بازدید 3017

آزمایش موفقیت‌آمیز مُسکن جدید روی موش‌ها

کد خبر: ۵۹۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 05 June 2016
متخصصان به نوع جدیدی از داروهای مُسکن دست پیدا کرده‌اند که می‌تواند در درمان درد مزمن در موش‌های آزمایشگاهی موثر باشد.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه "دوک" در آمریکا دریافتند گروه جدیدی از ترکیب هایی با مولکول های کوچک که برای درمان دردهای مرتبط با آفتاب سوختگی طراحی شده می تواند برای تسکین دردهای ناشی از بیماری‌های روده و پانکراس نیز کارآیی داشته باشد.

بررسی‌های انجام شده در مورد انواع جدیدی از مسکن‌ها در درمان درد ناشی از آفتاب سوختگی محققان را به سمتی هدایت کرد تا گروه جدیدی از داروها را پیدا کنند که ممکن است در درمان برخی انواع دردهای مرتبط با بیماری های روده و پانکراس نیز موثر باشند.

به گفته متخصصان آمریکایی، ترکیب‌هایی با مولکول‌های کوچک که برای درمان دردهای مرتبط با مولکول TRPV4 در پوست طراحی شده می توانند مولکول‌های TRPA1 را نیز که با درد ناشی از بیماری های عصبی، پانکراس و دیگر اعضای داخلی بدن مرتبط هستند مسدود کنند.

گروه TRP از کانال‌های یونی در سلول‌های عصبی حسی برای حس کردن محرک‌های درد عمل می‌کنند که محققان با مطالعه روی آنها به این موضوع پرداختند که چگونه میزان درد را در بیمارانی با شرایط مزمن تسکین دهند.

در این مطالعه متخصصان آمریکایی تاثیرات ترکیب های مختلفی را روی سلول های آزمایشگاهی بررسی کرده و دریافتند برخی از آنها موثر هستند اما یکی از آنها با نام 8-16 بیشترین تاثیر متوقف سازی را بر TRPV4 داشته است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، همچنین این ترکیب 8-16 بر مولکول های TRPA1 هم تاثیر داشته است. علاوه بر این در آزمایش انجام شده روی موش ها مشخص شد که این ترکیب در درمان دردهای ناشی از بیماری پانکراس کارآیی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر