بازدید 2192

اقتصاد ایران نیاز به معرفی دوباره دارد

رییس اتاق بازرگانی ایران در یادداشت تلگرامی خود نوشت:جای خالی منابع انگلیسی برای معرفی دوباره ایران را به خوبی احساس می کنیم. کاش هرکس که دلش برای کشورش می تپد، با هر ابزاری که می تواند،اقتصاد ایران را دوباره به دنیا معرفی کند.
کد خبر: ۵۹۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 04 June 2016
به گزارش خبرآنلاین،محسن جلال پور، رییس اتاق بازرگانی ایران در کانال تلگرامی خود نوشت:سفر هيأت سياسي و اقتصادي به چهار كشور لهستان،فنلاند، سوئد و لتوني با پرواز دیشب هیأت به تهران، پایان یافت. سفر من و دو نفر از همکاران، اما ادامه دارد. ما به استونی آمده ایم تا چند ملاقات با مقامات دولتی و بخش خصوصی این کشور داشته باشیم. دیروز که از ریگا -پایتخت لتونی-با همسفران خداحافظی کردیم، ازطریق مرز زمینی، پنج ساعت طول کشید تا به تالین-پایتخت استونی- برسیم.برنامه های امروز فشرده است و حتی فرصت نداریم پایتخت تاریخی استونی را ببینیم.

با چند مقام دولتی باید دیدار داشته باشیم.در فروم اقتصادی ایران باید سخنرانی کنم.پس از آن با رئیس اتاق استونی دیدار خواهیم داشت.نشستی برای پرسش و پاسخ هم پیش بینی کرده اند و در نهایت،نشستی با مدیران بانکی استونی خواهیم داشت.اين آخرين بخش از سفر شش روزه به پنج كشور اروپایی است و پس از آن،باید چند پرواز داشته باشیم تا به تهران برسیم. 

در روزهای گذشته به هرشهر و دیاری که رفتیم، با پرسش های فراوانی مواجه می شدیم. این جاست که جای خالی منابع انگلیسی برای معرفی دوباره ایران را به خوبی احساس می کنیم. کاش هرکس که دلش برای کشورش می تپد، با هر ابزاری که می تواند،اقتصاد ایران را دوباره به دنیا معرفی کند.اگر می توانید با #هشتگ در اینستاگرام موج ایجاد کنید.در فیس بوک.در وبلاگ ها و در شبکه های اجتماعی. ایران فعلی نیاز به معرفی دوباره دارد.

ما در روزهای گذشته به پرسش های زیادی در مورد تجارت دوباره با ايران پاسخ دادیم.حضور دکتر ظریف هم باعث شد این معرفی دوباره،بیشتر به چشم بیاید  اما این شرح حال، نیاز به یک نهضت ملی دارد. نظیر کمپین های موفقی که درباره تحریم صورت گرفت.امیدوارم اتاق ها،تشکل ها و نهادهای بخش خصوصی پیشگام نهضتی برای معرفی دوباره ایران شوند.

از همسفران خوبی که تا لتونی با ما همراه بودند و می دانم که اکنون به منزل رسیده اند،تشکر می کنم و امیدوارم کاستی های سفر را بر ما ببخشایند. هم چنين از همه همكاران پرتلاشم كه اين سفر فشرده را مديريت کردند،تشکر و قدردانی می کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل