بازدید 4142

رکوردشکنی تولید گندم استرالیا در سال زراعی جاری

بر اساس گزارش بانک ملی استرالیا، پیش‌بینی می‌شود در صورت وقوع «لانینا» و رشد 20 درصدی بارش باران در کشور، تولید گندم استرالیا در فصل 2017-2016 (اکتبر تا سپتامبر) به 27.1 میلیون تن برسد.
کد خبر: ۵۹۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 05 June 2016
بر اساس گزارش بانک ملی استرالیا، پیش‌بینی می‌شود در صورت وقوع «لانینا» و رشد 20 درصدی بارش باران در کشور، تولید گندم استرالیا در فصل 2017-2016 (اکتبر تا سپتامبر) به 27.1 میلیون تن برسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پلاتز، بانک ملی استرالیا (NAB) برآورد کرد که تولید گندم استرالیا در پایان سپتامبر حداقل به 26.1 میلیون تن برسد که 10.7 درصد بیشتر از تخمین فصل گذشته بوده است. این پیش‌بینی بر اساس وضعیت بارش کنونی و سطح بارش متوسط در مناطق زیر کشت اصلی بوده است.
 
با این حال، دفتر علوم و اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی استرالیا پیش‌بینی کرده است که در این مدت میزان تولید گندم این کشور به 24 میلیون تن برسد که 8.8 درصد کمتر از پیش‌بینی NAB ‌بوده است. وزارت کشاورزی آمریکا نیز با رشد 2 درصدی پیش‌بینی خود،‌ تولید گندم استرالیا را 25 میلیون تن برآورد کرده است.

استرالیا پنجمین صادرکننده بزرگ گندم دنیاست. فصل برداشت گندم این کشور به طور معمول در ماه آگوست از کوینزلند مرکزی آغاز شده و با ادامه یافتن در سواحل شرقی ویکتوریا، اغلب در ماه ژانویه به پایان می‌رسد. استرالیای غربی، منطقه کلیدی در صادرات گندم کشور است و فصل برداشت این منطقه عموما در اکتبر آغاز شده و در ژانویه به پایان می‌رسد.

قیمت گندم از ابتدای سال 2015 تحت فشار قرار گرفته است؛ به طوری که از نوامبر تا آوریل 2015 و در میان عرضه مازاد جهانی، قیمت این کالای اساسی افتی 5 درصدی را تجربه کرد.

وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرد میزان تولید گندم در فصل 2017-2016 رکوردزنی خواهد کرد و تولید جهانی گندم به 727 میلیون تن خواهد رسید. با وجود این قیمت گندم صادراتی استرالیا به دلیل افت ارزش دلار استرالیا نسبت به دلار آمریکا بدون تغییر باقی مانده است هر چند تقویت اخیر دلار استرالیا موجب شده تا رشد قیمت صادرات در مقابل هزینه‌های تولید به چشم نیاید.

با این وجود، دفتر هواشناسی استرالیا احتمال وقوع «لانینا» را در سال 2016، نزدیک به 50 درصد پیش‌بینی کرد و اعلام کرد که این موضوع باعث خواهد شد تا میزان بارش در شمال و غرب استرالیا بیشتر از حد متوسط شده و منجر به تولید گندم بیشتر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی