌ها از 22 خرداد

کد خبر: ۵۹۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 06 June 2016
رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال بین 95 تا 100 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، به لحاظ سلامت سنجش می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وجیه الله پرویزی در حاشیه افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان که امروز در مدرسه استثنایی ساریخانی برگزار شد، افزود: سال گذشته 97 هزار نوآموز را تحت سنجش قرار دادیم و در سال جاری در 48 پایگاه در مناطق مختلف تهران آماده هستیم تا حدود 100 هزار نوآموز را غربالگری کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت کاملا الکترونیک انجام می‌شود، گفت: به محض مراجعه والدین به اولین دبستان، اطلاعات دانش‌آموز ثبت و نوبت‌دهی می‌شود و در مهلت مشخص شده نوآموز از نظر شنوایی، بینایی، مراقبت سلامت و توده بدنی، وضعیت دهان و دندان و وضعیت ذهنی سنجش می‌شود.

رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران با طرح سنجش سلامت نوآموزان گفت: پزشکان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نوآموزان را معاینه می‌کنند، اما اگر پزشک در پایگاه مستقر نباشد، نوآموز به اولین مرکز بهداشتی ارجاع داده می‌شود. اگر نوآموز مشکوک به بیماری باشد به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود، البته در نهایت بسیاری از نوآموزان در مدارس عادی ثبت‌نام می‌کنند و در صورت وجود مشکلی، در مدارس خاص استثنایی ثبت‌نام می‌شوند.

پرویزی درباره هزینه‌های طرح سنجش سلامت گفت: این هزینه‌ها بر عهده والدین و بیمه‌های تکمیلی است. امسال در طرح سنجش سلامت از والدین 14 هزار تومان دریافت می‌شود، البته به تشخیص رییس پایگاه این خدمات به پنج درصد از اولیاء به صورت رایگان و به پنج درصد دیگر به صورت نیم‌بها ارائه می‌شود.

رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوزادان به صورت رسمی از 22 خردادماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: این طرح 50 روز کاری اجرا می‌شود و در صورت نیاز آن را تمدید می‌کنیم. 800 نفر نیرو در طرح سنجش سلامت مشارکت دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اوخی..جوجوها رو روز اول دبستان غربال می خوان کنن...فداشون!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار