بازدید 4425

رژیم صهیونیستی خبرنگار «العالم» را آزاد کرد

رژیم صهیونیستی خبرنگار شبکه خبری العالم در «جولان اشغالی» را بعد از چند روز بازداشت، به قید پرداخت غرامت و حبس خانگی آزاد کرد.
کد خبر: ۵۹۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 05 June 2016
رژیم صهیونیستی خبرنگار شبکه خبری العالم در «جولان اشغالی» را بعد از چند روز بازداشت، به قید پرداخت غرامت و حبس خانگی آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی «بسام الصفدی» خبرنگار شبکه خبری «العالم» را بعد از چند روز بازداشت یکشنبه (امروز) آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «العالم»، الصفدی خبرنگار این شبکه خبری در مناطق اشغالی جولان است و گزارش های مهم و تاثیرگذاری از این منطقه ارسال کرده که از میان آن‌ها می توان به سرقت نفت جولان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد، که این گزارش بازتاب  گسترده‌ای در میان رسانه‌های بین المللی یافت.

نیروهای امنیتی پلیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته با یورش به منزل "بسام الصفدی" در روستای "مسعده" در جولان اشغالی سوریه، وی را بازداشت کرده و تجهیزات فیلم برداری، رایانه و تلفن همراه او را نیز ضبط کرده بودند.

پس از بازداشت خبرنگار شبکه العالم در جولان اشغالی، سایت صهیونیستی «المصدر» به نقل از روزنامه "یدیعوت احرونوت" تأکید کرد که بازپرس پلیس خواستار تمدید بازداشت الصفدی شده است.

بازپرس رژیم صهیونیستی همچنین درباره دلیل درخواستش برای تمدید بازداشت الصفدی، ادعا کرد: "او بی گناه نیست و در حال فریبکاری است. صحبت از یک جرم خطرناک و تحقیقاتی است که مربوط به افرادی دیگر می‌باشد."

این وبگاه صهیونیستی در ادامه مدعی شد که بسام الصفدی به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی و تحریک به خشونت و اقدامات تروریستی بازداشت شده است.

در این ارتباط،‌ «لوبا سمری» سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی نیز پس از انتشار خبر بازداشت الصفدی در بیانیه‌ای مدعی شد: "وی مظنون به انتشار اطلاعات در حمایت از یک سازمان تروریستی، و تحریک به خشونت و تروریسم است."

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی خبرنگاران شبکه العالم را بازداشت می کند، پیش از این نیز در جریان حملۀ رژیم صهیونیستی به غزه، «خضر شاهین» خبرنگار شبکه العالم در قدس بازداشت شده بود.

سام الصفدی خبرنگار شبکه خبری العالم در بلندی های اشغالی جولان سوریه پس از آزادی از اسارت رژیم صهیونیستی، در اولین مصاحبه خود اعلام کرد که در زندان به اتهام به خطر انداختن امنیت رژیم و ارتباط با مراکز ضد صهیونیستی تحت فشار و بازجویی بود.

الصفدی روز یکشنبه گفت: اسرائیل من را با شرط و شروطی همچون حبس خانگی و پرداخت غرامت آزاد کرده است.

دادگاه رژیم صهیونیستی در شهر «الناصره» در شمال فلسطین اشغالی بسام الصفدی را به پرداخت حدود هزار و 500 دلار جریمه محکومت کرده است.

الصفدی در این مصاحبه افزود: من هر روز بازجوئی می‌شدم و در زندان از ساده ترین حقوق محروم بودم.

خبرنگار العالم تصریح کرد، برخورد رژیم اسرائیل با اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی غیر انسانی و به دور از رعایت حق آزادی بیان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار