بازدید 2560
رئیس اوپک؛

نشست ١٦٩ اوپک موفقیت آمیز بود/شرایط عرضه و تقاضا در بازار نفت بررسی شد

رئیس دوره ای اوپک گفت: نشست ١٦٩ اوپک موفقیت آمیز بوده است و اعضا با هماهنگی کامل شرایط عرضه و تقاضا را در بازار نفت بررسی کردند.
کد خبر: ۵۹۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 05 June 2016
رئیس دوره ای اوپک گفت: نشست ١٦٩ اوپک موفقیت آمیز بوده است و اعضا با هماهنگی کامل شرایط عرضه و تقاضا را در بازار نفت بررسی کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت نفت، «محمد بن صالح الساده» پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیرانرژی روسیه در مسکو در جمع خبرنگاران گفت: این نشست در وین موفقیت آمیز بود و اعضا با هماهنگی کامل وضع عرضه و تقاضا را در بازار نفت بررسی کردند.
وی افزود: اکنون بدترین شرایط بازاهای جهانی نفت خام را پشت سر گذاشتیم و آن دوره پایان یافته است. 

به گزارش رویترز؛ وزیر صنعت و انرژی قطر که ریاست دوره ای اوپک را برعهده دارد، اعلام کرد: به دلیل افت اخیر قیمت های نفت، شاهد کاهش شدید سرمایه گذاریها در این صنعت بوده ایم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری ها باید به شرایط پیش بازگردد تا بتوانیم سطح تولید را بالا نگاه داریم و رضایتمندی کنونی در بازار را در میان مدت و بلندمدت ادامه دهیم.

وزیران نفت ١٣ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پس از پایان نشست صدو شصت و نهم وزیران عضو این سازمان، تصمیمی برای سقف تولید این سازمان نگرفتند.

اعضای اوپک پس از پایان نشست ١٦٩ این سازمان سرانجام پس از حدود چهار سال بن بست، برای انتخاب دبیرکل جدید این سازمان، محمد بارکیندو، کاندیدای نیجریه را با اجماع به عنوان دبیرکل جدید این سازمان برگزیدند.

** میانگین قیمت نفت امسال ٤٠ تا ٥٠ دلار خواهد بود

«الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه نیز پس از دیدار با الساده در مسکو، به خبرنگاران گفت: انتخاب دبیر کل جدید اوپک، تصمیم مهمی از سوی این سازمان بوده است. 

وی درباره نشست ١٦٩ اعضای اوپک در وین تصریح کرد که روسیه انتظار اقدام تازه ای از سوی این سازمان نداشت و پیش بینی می کند که میانگین قیمت هربشکه نفت در نیمسال دوم سال ٢٠١٦ میلادی ٤٠ تا ٥٠ دلار است.

نواک گفت: روسیه، بزرگ ترین تولیدکننده نفت جهان، در نظر دارد به مشورت های خود با اعضای اوپک ادامه دهد و احتمال دارد در پاییز، نشستی با اعضای این سازمان داشته باشد.

وزیر انرژی روسیه تاکید کرد: بدون شک پاییز امسال این نشست مشترک میان اوپک و روسیه را برگزار می کنیم.

وی گفت: عربستان ظرفیت افزایش تولید نفت خام خود را دارد اما به نظر می رسد ریاض به سیاست متعادل نگه داشتن بازار نفت پایبند می ماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر