بازدید 6961
۴

رصد نواقص تابلوها و علائم رانندگی

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ از رصد تابلوها، چراغ‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی به منظور رفع نواقص و پوشیدگی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 04 June 2016
جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ از رصد تابلوها، چراغ‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی به منظور رفع نواقص و پوشیدگی‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا سرهنگ حسن عابدی، درباره تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی که ممکن است به مرور زمان دچار نواقصی شده یا در پی رشد، شاخه و برگ درختان امکان رویتشان از بین رود، گفت: از تمام عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی خواسته‌ایم که روزانه در منطقه فعالیت خود، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی را رصد کرده و مراتب را برای رفع نواقص و مشکلات پیش آمده به ما اطلاع دهند تا ما هم گزارش آن را به شهرداری منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه ایرادات تابلوها و علائم دارای نواقص و پوشیدگی باید رفع شود، گفت: گاهی اوقات ممکن است وزش باد یا وقوع تصادفی باعث تخریب یک تابلو شود، گاهی متاسفانه تعدادی از شهروندان آسیب‌هایی را به برخی علائم و تابلوها وارد می‌کنند و در برخی موارد هم رشد شاخه و برگ درختان باعث پوشیدگی و کاهش دید تابلو می‌شود که تمامی این موارد از سوی همکاران من رصد و گزارش آن به شهرداری داده می‌شود.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس راهور در عملیات اجرایی نصب تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نقشی ندارد، گفت: اما در مورد محل نصب و در جاهایی که نیاز به نصب تابلوی جدید یا اصلاح تابلوها و علائم موجود باشد ما نظراتمان را اعلام و بر اساس آن نسبت به نصب تابلو و علائم جدید اقدام خواهد شد. همانطور که در سال‌های اخیر هم نسبت به اصلاح صدها تابلو در سطح معابر پایتخت اقدام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
با سلام متصدی محترم امروز تابناک
می دانم که امروز روز تعطیل است و تا حالا هیچ کدام از کامنت های من در روز تعطیل منتشر نشده است ولی خواهش می کنم اگر هم این کامنت مرا منشر نمی کنید طوری به گوش مسئولان برسانید.

از مسئولین محترم تابلو های راهنمایی چند خواهش دارم:
1:
تا جاییکه من می دانم تابلو باید در سمت راست معبر نصب بشود ولی در موارد متعدد مثلا در یک دو راهی تابلوی نصب شده در وسط که به راه سمت چپ باید اشاره کند مال سمت راست است و راننده اگر از قبل نداند که مثلا کدام راه عبور ممنوع است حتما اشتباه خواهد کرد.
2:
تابلوی عبور ممنوع نمی تواند جای تابلوی گردش به چپ و راست ممنوع نصب شود!
در خیلی از موارد مثلا در یک سه راهی و در راه اصلی اگر راه فرعی عبور ممنوع باشد باید تابلوی گرذش به چپ و یا راست ممنوع در تقاطع نصب شود نه عبور ممنوع در راه فرعی چون راننده باید قبل از ورود ممنوع بودن عبور را متوجه شود حال اگر تابلوی عبور ممنوع هم برای تاکید بیشتر نصب شود نباید تابلوی گردش ممنوع حذف شود.
گاها با ابتکاری که مختص ایران است تابلوی عبور ممنوع تحت زاویه 45 درجه نصب می شود!!!
3:
در مواردی می توان با نصب تابلوی بزرگتر که نقشه تقاطع را دارد و قرار دادن علایم راهنمایی مانند گردش یا عبور ممنوع بیشتر رانندگان را راهنمایی کرد.
4:
برای پروژه های عمرانی در جاده ها و معابر تابلو هایی نصب می شود که گاها بعد از ماه ها اتمام پروژه هنوز برچیده نمی شوند و باعث اطلاع رسانی غلط و لوث شدن قوانین می شوند.
5:
در بعضی جا ها تابلو ها با هم تناقض دارند . مثلا در جایی که سرعت مجاز 50 است با تابلوی کاهش سرعت همراه با تابلوی سرعت مجاز 80 کیلومتر نصب شده است.!!!! :-)

امیدوارم که در تمامی شهر ها و جاده های کشور عزیزمان تابلو های استاندارد در جا های مناسب نصب شود.
بهشون بگید خروجی اتوبان ساوه تهران به سمت شهرک صنعتی کعوه یه چاله بزرگ داره اون روز افتادم رینگ های پرایدم داغون شد که دیگه بالانس هم نشد.زحمت اون رو هم بکشن.
با سلام عصر روز 13 فروردین از عوارض بزرگراه قم تهران به دستور پلیس بدون دادن عوارضی عبور کردم به دلیل ترافیک زیاد عوارضی نمی گرفتند حالا که سایت جرائم رانندگی را بررسی می کنم 30 هزار تومان جریمه شده ام پی گیری کردم می گویند تعداد زیاد این چنین شده اند و بانک مسکن عوارضی و اداره پلیس هیچ کدام مسئولیت آنرا قبول نمی کنند و می گوییند باید پرداخت کنید این یعنی نقض قوانین ائین نامه راهنمایی و رانندگی یعنی هرگز دستور پلیس را اطاعت نکنید و فقط قانون را رعایت کنید چون در نهایت به من گفته شد برو پلیس را که به شما گفته پیدا کن !!!!
با استفاده از تکنولوژی و ایجاد حس همکاری میتونند یگ گروه در تلگرام یا یک ایمیل اعلام کنند تا هموطنان از این تابلوهای مخدوش با دوربینهایی که جئوتگ دارند عکس گرفته و ارسال کنند تا براحتی تابلو مخدوش و مکان دقیقش توسط جی پی اس رو مشاهده کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار