بازدید 9051
۵

اتهام‌زنی‌های سفیر عربستان علیه ایران

سفیر عربستان در عراق مدعی شد ایران با فرستادن مستشاران نظامی‌اش به عراق، به دنبال فرقه‌گرایی برای رسیدن به اهداف خاص خود است.
کد خبر: ۵۹۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 04 June 2016
سفیر عربستان در عراق مدعی شد ایران با فرستادن مستشاران نظامی‌اش به عراق، به دنبال فرقه‌گرایی برای رسیدن به اهداف خاص خود است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق در جدیدترین اتهام‌زنی‌های این کشور علیه تهران، مساله فلوجه عراق بهانه قرار داد.

بر اساس گزارش «سی‌ان‌ان» عربی، السبهان در صفحه توئیتر خود نوشت: «حضور شخصیت های تروریستی ایرانی در نزدیکی فلوجه دلیل آشکار بر آن است که آنها به دنبال سوزاندن عراقی‌های عرب در آتش کشنده فرقه‌گرایی است و تاکیدی بر رویکرد دموگرافی (بافت جمعیتی) آنهاست».

وی در 29 ماه گذشته (می) نیز در توئیتی مدعی شده بود: « ایران از طریق ساختن جنگ شیعه و سنی به دنبال آشوب‌افکنی و نابودی عرب‌هاست و متاسفانه ابزارهایی در اختیار دارد که با آنها شیعیان عرب را تحریک (به تنش) می‌کنند».

بر اساس گزارش مذکور، السبهان در ادامه گفت: حضور شخصیت‌های ایرانی در عراق دیگر مساله‌ای مخفی نیست زیرا سخنگوی وزارت خارجه این کشور به صراحت به حضور مستشاران ایرانی در عراق به فرماندهی «قاسم سلیمانی» اعتراف کرده است.

فضاسازی عربستان علیه ایران در خصوص عملیات فلوجه در حالی انجام می‌شود که مقامات عراقی چندین بار تأکید کرده‌اند که حضور ایران در عراق برای مبارزه با تروریسم، بنا به خواست بغداد است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
هر چه زودتر تمام کنید این جنگ شیعه و سنی را !!!
ما فکر کردیم فقط شیخ سلمان قاطی کرده!
خیلی سوخته این بدبختا خخخخخخ
خب راست میگن ایران داره دخالت میکنه
ما با افتخار میگوئیم که همه جا هستیم هر جا که جاهلیت و توحش منتشر شده از کانون فساد و نفرت در منطقه یعنی آل سعود ملعون وجود دارد ما هستیم اگر حصوز ما نبود که سگهای آدمخوار و وحشی دست پرورده شما عراق و سوریه و کش.رهای منطقه را به آتش میکشیدند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر