بازدید 16859
۵

شناسایی بیش از ۱۰۲ میلیون ایرانی

معاون سازمان ثبت احوال کشور از شناسایی ۱۰۲ میلیون ایرانی در داخل و خارج کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این افرادفوت شده‌اند اما اطرافیانشان از طریق شناسنامه متوفی در حال دریافت خدماتند.
کد خبر: ۵۹۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 05 June 2016
معاون سازمان ثبت احوال کشور از شناسایی ۱۰۲ میلیون ایرانی در داخل و خارج کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این افرادفوت شده‌اند اما اطرافیانشان از طریق شناسنامه متوفی در حال دریافت خدماتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم طریقت بعدازظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه مأموریت اصلی ثبت احوال ایجاد بستر برای شناسایی ایرانیان است، افزود: آماری که برای ثبت وقایع چهارگانه تهیه می‌شود پایه‌ای برای برنامه‌ریزی و طراحی نقشه راه در کشور است.

طریقت از شناسایی بیش از ۱۰۲ میلیون ایرانی در داخل و خارج کشور خبر داد و گفت: تعدادی از ایرانیان فوت شده‌اند اما اطرافیان آنها از طریق شناسنامه متوفی در حال دریافت خدمات مختلف در کشور هستند.

وی به ظرفیت فضای مجازی اشاره و با بیان اینکه در کنار تهدیدات، فرصت‌های بسیاری در این فضا وجود دارد که مهمترین آن دولت الکترونیک است و می‌تواند مدیریت زمان و هزینه را به‌خوبی انجام داده و هزینه‌های این بخش را کاهش دهد، گفت:با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان کشور را ارزان‌تر اداره کرد و رضایت را افزایش داد.

خدمات در حوزه مجازی به‌سرعت در حال افزایش است

معاون سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه با استفاده از فرصت‌هایی که فناوری‌های اطلاعات و زیرساخت‌های این‌چنینی فراهم می‌کند می توان کشور را در زمینه‌های مختلف توسعه داد، گفت: استفاده از شبکه‌های مجازی و خدمات در حوزه مجازی به‌سرعت در حال افزایش است.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه را در کشور ۱۱۵ درصد عنوان کرد و گفت: شناسایی در فضای مجازی یکی از مسائل موردنیاز برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و ۱۶۰ دستگاه مرتبط با ثبت احوال هستند و می‌توان در هر پیشخوانی به‌طور مطمئن افراد را شناسایی کرده و امکان هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات مردمی را به حداقل رساند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سیاست‌های کلی مسائل جمعیتی به‌عنوان راهبرد و سیاست کلی نظام توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت:در زمینه کیفیت و کمیت جمعیت و مهاجرت در سند تحول جمیعتی کشور سیاست‌هایی ابلاغ شده است.

محمدابراهیم الهی تبار با بیان اینکه استان همدان برای عمل به سیاست‌های سند تحول جمعیتی کشور سند نرخ باروری را در استان تهیه کرد و براساس هدفگذاری باید نرخ باروری استان همدان از ۱.۸ درصد به ۲.۱ درصد برسد، گفت: برای رسیدن به این نرخ باروری باید برنامه‌هایی برای کاهش طلاق، افزایش ازدواج، کاهش تصادفات و بسیاری از آیتم‌های موثر در افزایش جمعیت انجام شود.

نرخ باروری استان همدان به ۲ درصد رسیده است

وی با بیان اینکه نرخ باروری استان همدان به ۲ درصد رسیده است، به وضعیت ثبت احوال استان همدان اشاره و با بیان اینکه ثبت احوال همدان در حوزه سخت افزاری وضعیت بدی ندارد، گفت: سازمان ثبت احوال برای بهبود این وضعیت نیاز به کمک دارد.

مدیرکل امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال نیز با بیان اینکه سطح پوشش وقایع حیاتی در استان همدان از ۹۵ درصد در سال ۸۸ به ۹۹.۷ درصد در سال ۹۲ رسیده است، گفت: آرشیو الکترونیکی چهار میلیون و ۴۰۰ هزار فقره سند سجلی در استان همدان تهیه شده که این امر سبب ارائه سریع و دقیق خدمات به مردم شده است.

عبدالله مقصودی‌فر با اشاره به اینکه صدور شناسنامه الکترونیکی تحت وب و راه‌اندازی انواع سامانه‌های مرتبط از مهمترین اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته بوده است، عنوان کرد: برون‌سپاری امور و فعالیت‌های ثبت احوال از مهمترین اولویت‌های این سازمان محسوب می‌شود که خوشبختانه در استان همدان از ۱۵ خدمت ۱۲ فعالیت به دفاتر پیشخوان واگذار شده است.

برای صدور کارت هوشمند ملی در همدان ۸۰ ایستگاه ایجاد شد

وی با اعلام اینکه برای صدور کارت هوشمند ملی در همدان ۸۰ ایستگاه ایجاد شد، گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان همدان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه جایگاه سازمان ثبت احوال آنچنان که باید و شاید شناخته شده نیست، گفت: باید تعامل کاملی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و استانداری با ثبت احوال برقرار شود.

محمود علیپور در این زمینه خواستار همکاری مسئولان استان شد.

در این مراسم از عبدالله مقصودی‌فر تقدیر و محمود علیپور به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان همدان معرفی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
شناسایی ۱۰۲ میلیون ایرانی که تعدادی از این افرادفوت شده‌اند اما اطرافیانشان از طریق شناسنامه متوفی در حال دریافت خدماتند!!!
این بی مسولیتی دستگاهای مربوطه رو میرسونه که می بایست پاسخگو باشند.
به به به
يك نكته جالب اين است كه اگر اعداد بالا درست باشد. 102 ميليون ايراني داشته باشيم. و نيز بدانيم كه حدودا 75 ميليون ايراني در داخل كشور هستند.
نتيجه اينكه 27 ميليون ايراني مهاجرت كرده اند. يعني از هر 4 نفر يك نفر مهاجرت كرده.
چه كشور باحالي داريم. نه؟
با یک برنامه نویسی ساده که مبتنی بر اثر انگشت باشدبراحتی می توان این مشکل را حل کرد
مگه میشه مگر چند نفر مهاجر داریم ؟
قطعا" این آمار مربوط به عدم ابطال شناسنامه ها اونهم بخش عمده آن در روستا ها ست که ساز و کار مناسبی در مرحله فوت افراد ندارد .
کاری نداره شناسنامه ای 5 میلیون ریال جایزه بزارید اونوقت معلوم میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل