بازدید 2450

بانک ها از بنگاه‌داری خودداری کنند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم مجلس دهم به حرکت درآوردن چرخ های بخش صنعت کشور است، گفت: بانک‌ها باید حمایت واقعی و شایسته‌تری از امر تولید و کاهش سود بانکی داشته باشند و در مقابل از بنگاه‌داری خودداری کنند.
کد خبر: ۵۹۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 05 June 2016
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم مجلس دهم به حرکت درآوردن چرخ های بخش صنعت کشور است، گفت: بانک‌ها باید حمایت واقعی و شایسته‌تری از امر تولید و کاهش سود بانکی داشته باشند و در مقابل از بنگاه‌داری خودداری کنند.

محمد رضا منصوری در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم مجلس دهم به حرکت درآوردن چرخ های بخش صنعت کشور است، گفت: رشد فعالیت‌های صنعتی، بخشی از بیکاران را جذب کرده و از نرخ بیکاری کشور کاسته می شود، همچنین با رشد تولید و عرضه کالاهای صنعتی، بخشی از رشد تورم مهار و از شرایط رکودی خارج می شویم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، افزود:ایجاد اعتماد بیشتر در میان سرمایه‌گذاران صنعتی برای توسعه واحد‌های فعلی و چانه‌زنی نیرومندتر برای سوق دادن منابع بانکی به سوی کارخانه‌های در حال فعالیت و بزرگ نیز یک راه شناخته شده برای ایجاد تحرک در فعالیت‌های صنعت و معدن است.

ارائه طرح در مجلس دهم برای استفاده از تمامی ظرفیت های بخش صنعت در چشم انداز 1404

منصوری با بیان اینکه برای چشم انداز 1404 طرحی برای استفاده از تمامی ظرفیت های بخش صنعت آماده شده که در مجلس دهم ارائه می شود،گفت: اثرگذاری فعالیت‌های معدنی بر حوزه‌های مختلف اقتصادی با توجه به ضرورت تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به اقتصاد چندمحصولی، در این روزها بیشتر مورد توجه و اهتمام مسئولان و صاحب‌نظران صنعتی و اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط بخش معدن و صنایع معدنی با سایر بخش‌های تولیدی به گونه‌یی است که این حوزه را به مادر سایر صنایع تبدیل کرده است، ادامه داد: این ارتباط تنگاتنگ میان بخش معدن و سایر حوزه‌های اقتصادی، نگاه جدی‌تر به فعالیت‌های معدنی را بیش از پیش مورد تاکید قرار داده است.

بخش معدن می تواند به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی عمل کند

منصوری با بیان اینکه بخش معدن می تواند به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی عمل کند،عنوان کرد: با تحرک تقاضا، به واسطه افزایش مصرف داخلی یا افزایش صادرات و تسهیل سیاست‌های صادراتی برای بخش معدن یا سیاست‌گذاری برای کاهش قیمت تمام‌شده مواد معدنی، عملا صنعت حمل‌و‌نقل و ارتباطات، صنعت فلزات اساسی، صنعت ماشین‌آلات و صنایع پتروشیمی و شیمیایی فعال شده و در این بخش به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: باید از این رکود زیان‌باری که اقتصاد و صنعت کشور را فلج کرده خارج شویم، طبیعتا دولت و مجلس دهم باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا با قانون‌گذاری مناسب این وضعیت را تغییر دهیم.

بانک ها از بنگاه‌داری خودداری کنند

منصوری  درباره عملکرد بانک‌ها در زمینه خروج صنعت از رکود ‌تصریح کرد: بانک‌ها باید حمایت واقعی و شایسته‌تری از امر تولید و کاهش سود بانکی داشته باشند و در مقابل از بنگاه‌داری خودداری کنند در اصل نظام بانکداری کشور باید اصلاحات اساسی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر