بازدید 4271
۴

سوییسی ها به طرح دریافت «حقوق پایه بدون کار برای همه» رای منفی دادند

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از ژنو خبر داد که مردم سوییس با شرکت در یک همه پرسی به طرح 'دریافت حقوق پایه بدون کار برای همه' رای منفی دادند.
کد خبر: ۵۹۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 05 June 2016
 خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از ژنو خبر داد که مردم سوییس با شرکت در یک همه پرسی به طرح 'دریافت حقوق پایه بدون کار برای همه' رای منفی دادند.

براساس این گزارش، مردم سوییس امروز برای نخستین بار در دنیا پای صندوق رأی رفتند تا بگویند با پرداخت ماهیانه 2 هزار و 300 یورو برای همه افراد بالای 18 سال کشورشان از سوی دولت، مخالفند. 

از آنجایی که براساس این طرح همه افراد زیر 18 سال این کشور نیز 625 یورو در ماه از دولت حقوق پایه خواهند کرد، دیگر در این کشور هیچ کس مجبور به کار کردن نخواهد بود.

فرانس پرس به نقل از نتایج اعلام شده از این همه پرسی از طریق شبکه تلویزیون سراسری سوییس (آر تی اس)، گزارش داد که 78 درصد مردم سوییس به این طرح رای منفی دادند.

طرفداران این طرح که گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی سوییس هستند و موفق شدند برگزاری این همه پرسی را نیز به دولت بقبولانند، معتقدند که برحسب شرایط دولت باید در نظام توزیع درآمدها تجدید نظر کند.

آنها برای این همه پرسی که ساعت 12به وقت محلی (10 به وقت گرینویچ) پایان یافت استدلال کردند که از این پس هیچ شهروند سوییسی نباید برای تامین درآمد زندگی خود مجبور به کار کردن باشد.

به اعتقاد آنها، با توجه به افزایش بیکاری در بسیاری از کشورها و نیز سرعت ماشینی شدن فرایند تولید در بسیاری عرصه‌ها به سبب زندگی صنعتی و فناوری های نوین 'انقلاب صنعتی چهارم' که نیاز به انسان را هر روز کمتر می‌کند، موضوع تعیین دستمزد پایه می‌تواند تبدیل به یک موضوع جهانی شود.

در صورت پذیرش این طرح از سوی اکثریت مردم سوییس، حقوق بیکاری، کمک هزینه اجتماعی و حق بازنشستگی نیز حذف خواهند شد.

دولت سوئیس، اغلب احزاب سیاسی و فعالان اقتصادی طی چند روز اخیر ضمن مخالفت با این طرح استدلال می کردند که نه تنها این طرح از نظر اقتصادی قابل اجرا نیست، بلکه لازمه آن نیز افزایش مالیات است.

براساس این گزارش، 66 درصد از مردم با استقبال از طرح دولت خواستار تسریع فرایند پناهندگی به کشورشان شدند.
منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ای بابا
اینا کجای کارن ما کجای کاریم
اینا میگن بدون کار کردن زندگی کنید
ما میگیم بیشتر کار کنید و روزی یه وعده بخورید....
اگرچنین رأی گیری درایران انجام شود جواب مثبت به بالاتراز ۱۰۰٪می رسد وعلمای ریاضیات دچاربهت وحیرت وسردرگمی می شوند.
این یعنی در رفاه بودن و بدون دغدغه بودن ملت سوئیس!
چرا پس برعکس ما فکر میکنند اگه این طرح داخل کشورمون رای گیری میشد بالای 99% رای میاورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها