بازدید 6568
۱

خطرات فضای مجازی بدون سواد رسانه ای

کد خبر: ۵۹۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 05 June 2016
محمد صادق افراسیابی؛ مدرس دانشگاه و دبیر کل همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) گفت: نداشتن سواد رسانه ای و استفاده از فضای مجازی در عصر جامعه ی شبکه ای مانند نداشتن گواهینامه و در عین حال استفاده از خودروهای گران قیمت و پر سرعت در جاده های خطرناک و پر پیچ و خم است که قطعا باعث ایجاد خسارت خواهد شد.

وی افزود: یکی از ابعاد سواد رسانه ای برخورداری از مهارتهای استفاده از رسانه های جمعی است و در این خصوص لازم است ما بدانیم کدام رسانه ها از فضای مجازی برای «مهندسی اطلاعات» و «تسلط غرب بر فرهنگ ملت‌ها» استفاده می کنند و همین طور باید به این امر واقف باشیم که حتی در صورت شناخت رسانه ها باز هم باید مهارتهای استفاده از فرصت های فضای مجازی و مصونیت از تهدیدهای فضای مجازی را بشناسیم.

افراسیابی به برگزاری جلسات مشترک با برخی دانشگاه های تهران برای تدوین آیین نامه ی آموزش سواد رسانه ای به مدیران کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که مدیران دولتی نسبت به اهمیت فضای مجازی و شیوه ی استفاده ی از ظرفیت های علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نحوه ی ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی آشنا نباشند، قطعا در سایر لایه های جامعه با تهدیدات زیادی روبرو خواهیم بود.

دبیر کل همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی از اختصاص بخشی از همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به مستند سازی تجربیات مدیران موفق کشور در زمینه ی استفاده از فرصت های فضای مجازی و مصونیت از تهدیدهای جوامع شبکه ای خبر داد و خاطر نشان ساخت: برای نخستین بار در کشور فرصتی را ایجاد کردیم تا مدیران فرهنگی و رسانه ای کشور بتوانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و راهکارهای عملیاتی برای استفاده ی مفید از فضای مجازی ارائه دهند.

وی در پایان از تعیین تاریخ 15 تیرماه برای ارسال چکیده مقالات علمی و گزارشهای کاربردی خبر داد و گفت: انشاء الله در این همایش با ساختار متفاوتی که پیش از این تجربه ی خود را با موفقت پشت سر گذاشته است، اقداماتی عملیاتی برای افزایش دانش و مهارتهای سواد رسانه ای عموم افراد جامعه طراحی خواهد شد و علاقه مندان برای مشارکت در این رویداد ملی می توانند به پورتال   saramad.irمراجعه نمایند.

خطرات فضای مجازی بدون سواد رسانه ای
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
در اروپا در دبستان، خطرات استفاده از اینترنت را آموزش می دهند. اینجا هر سال تحول نظام آموزشی اجرا میشه ولی خبری از آموزشهای کاربردی نظیر این و قوانین راهنمایی و رانندگی و شهروندی نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار