بازدید 3538

کرسی های شوراهای شهر و روستا تخصصی می شود

نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر پیگیری طرحی درخصوص نصاب‌بندی کرسی‌ها در انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: در این طرح برای انتخابات شوراها تعداد کرسی‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف تعیین شده است.
کد خبر: ۵۹۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 04 June 2016
محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس دهم، گفت: در مجلس نهم طرحی درخصوص نصاب بندی کرسی‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ارسال شد که ناتمام ماند اما این طرح در مجلس دهم مجددا پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نصاب‌ها در شوراها باید مشخص شود تا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هر منتخبی در حوزه تخصصی خود به رقابت بپردازد، ازاین رو شوراها نظامند‌، ضابطه‌مند، قانونمدار و قدرتمند خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر در شوراها تنوع تخصص وجود ندارد به طوریکه شاهدیم در برخی از شوراهای اسلامی شهر و روستا از یک تخصص نمایندگان متعددی وجود دارد و در برخی حوزه‌ها هیچ متخصصی وجود ندارد.

کولیوند یادآور شد: براساس طرح مذکور کرسی‌های تخصصی پیش از انتخابات مشخص می‌شود و مردم بر اساس تخصص افراد و تعداد کرسی‌های مورد نیاز منتخبان خود را از میان کاندیداها  انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شوراهای اسلامی تاکید کرد: با الکترونیکی شدن انتخابات و اجرای طرح مذکور، انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر مبنای تخصص شان امکان پذیر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، یادآور شد: پس از تشکیل کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم و انتخاب اعضای هیات رئیسه، این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل