بازدید 9640
حاشیه نگاری بر دشواری های پیگیری مزاحمت‌های خطرناک؛

وقتی مسئولان هم از انجام وظایف خود به نفع راهزنان کنار می‌کشند!

پیامک هایی که نوع مد روزشان، آموزش هک کردن تلگرام دیگران است و توانسته مرزهای وقاحت را جابجا کند؛ آنقدر که ممکن است برخی افراد ساده دل را به شک انداخته و کاری کند که به دور و اطرافیان خود شک کنند، شک را بپرورانند و در نهایت آتشی به جان خود و خوانواده شان بیندازند که ماحصل آن سوختن یک خانواده و ثروت اندوزی یک کلاهبردار است.
کد خبر: ۵۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 05 June 2016
شاید کمتر کسی باور می‌کرد که با توسعه فناوری و دانش، مزاحمت‌های گاه و بی‌گاه تلفنی که در دهه های گذشته بسیاری از مشترکان تلفن را به زحمت انداخته بود، بار دیگر به زندگی مردم بازگشته و دردسرآفرین شود، اما این گونه شد؛ اتفاق ناخوشایندی که اگر کوتاهی اپراتورها نبود، شاید هرگز رخ نمی‌داد.

به گزارش «تابناک»، در روزگار توسعه شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی، مزاحمت و دزدی نیز فرم جدید یافته و به نوعی دیگر گریبان مردم را گرفته است. با این ملاحظه که اثرات آن بسیار شدیدتر از گذشته است و گاه می‌تواند یکباره پایه یک خانواده را برچیند و حتی از آن بدتر، به اتفاقات شوم و دردناک تر گره بخورد.

صحبت درباره مزاحمت‌هایی ا‌ست که در مقیاس کلان رخ می‌دهند و به رغم آنکه سال ها از شیوعشان می‌گذرد، عزمی برای برچیدنشان مشاهده نمی‌شود؛ مزاحمت هایی از جناس تماس ها و پیام های تبلیغاتی که گاه بی اندازه آزاردهنده و تلخند اما همکاری اپراتورها با ایشان، مانع از آن است که متوقفشان کنیم؛ موضوعی که مزاحمان به آن واقف اند و اصلا بر پایه آن است که شاهد تداوم فعالیت ایشان هستیم.

منظور از همکاری اپراتورها با ایشان این است که گاه برخی پیام های مزاحمت آفرین از جانب همین اپراتورها و شرکت های زیر مجموعه شان است یا به نوعی دیگر، در نتیجه همکاری با ایشان رخ می‌دهد. مثل پیامک های تبلیغاتی که صاحبان برخی مشاغل با بهره مندی از بانک اطلاعاتی اپراتورها ارسال می‌کنند و در آن نام مشترکان یا محل زندگی شان یا اطلاعاتی از این دست به چشم می‌خورد.

این در حالی است که جدای این همکاری های مستقیم و غیرمستقیم اپراتورها با مزاحمان، در دیگر مزاحمت های رایج در دنیای نوین ارتباطات هم به نوعی می‌توان نقش اپراتورها را مشاهده کرد و سری به نشانه تأسف تکان داد؛ مثل پیامک های زشت و زننده ای که به صورت انبوه برای عموم ارسال می‌شوند و برای متوقف کردنشان تقریبا راهی نیست.

از جمله این مزاحمت ها، پیامک هایی است که مشترکان درباره فروش برخی محصولات خاص دریافت می‌کنند؛ محصولاتی که پیشتر تبلیغشان در برخی کانال های خاص ماهواره ای باب بود و حالا مدت هاست، روی گوشی تلفن همراه خیلی هایمان هم دیده می‌شوند. یا پیامک هایی که پشتشان یک چوپان دروغگو به کمین نشسته تا آنهایی را که به دام می‌افتند، سرکیسه کند، یا تبلیغاتی که سعی دارند مشترکان را به آدرس خاصی در دنیای مجازی هدایت کنند و به شیوه ای نوین تر کلاهشان را بردارند.

پیامک هایی که نوع مد روزشان، آموزش هک کردن تلگرام دیگران است و توانسته مرزهای وقاحت را جابجا کند. آنقدر که ممکن است برخی افراد ساده دل را به شک انداخته و کاری کند که به دور و اطرافیان خود شک کنند، شک را بپرورانند و در نهایت آتشی به جان خود و خوانواده شان بیندازند که ماحصل آن سوختن یک خانواده و ثروت اندوزی یک کلاهبردار است؛ کلاهبرداری که بهتر است راهزن لقبش دهیم و از کوتاهی مسئولان در برخورد با ایشان ابراز تعجب کنیم.

این در حالی است که اگر قصد پیگیری این مزاحمت های وقیح را داشته باشیم، درخواهیم یافت که عملا راه ها برویمان بسته است، حتی اگر شماره مزاحم را داشته باشیم. مثل تصویری که در متن می‌بینید و پیگیری برای شکایت از وی نزد اپراتور به این جواب ختم شده: «باید از طریق حقوقی پیگیری کرده و از این شماره، شکایت قضایی کنید!» جوابی که در بطن آن، بی تفاوتی اپراتورها به مشکلات مهمی که مشترکان با آن درگیرند، مشاهده می‌شود و از این روی دردناک است.

دردناک تر اینکه مزاحمان از این بی تفاوتی آگاه اند و با تکیه بر آن به راحتی امورات خود را پیش می‌برند، بی آنکه نگران مسدود شدن خط خود باشند یا حتی سر سوزنی به بلایی که بر سر مردم می‌آورند، توجه داشته باشند؛ فرایندی که مدت هاست در حال تکرار است و مسئولان هم از وجودش آگاه اند؛ اما اقدامی برای مقابله با آن صورت نمی‌دهند تا این پرسش پیش آید که مالکان این کسب و کارهای دروغین و گردانندگان این راهزنی های کثیف چه کسانی هستند که حتی مسئولان هم برای به دام افتادنشان تلاشی از خود نشان نمی‌دهند؟!


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۳
در ایران رانت های میلیاردی و اختلاس های فراوان در سازمان های دولتی امری عادی شده اونوقت شما پیگیر هک کردن تلگرامی . ولمون کن دایی
وقتی خود اپراتورها با ارسال وقت و بی وقت پیامک باعث ایجاد بد بینی میشوند و گوش کسی هم بدهکار اعتراض های مردمی نیست چکار باید کرد به کی و کجا باید پناه برد ازچه کسی به کجا و کی باید شاکی شد
سقوط ارزش های اخلاقی ابتدا از خانواده ای که فرد مجرم در آن پرورش یافته شروع میشه. فقر کمترین تاثیر را در این سقوط دارد و فقط یک بهانه است.
دولت تو کار خودش مونده و واقعا انتظاری از دولت نیست چون خود جامعه بطور مستقیم در این گونه جرایم مقصرند اما کمک بزرگ دولت اینست که با مجرمان چنان برخورد خشنی انجام دهد که طرف دیگه از یادش نره نه اینکه امروز دستگیر بشن و فرداش آزادشون کنند !!
دولت در این مقوله سالها عقب تر از مجرمان است.
دست استکبار دیده میشه
هرچی پیامیدیم ما پیامک تبلیغاتی نمی خوایم بازم. مزاحم میشن. ما نمیخوایم از چیزی باخبرشیم باید کی روببینیم؟
واقعا از این پیامک ها خسته شدیم احه به مسئولین محترم مخابرات برسانید که همه چی که پول نیست
هود مسولان هستند غیر ممکنه مردم دست به این کارها بزنن
بعضي از پيامك هايي كه دريافت ميشوند به طور واضح شيادي و كلاهبرداري است اما ظاهرا براي اپراتورها فقط پول مهم است.
خانواده این مرد زحمت کش می تونن از صندوق پرداخت دیه (خودروهای بدون بیمه + فراری و ...) دیه مرد و هزینه های بیمارستان و دریافت کنن.
تابناک جون؟
اگه اطلاع ندارند بهشون اطلاع بده

"صندوق تامين خسارت هاي بدني"
وقتي صداوسيماي ما شده تبليغ پيامك و سركيسه كردن مردم از راههاي مختلف پيامكي همچون كمك به فوتبال و واليبال و ... چه انتظاري داريد از بقيه؟
يه نكته محير العقول تر اينكه شماره همراه بنده به اسم همسرم است اما در يكي از انتخابات دوره هاي قبل تر (فكر كنم شوراي شهر) ، دقيقا به شماره ي مذكور به نام من تبليغ ارسال شده بود. يعني كانديداي محترم از جايي شماره رو گرفته بود كه به اطلاعات سند كار نداشت پيگيري هم كردم موفق نشدم بدونم كجا شماره و نام رو با هم به ايشون اعلام كرده
معمولا ما به جاهاي دولتي يا بانك ها شماره رو اعلام مي كنيم نه جاي ديگخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل