بازدید 8453

سفر سخنگوی انصارالله یمن به عربستان

سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح کویت شب گذشته راهی عربستان شد.
کد خبر: ۵۹۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 04 June 2016
سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح کویت شب گذشته راهی عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در فیسبوک نوشت: به ظهران الجنوب در عربستان سفر کردم تا با فرماندهان میدانی کمیته‌های هماهنگی دیدار کنم.

(منظور از کمیته های هماهنگی، کمیته‌های ایجاد شده برای آتش بس در یمن است که از 11 آوریل گذشته تحت اشراف سازمان ملل کار خود را آغاز کرده است.)

وی افزود: سفر به عربستان در چارچوب تفاهمات و بعد از هماهنگی با سازمان ملل صورت گرفته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از یک منبع مطلع در انصارالله یمن اعلام کرد که «محمد عبدالسلام» شب گذشته (جمعه) در سفری از پیش تعیین نشده راهی شهر «ریاض» پایتخت عربستان شده است.

وی به همراه هیأت مذاکره کننده یمنی و «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن، کویت را به مقصد عربستان ترک کرده‌اند.

به نوشته آناتولی ، این دومین سفر «عبدالسلام» به عربستان از زمان آغاز تجاوز سعودی‌ها به یمن است. همچنین تا کنون بارها هیأت یمنی با سفیر عربستان در یمن دیدار و رایزنی کرده است.

تا کنون طرف سعودی واکنشی به این سفر نشان نداده است.

عبدالسلام روز گذشته طی سخنانی گفته بود که تشکیل دولت وحدت ملی مشروط به ارائه تضمین‌های سازمان ملل و بین المللی درباره ضرورت بی طرف ماندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی در دوره انتقالی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت خوبی در مسأله تبادل اسرا رخ داده است، افزود: موضوع سلاح و عقب نشینی‌ها مشکل یا مانعی در مشورت‌های کویت نیست و هیئت ملی دیدگاه‌های عملی تری درباره این موضوع ارائه کرده است.

مذاکرات صلح یمن در کویت 21 آوریل (دوم اردیبهشت ماه) آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار