بازدید 2905
۱

کارگروه ویژه از سوی سه قوه به منطقه اعزام شود

نماینده مردم تکاب درمجلس از پیگیری مشکلات معدن طلای آق دره با ارسال نامه ای به رییس جمهور خبرداد وگفت: اعزام کارگروه ویژه از سوی قوای مقننه، مجریه و قضاییه برای بررسی مشکلات از نزدیک ضروری است.
کد خبر: ۵۹۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 05 June 2016
همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر خود طی روزهای اخیر به منطقه تکاب برای بررسی موضوع اجرای حکم شلاق برای 17 کارگر معدن طلای آق دره، گفت: متاسفانه طی بازدید میدانی انجام شده از معدن آق دره و معدن ذره شوران مشخص شد که قانون کار در این معادن به درستی اجرا نمی شود.

نماینده مردم دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به زودی مشاهدات خود را از معدن آق دره و ذره شوران به وزارتخانه های مربوطه ارسال می‌کنم، افزود: از روسای قوه قضاییه، مقننه و مجریه درخواست می شود که با اعزام کارگروه ویژه به این منطقه مشکلات موجود در این معادن را از نزدیک بررسی کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در این معادن اعمال نشدن سختی کار برای کارگران است، تصریح کرد: همچنین مشکل دیگر نگاه فصلی به کارگران این منطقه است زیرا بسیاری از اختلافات به این دلیل است که دربسیاری از مقاطع سال عدم نیاز به کارگران را اعلام می کنند که منجر به بیکاری آنان می شود.

هاشمی در تشریح علت اجرای حکم شلاق 17 کارگر معدن طلای آق دره، افزود: واقعیت این است که در سال 93 تعدادی ازکارگران تعدیلی و اخراجی این معدن و اهالی روستا درمقابل مجتمع آق دره تجمع می کنند، بنابراین بعدها با این موضوع برخورد درستی صورت نگرفته و درنهایت حکم مدعی العموم درباره خاطیان اجرا می شود.

وی با اشاره به گفت وگو با همه کارگرانی که حد قانونی برای آنها اجرا شده است، تصریح کرد: این افراد با تنظیم نامه ای کتبی خواهان پیگیری موضوع از سوی من به عنوان نماینده تکاب در مجلس شدند، بنابراین با صورت جلسه ای که آماده شد خواسته این کارگران که مهم‌ترین آن بازگشت به کار بود مطرح شد؛ همچنین نامه ای نیز برای رییس‌جمهور با امضای هر 17 کارگر نوشته شد که به زودی از طریق مراجع قانونی این نامه به دست رییس جمهور خواهد رسید.

هاشمی تاکید بر رفتار انسانی و صحیح با جامعه کارگری، گفت: قشر کارگر به اندازه کافی دچار مشکلات بسیار معیشتی و سختی کار است بنابراین نباید با چنین رفتارهایی شرایط را برای آنها سخت کرد.

وی با رد اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه افرادی که حکم شلاق برای آنها اجرا شده اغتشاشگر بودند، گفت: با توجه به اینکه این معدن حدود 25 کیلومتر با شهر فاصله دارد طرح مسائلی مانند ایجاد اغتشاش از سوی این افراد معنا و مفهومی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه در منطقه تکاب حدود 25 معدن سنگ فعال دارد، افزود: همچنین 2 معدن فعال آق دره و ذره شوران فعالیت می کند، معدن آق دره دردست بخش غیردولتی و معدن ذره شوران در دست بخش دولتی است.

نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی‌های زیست محیطی درباره فعالیت این معادن در منطقه به علت دپوی ضایعات وجود دارد، تاکید کرد: در این زمینه ضرورت دارد سازمان محیط زیست و منابع طبیعی درباره برداشت استاندارد سنگ معدن و سنگ طلا و دپوی ضایعات وارد عمل شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شلاق زدن کارگران زحمت کش,به هیچ عنوان وتحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست,باید تمام افرادی که در اینکا سهیم بوده اند محاکمه و مجازات شوند,جامعه از این اقدام نابجا در شوک فرو رفته است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی